• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Yoyna: Hej där! Klokt sagt, visst är det så. Det viktigaste är ju trots allt att de får massor av kärlek de små liven! Ja tiden går verkligen snabbt, tänk att det snart gått 3 månader sen trådstart! Hoppas du haft en bra dag. Planer för kvällen?

• enlitenbitkaka

Hmm....blev ingen promenad men likväl ett samtal och inte ett av den mest givande sorten. Han propsar på att vi ska vara gifta innan och vägrar ge med sig. MEN att vi kan börja så fort vi är gifta. MEN (igen) det funkar ju inte då jag iaf vill vara hemma i minst ett år med bebisen innan jag börjar jobba. Så det betyder att vi måste vänta ca. 5år innan vi börjar försöka...

Gaaaah!! Blir galen....vad tusan ska jag göra?! Känner mig helt överkörd och gråter så fort jag tänker på att vänta så länge....

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Hihi.....Jag är drottningen av humörsvängningar Jag började städa och diska som jag alltid gör när jag är arg/sur/ledsen och sambon tog en dusch...när han var färdig ropade han på mig och sade så här "Om det här betyder så mycket för dig så kan vi köra på den första planen, med barn 2008" Sen tillade han att han fortfarande vill gifta sig och inte är villig att tumma på det...så går allt som det ska så blir det bebisstart i juni -08 och bröllop midsommar -09.

Så nu är humöret på topp igen, får se hur länge det varar denna gången

• Thulan

lusse: Va tråkigt att han vägrar ge med sig! Men kan ni inte gifta er nästa sommar då? Jag hade ett långt samtal med min sambo här om dagen och jag vet inte om han bara hade en dålig dag men han sa att han ville vänta några år till innan vi sätter igång i verkstan. Jag blev vansinnig! Jag väntar max 1 år till, jag har väntat och längtat i så många år redan. Han tycker att jag bara tjatar om barn hela tiden och han sa att vi tidigast börjar i verkstan om ett år, grrr... jag SKA börja i verkstan om ett år. Han vägrar planera något, han vill ta det som det kommer, karlskrälle! Varför ska de alltid få som de vill? Jag blir så jäkla besviken.

Matteprovet gick bra idag förresten, skönt! Känner mig så stressad inför imorgon, har inte ens börjat packa än.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-15 15:26:26 följande:
    Hihi.....Jag är drottningen av humörsvängningar Jag började städa och diska som jag alltid gör när jag är arg/sur/ledsen och sambon tog en dusch...när han var färdig ropade han på mig och sade så här "Om det här betyder så mycket för dig så kan vi köra på den första planen, med barn 2008" Sen tillade han att han fortfarande vill gifta sig och inte är villig att tumma på det...så går allt som det ska så blir det bebisstart i juni -08 och bröllop midsommar -09. Så nu är humöret på topp igen, får se hur länge det varar denna gången
    Ja, det var ju en kovändning...
    Grattis måste jag ju säga. Skönt att han förstod hur viktigt det är för dig och att han var villig att tänka om. Jag menar, 5 år till start. Det är ju orimligt!

Ni pratade om ålder. Jag är 83a, sambon 76a. Varit tillsammans i 4½ år snart, sambos i snart 4 år. Vi flyttade ihop efter ett halvår men hade nästan bott ihop från start eftersom vi bodde i samma studentkorridor
  • Frila2

Thulan: förstår att du blev irriterad. Det erkar som om männen tror att det ska tas sig på första försöket och att de glömmer att det är 9 månaders graviditet också.
    Kul att matteprovet gick bra, matte har alltid varit mitt hatämne.

• Skrutt 83

Lusse: Åhh vad glad jag blir att höra att han ändrade sig när han förstod hur mkt det betyder för dig! Då är det bara 13 månader kvar och sedan blir det bröllop om 2 år också, vad häftigt! Om 2 år är du förhoppningsvis både fru och mamma! =) Ett STORT grattis!

Thulan: Åhh vad jobbigt att han börjat vackla, vad håller karlarna i denna tråd på med? Du ska se att han snart tar sitt förnuft till fånga! Vad skönt att matteprovet gick bra iallafall! =)

• enlitenbitkaka

Tack tack tack Är helt överlycklig, men som sagt...än tänker jag inte ta ut någon seger. Han är ju som ni märkt ganska ombytlig

Hihi, Skrutt! Säg inte så...får panik ju....fru och mamma vid 25, det vore nått det! *livrädd*
    Men jag är helt säker på att det är så här jag vill ha det så det är bara att hoppas att allt flyter på!

Precis kommit hem från ett delprov i det Nationella provet i Eng. B....gick inge bra. Mina tankar var någon annanstans och så har jag bara fått i mig 4st knäckemackor idag... Så nu sitter jag här och myser med en liten skål cashewnötter *mumma*

Thulan:
    Nejnejnej...inte han också! Vad tusan tar det åt våra killar? Är det sommarångest som börjar krypa inpå dem eller vad?! Du ska se att han inser det rätta sen...det gjorde ju min velpelle.
    Grattis till matteprovet!! och du anar inte vad avis jag är på dig imorgon

• Fröken85

Lusse: Kom hem nu å det förtsa jag gjorde var att skynda mig till fl för att se hur det gått för dig. Blev lite deppad när jag såg ditt första inlägg men åh så mycket gladare när jag läste lite längre ner.... Man får väl säga grattis då! Till att planen nu är som innan + BRÖLLOP! Vilken lycka!