• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Bad bad me sov ändå till efter ett! *usch* Nu kommer den här dagen också rinna bort i seghetens tecken!

Frila:

Vad skönt att morfar har fått komma in på en avd. nu iaf! Då vet ni ju att han får vård och ständig tillsyn!

Så ni har pratat namn nu igen Jag har tillskillnad från de flesta väldigt lätt för att hitta killnamn jag vill ha, med tjejnamn är det värre. Men så här ser det ut bland favoriterna just nu:

Edvin - efter mormors bror
    Ellian
    Jack
    Ossian
    Viggo

Vida
    Ellen
    Vera
    Nina

En ev. son ska heta Johan Maximilian i andra namn. Johan för det heter F i andra namn + att hans bror heter det och Maximilian för att det är fint Och en ev. tjej ska heta Christina Olivia. Christina heter jag och mamma i andra namn och Olivia var mammas farmor.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Lusse: mamma sa att morfar mådde bättre idag också. Ska åka och hälsa på honom om en halvtimme.

Du har bra smak med namn Vi har lite samma stil på killnamnen. Gillar Vera och Ellen också men tror sambon skulle säga nej till de namnen.

Svårt med andranamn också. Tjejens andranamn är ju redan klart. Men bara ett, skulle vilja ha ytterligare ett andranamn men vet inte alls viket. Sambon vill att en kille ska ha hans pappas namn som andranamn men jag gillar inte det. Dessutom heter både sambon och hans två bröder det namnet som är sambons pappas tilltalsnamn. Vi får prata mycket om det innan det är dags. 

• Cia80

Fröken,
    Så snäll du är

Har nu varit och tittat på bil, jösses så svårt det är!

• Fröken85

Nu åker jag till jobbet och jobbar halva natten! Kanske dorppar in här vid 5-tiden innan det är dags att sova för att se vad ni skrivit under kvällen!

Ha det så bra alla syltisar!

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-18 15:12:55 följande:
    Frila:Vad skönt! Hoppas hon kan få en fin semester  Nice och att hon orkar slappna av!Ja lite lika namn Just nu lutar det mest åt Ellian och Edvin för min del... Usch har ni sett denna tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-46/m20621777.html
    Ja, de ska åka imorgon så det blir nog bra. Morfar satt på sängkanten och åt middag när vi var där. Det är stort för honom. Han har blivit betydligt bättre än igår.

Ellian har jag inte ens tänkt på, verkligen ett fint namn.

Ja, jag har läst tråden. Fruktansvärt verkligen. Pancreascancer har ingen bra prognos tyvärr och det är så orättvist att få cancer när man är så ung. Tycker det är synd att alla ska misstro och ifrågasätta henne bara, även om jag förstår det på ett sätt eftersom det är så vanligt att folk ljuger. 

Det finns en annan tjej som skriver här på fl att hon fått cancer och jag tror inte på henne alls. Ingenting stämmer. Hon säger att hon fått 12 cytostatikabehandlingar och fått strålbehandling på en och samma månad. Vid bröstcancer ger man inte cellgifter och strålbehandling samtidigt och man kan omöjligt få 12 cellgiftsbehandlingar på en månad. Max en behandling i veckan. Sedan har hon fått återfall och spridning redan och hon har haft cancer i två månader. Sedan säger hon att läkarna har gett henne prognosen att hon inte kommer leva mer än ett år. Jag VET att man leva med bröstcancer spridd till levern i flera år. Tröttsamt när de ljuger och massa människor verkligen mår dåligt för deras skull.
     Lång utläggning igen    

Ska du jobba natt Fröken eller är det ett kvällspass?
  • enlitenbitkaka

Vad skönt! Och mamma kanke kan slappna av lite när hon vet att du finns hemma och har koll på läget också?

Ja tror inte Ellian är så vanligt men Elian börjar bli ganska populärt (uttalas som Elias fast med N instället för S). I like it

Hmm ja finns gott om "troll" här på FL...riktigt irriterande när folk verkligen engagerar sig i deras liv, dem blir ju lurade. Var ju en tjej som snodde magbilder och hävdade att dem var hennes och att hon var gravid fastän hon inte var det. Och så va det nån som sa att hn fått tvillingar (eller va det trillingar?) - inte heller sant.

Vart är ni alla Syltfiskar? Säg inte att ni har liv utanför FL

• Frila2

Ja, det verkar som om syltfiskarna har ett liv utanför FL. Konstigt!

Ja det är konstigt hur folk kan ljuga på det sättet. Vad får de ut av det?

Har precis kollat på Criminal Minds och städar. Sambons ena bror ringde tidigare ikväll och han har tråkigt nere i sitt studentrum i Lund så han kommer hit imorgon och hälsar på. Tyvärr ska jag passa min syster nu när mamma och pappa åker så jag kommer inte vara hemma när han är här.

Tycker bättre om Ellian än om Elian. Men jag gillar Elis också.

• enlitenbitkaka

Haha ja vad är detta för fasoner

Kollade också på Criminal Minds...men nu e det stendött, inget alls att kika på. Du ska bo hos dina föräldrar med din syster eller hur ska ni göra?

ja Elis är också jättefint...men pga att jag är värmlänning är det inget jag skulle döpa mina barn till Pappa bor i Arvika och sambon är därifrån och det cirkulerar en massa skrönor och historier om "Elis i Tasere" (Elis i Taserud) en lokal känd möbelsnickare från 1800-talet.

• Cia80

lusse,
    Jag är här. En liten stund till ialla fall. Ska upp 5.30 imorgon bitti så jag kan inte vara vaken alltför länge.