• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Karaktär ja...*haha*...sambon frågade hela tiden hur jag mådde när klädde på mig för att gå ut. "Är något fel älskling?" Så att jag går till gymmet så tidigt hör inte till vanligheterna

Nej före 2008 börjar vi inte. Ska ju sluta med pillrena senast vid årsskiftet och då ska vi prata om hur vi ska göra. Vi har ju sagt att vi ska se hur det går med studierna och ekonomin först...så vem vet, vi kanske känner att vi inte alls orkar med ett barn. Men det gör nog iaf jag och då blir det en tjuvstart under våren -08 Så jag överger inte er nollåttor *ler*

Blir galen...bor typ 50m från Dokyrkan och flera gånger varje dag plingar dem i klockan. Ibland i flera minuter *morr* Och nu är det något event där så det står en orkester och spelar musik utanför. Vårt barn kommer vara härdade från ljud

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Fröken,
    Jag kommer också få vänta till 2008.

• Yoyna

Hallå hallå! Ni glömmer väl inte mig? Observera start TIDIGAST augusti 2008! Men det gör faktist inte mig någonting just nu, min längtan är inte så stor än, men jag vet att den kommer att bli det innan det är dags!

En jobbkompis berättade idag att hon är gravid, eller rättare sagt jag frågade och då kunde hon inte hålla tyst utan sa att hon är i vecka åtta! Blev superglad för hennes skull, vet att hon vill ha många barn och nu blir det hennes fjärde!

• Frila2

Fröken: Nu går jag inte på förrän fredag kväll, alltså fredag NÄSTA vecka! *glad*

Mamma ringde tidigare och morfar som är krasslig har fått sin tredje lunginflammation på två månader och är riktigt dålig. Har har varit på ett korttidsboende en vecka som ett steg i att komma hem efter två månader på sjukhus men nu har han fått åka in till akuten eftersom han blivit sämre igen och boendet vågar inte vara ansvariga för honom. Han blir 87 år i år så han är ju gammal och har dessutom leukemi som gör att hans immunförvar är nedsatt. 
    Mina föräldrar bokade in en resa till Nice tillsammans med god vänner och ska egentligen åka på lördag. De har varit vänner i 35 år men aldrig rest någonstans tillsammans eftersom min syster har autism och även vännernas son så är det ju inte bara att åka. Nu har de lyckats ordna barvakter, jag och storebror i den andra familjen ställer upp. Allt ordnat och så händer detta. Vet inte om mamma kommer åka nu öht. Hon skulle verkligen behöva komma bort från allt ett tag.

• Frila2

Det verkar som om vi är rätt många av syltfiskarna som kommer start 08 trots alla tjuvstarter

• Yoyna

Åh va tråkigt för er familj frila! Jag hoppas din mormor kryar på sig och att din mamma våga åka på resan, kan förstå att hon är väl värd lite semester! Men det är inte så roligt att åka när någon nära är sjuk förstås...

Men bra att boendet skickade in honom så han kan få antibiotika iv, det brukar göra susen!

Kram till dig!

• Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-17 15:36:01 följande:
    Åh va tråkigt för er familj frila! Jag hoppas din mormor kryar på sig och att din mamma våga åka på resan, kan förstå att hon är väl värd lite semester! Men det är inte så roligt att åka när någon nära är sjuk förstås... Men bra att boendet skickade in honom så han kan få antibiotika iv, det brukar göra susen! Kram till dig!
    Jag hoppas verkligen att han blir bättre. Men grejen är att han fått antibiotika i.v. i nästan 2 månader i sträck med några uppehåll. När han varit utan antibiotika iv. och fått per os så har det tagit  1-2 veckor innan han tempat upp igen. Så detta är tredje lunginflammationen på två månader. Just nu har han 39,7°. Har har fått bredspektrumantibiotika, båda Meronem och Zinacef i omgångar. Får se vad det blir nu.

Hoppas att han kryar på sig på två dagar så de kommer iväg på sin resa. De ska vara bort i fem dagar är planen.
  • enlitenbitkaka

Nej men usch Frila Vad jobbigt...får hoppas att morfar stabiliserar sig och blir bättre. Hemskt att se sina nära sjuka utan att kunna hjälpa. Och även om det är trivialt i det stora hela så hoppas jag att dina förälldrar kommer iväg på sin resa, låter som att dem är värda det!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Ja grejen är att mamma verkligen behöver komma bort lite. Det har varit ett jobbigt år med bland annat fyra besök på akuten för morfar och två för mormor och hon är enda barnet och måste ta allt. Utöver detta jobbar hon otroligt mycket, kanske 130 % och är dessutom viseordförande i en riksförening som innebär möten i sthlm en gång i månaden. Sedan är det massa möten om min syster med kommunen (hon har väntat i 7 år på et boende) och liknande. Hon behöver verkligen lite andrum nu. Men envis som hon är kommer hon totalvägra att åka om morfar inte mirakulöst blir bättre på två dagar.

• Cia80

Frila,
    Tråkigt att höra om din morfar och hoppas att din mor kommer iväg för det låter onekligen som att hon skulle behöva en semester.

På tal om semester så kollar jag och sambon efter resor till i sommar. Har blivit lite sugen på att åka till Irland. Någon som varit där?