• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Är det bara vi här ikväll? Brukar inte frila droppa in?

• enlitenbitkaka

Ja Frila, vart är du...du brukar ju uggla med oss här på kvällen?

Ja, jag är helt övertygad om att vi kommer klara det....meeeen jag vill gifta mig också Skaffar v barn -08 kommer vi inte gifta oss förän någon gång efter att vi pluggat färdigt. Gifter vi oss -09 kommer vi ju kunna skaffa barn direkt efter. Alltså, gifter vi oss -09 så fåe jag båda delarna fast senare än planerat, väntar vi så får jag bara det ena...dilemma..

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Lusse: Ja det är inget roligt dilemma du har hamnat i. Det som låter bäst är ju att vänta till -09... men sen vet jag ju hur den där längtan känns i kroppen... så då kan man verkligen inte säga vad som är bäst att göra...

Nu stänger jag av och tänker sova lite... Men vi ses väl här imorgon! God natt, å hoppas att du kan sova lite iallafall!

• enlitenbitkaka

Ja jag ska också sova Försöka iaf....sov till 13:00 idag så ag får försöka ställa rätt mig i dygnet.

Ja att börja -09 är eg. det enda rätta, det hör jag också....men hel kroppen skriker Nej! och mitt hjärta också. Jaja, we'll see! Tack för stödet

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Jag är här, men NU ska jag sluta... Måste sova nu om jag ska orka plugga innan jobbet imorgon... Vad synd att du ska sitta här själv inatt, men jag orkar tyvärr knappt hålla ögonen öpnna snart.

Ha det så bra tjejen! Å god natt!

• Frila2

Nej, jag missade massa intressanta diskussioner, dumma jobbet!

Godnatt då fröken, sov så gott! Hoppas att alla får bättre dagar imorgon än idag, det verkar som om det var en deppdag för alla här idag.

• Frila2

Lusse: det var inget kul dilemma. "Det enda rätt" enligt andra behöver ju inte vara det enda rätt för er. Hoppas att du och sambon kan prata ut ordentligt imorgon. Skriv upp för- och nackdelar med de olika alternativen.

• FiL81

ojoj här svänger det från bröllopslycka till nedstämdhet

*stor kram till lusse och cia*

Hoppas ni får en bättre dag idag - och berätta för era karlar att det aldrig kan va 100 % perfekt att skaffa bebis - utifrån ett praktiskt perspektiv, men att det mycket väl kan vara 100 % rätt om känslorna får säga till!

• Cia80

Fröken,
    Min sambo är likadan. Han vågar inte säga "nu kör vi". Men skulle det bli något nu när vi kör avbrutet så skulle han bli jätteglad. För som han sa: Det är ingen risk, det är en chans. Det måste ju betyda att han verkligen vill ha bebis.

Sen är det ju som ni säger 9 månaders leveranstid.

lusse,
    Jag har också tänkt olika scenarion. Tänk om jag skulle råka bli gravid innan bröllopet och det blir så att jag antingen är höggravid eller bebis är för liten för att flyga. Då kan vi ju ge upp drömmen om Thailand och gifta oss senare, om det nu blir av nån gång.
    Men skulle jag bli gravid snart så kommer ju bebis inte vara för liten för att flyga.

Åh, vad jag svamlar. Hoppas ni fattar nåt av det jag skriver.