• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-15 22:10:31 följande:
    Appropå Ullared - Har någon av er nånsin varit där? Har faktiskt själv aldrig besökt det...kanske missat nått?
    Var där med svärfar+fru förra året...hade inte så mcyket pengar just då och spanade inte på bebisgrejer då. Men lyckades iaf shoppa för ca. 1000:-.

Haha, jag kanske är lite före min tid men jag får panik när jag tänker på amningsbehåar. Säckiga, fula, tråkiga och överdrivet dyra med tanke på det lilla man får... Men det ska dem tydligen ha bra till bra priser i Ullared.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • FiL81

hehe, vad det bebisgrejer du shoppade?

åh, måste kolla upp om det finns en tysk motsvarighet till Ullared! Fast iofs så ska det ju vara billigare här än i Sverige ändå.

• Thulan

Hej tjejer! Kommer bara in en sväng och säger hejdå. Har fullt upp med packningen, har skrivit en lång packlista men jag vet att jag ändå kommer glömma massor. Ska tydligen bli regn i Paris hela helgen, jippie, not!

Sköt om er nu tjejer så hörs vi nästa onsdag. Jag kommer väl ha en hel bok att läsa igen här i tråden

KRAMAR

• Fröken85

fi: Självklart vill inte jag heller dricka vin när jag blir gravid (uppfattades det jag skrev så?)... Men det är ju såå gott, så man får passa på nu innan!

Ullared är jättekul. Vi brukar åka dit 2-3 ggr per år. Mest för att det är en liten kul utflykt,men om man ska handla till bebis är det jättebra. Det finns precis allt man behöver till kanonpriser. Allt finns verkligen! Jag ska abslout dit när pyret bor i magen!

Lusse: Ja man kan ju handla för hur mycket man vill, men man får ju handla efter budget lixom... Just nu har vi inga pengar, så det blir ingen resa i vår. Även om jag hade velat....

• Fröken85

Thulan; Ha det så bra nu gumman! Försök att glömma bort bebislängtan lite och ha kul!!!!

Lusse: Vinet låter ju gott. Ska absolut köpa det och testa. Jag jobbar ju natt hela helgen så det blir väl ingen god middag med vin, men till nästa helg! Har du något gott man ska ta till oxå? Behöver lite inspiration!

• FiL81

Thulan: Ha det nu sååååå gryyymt kul i Paris! Bon Voyage!

Fröken: Nej då inte uppfattade jag det så angående vinet!

• Yoyna

Ullared har jag varit på en gång, köpte julklappar och tyckte det var roligt minns jag!

Har hört att det finns en del billiga å bra leksaker, men kläderna är sådär tycker jag att jag minns. Men typ pyjamasar å så duger säkert! Träffar er gärna där, eller nån annanstans!

Att avstå från vin blir inga problem för min del, gillar det inte speciellt mycket. Nu förtiden dricker jag nästan aldrig, men om jag nån gång går ut så är jag mest en drinktjej!

Det finns faktist (tro det eller ej lusse!) ammningsbehåar som är ok! Jag hade en svart med bygel som jag kunde känna mig riktigt fin i! Iofs lite större variant med lite bredare axelband, men det satt bra och tuttarna är ju inte direkt hängiga så länge man ammar!

• enlitenbitkaka

Thulan:
    Ha det underbart i Paris, gumman! We'll be here waiting for you!! *kram*

Fröken:
    Är ingen vinexpert så vad man ska ha till får nog någon annan svara för Men det finns ju passande maträtter på länken.

Hur långt har vi alla till Ullared?! jag bor ju lite "off", ingen som bor åt mitt håll.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.