• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Lyckats sova förvånansvärt många timmar! Sambon sover väl till minst 12 så jag får hålla mig till tåls tills dess. Men jag föväntar mig som sagt inte att få ut något av ett samtal heller...
    Igår så säger han att ett barn inte vore det bästa för oss nu men att skulle det hända så skulle han bli jätteglad. Som för Cia, en chans inte en risk....lite så...

Allt bra med er tjejer idag då?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

lusse,
    Det är så sambon resonerar också. För egentligen vore det väl inte superbra om vi blev gravida nu eftersom vi aldrig har bott ihop. Tänk om det går åt skogen i höst

Jag mår helt ok idag.

• enlitenbitkaka

Hihi...har vi fått tag på ett tvillingpar du och jag? Dem verkar tänka och resonera precis likadant! Han vill inte nu pga att vi inte vet om vi kommer klara skola+bebis.

Ja jag mår också bra idag med tanke på omständigheterna, det får bli som det blir, huvudsaken är att jag får bli hans fru och att vi blir föräldrar till ett underbart litet frö. Sen kanske det inte sker i ordningen jag ville...men men...we'll see later on

Cia80 skrev 2007-05-15 10:33:21 följande:
    lusse,Det är så sambon resonerar också. För egentligen vore det väl inte superbra om vi blev gravida nu eftersom vi aldrig har bott ihop. Tänk om det går åt skogen i höst Jag mår helt ok idag.
  • Cia80

lusse,
    Haha, det verkar nästan som så Vilken årgång är din sambo?

Du har så rätt så. Vi kommer få uppleva både att bli fruar och mammor nån gång i framtiden. Jag får väl försöka göra det som sambon gör: Leva i nuet. Fast det är svårt

• Fröken85

God morgon tjejer! Jag är såååå seg idag och borde verkligen plugga, men jag orkar verkligen inte. Tänkte ta en promnead med vovvarna nu och sen äta lite frukost.

Tittar in en sväng sen igen.

Lusse: Va skönt att du fått sova lite iallafall. Du får uppdatera oss efter snacket med sambon så hoppas vi att ni kommit fram till en bra kompromiss för er båda.

Cia: Lev i nuet, det är det enda man får höra. Men jag kan inte, jag lever bara i min framtidsdröm, tyvärr......

• Cia80

Fröken,
    Jag tycker det är jättesvårt att leva i nuet. Jag vill ju uppleva allt det underbara nu!

• enlitenbitkaka

Min är en fin -84 precis som mig...men dem har säkert kringgått det där med åldern på något sätt
    Ja, blir det ingen bebis -08 så tänker jag iaf inte vänta till i juni -09...usch hemska tanke.  Ett helt år längre än vi planerat. Lite får han allt kompromissa.

Ja nuet sucks....finns inga bebisar och bröllop i nuet

• Cia80

lusse,
    Åh, så unga ni är!

Det är ju lång tid kvar till juni-09. Jag får "bara" vänta till dec-08, men det är lång tid det med.

• Fröken85

Jag har ett problem tjejer...

För ca ett år den dog min gammelfarmor och det var meningen att min farfar skulle ge oss barnbarn 100.000. Nu håller den här arvstvisten på fortfarnade och min farfar har inte fått några pengar.

Nu är det så att det är dessa pengar jag och sambon har tänkt ta för att kunna skaffa barn och vi kommer ju ha hus då oxå, så fp räcker inte. Vad händer nu då om jag inte får pengarna, då kommer vi ju inte våga starta verkstan... Jag får panik... Jag vill ju verkligen kunna börja verkstan. Vågar man chansa och starta verkstan även om jag inte fått pengarna än? Vi kommer lixom inte ha råd att köpa barnvagn och grejer om inte pengarna kommit in innan bebisen föds. Börjar bli lite stressad över detta nu. Men det är ju faktiskt 8 månader till start + 9 månader, så iallafall minast 17 månader kvar. SÅ jag hoppas verkligen att jag får mina pengar.

Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägget, men behövde bara skriva av mig lite...

• enlitenbitkaka

Fröken:
    Nej vad trist! Och ännu mer trist att det ska tvistas om sådana här saker... Förstår om du känns dig lite osäker. Som att stå på kanten och vela om man ska hoppa eller ej...för man vet inte om fallskärmen löser ut sig. Det finns ingen chans alls att ni klarar er på FP? Din sambo jobbar va?

Cia:
    Ja vi är väl ganska unga...men då har vi å andra sidan kännt varandra i över 7år Har bott ihop i snart 1½år. Ja du får väl börja ca. 6månader före mig...*avis* Men usc, vad ska jag göra utan er -08-tjejer om vi börjar först -09