• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Ha en bra dag på jobbet Cia! Själv ska jag försöka plugga, inte så lätt när FL finns! Ses garanterat här inne ikväll! =) Man är ju beroende =)

• enlitenbitkaka
    Cia:
    Ha en bra dag på jobbet

Skrutt:
    Ja vi får väl se vad han kommer fram till men just nu har jag inte så mycket hopp...

Fröken:
    Ja, lömska och förvånande intelligenta är dem

Nej nu ska jag bege mig ut i stormen med vovven....
    Kram på er underbara tjejer! Vad skulle man göra utan er
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

När det gäller det där med att vara hemma länge å så, jag kommer ju inte heller få bra FP eftersom bebisen förhoppningsvis kommer precis när jag pluggat klart.. Fördelen är att mina föräldrar har ett familjeföretag som jag kommer jobba i sen. De har kontoret hemma så jag kan åka och jobba ett par timmar då och då och ha med mig bebben å på så sätt dryga ut FP och sambon kommer ju jobba heltid. Då borde vi väl klara oss eller hur?

• Skrutt 83

Lusse: Ja inte är det lätt med envisa karlar! =) Ha en mysig prommis med vovven, det kommer lösa sig bra ska du se!

• Skrutt 83

Fröken: Jag hoppas du såg att jag svarat dig i mitt första inlägg för idag så du inte tror jag ignorerade din fråga! =)

• FiL81

ujuj, känner att det krisar sig här lite med allas var 08-planering - men hörrni, nu heter ju traden SYLTFISK och inte "planerar börja 08". Vi SYLTFISKAR ska och kommer att halla ihop, oavsett när vi alla börjar med vara verkstäder!

• Fröken85

skrutt: Jag såg det *hihi*...

Fi: Bra sagt!!!

• FiL81

tar man upp det där med alder och förhallande och sa sa känns det som det verkligen är pa tiden att det händer natt för oss.

Jag e 81:a, mannen 80:a. I augusti har vi varit gifta i 1 ar. Vi har varit tillsammans 6 1/2 ar och bott ihop i över 5 ar. Bada är vi färdiga med vara utbildningar och har jobb. MEN, praktiskt sätt är det ännu inte rätt tid för oss att börja med nagon verkstad idag.

Dessutom bor vi utomlands och har langt till familj och vänner. Hur kul är det eg da när man far en liten?!?

Är inte heller sa lätt att "bara flytta hem".

Sa, det gäller att inte bara stirra sig blind pa det praktiska, utan höra vad kroppen och hjärtat säger...

• Skrutt 83

Fi: Bra sagt! Klart alla syltfiskar ska hålla ihop! Nää jag håller med, man måste nog lyssna på hjärtat ibland.

Hehe ja här är det nog också dags att det händer nått:
    Båda är 83:or, varit tillsammans i 8½ år (jäklar vad tiden går fort) förlovade i 2 år och sambos i 3 år! =)

• Yoyna

Hej tjejer!

Önskar jag hade mer tid att sitta och koncentrerat delta i era diskussioner!

Fröken: Hoppas arvstvisten löser sig!

Vill bara säga till er alla som längtar å väntar att det alltid brukar ordna sig till det bäst, förr eller senare! Även om det för tillfället känns som att man kanske bara står och stampar och inte kommer någonstans så går tiden och snart så kommer det en stund när man undrar var alla dagar tog vägen...

Om det är det ekonomiska som är orosmomentet så lovar jag att små bebisar högaktningsfullt skiter i vad de har på sig, sover i eller bärs runt i, det är våra egna nojjor och plånböcker som avgör.

När A föddes pluggade både jag å J, och jag hade lägsta fp. Vi hade lån på både lägenheten å bilen, men det gick och det gick bra! Jag har nästan aldrig kännt att jag inte kunnat köpa det jag velat till lillan.

Fi: Du är klok du, själklart är det hjärta som ska säga slutordet!

Lusse: Jag önskar dig och din sambo ett givande samtal, med kompromisser som gör er båda nöjda!

Kram från moralmamman till syltfiskarna!