• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Fi,
    Mmm, vi går på halvfart här hemma.

Längar efter bebis, som vanligt

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

Frila: Skönt att höra att din morfar nu får vård, hoppas han snart blir bättre!

Susannapanna & Fi: Håller med om att killnamn är mkt svårare!

Lusse: Vilken härlig midsommar ni kommer att få, du ska se att det kommer öka på din sambos bebislängtan!

Borde också tentaplugga men kommer nog inte bli så mkt av det idag. Har varit iväg med hästen på klinik idag och fick beskedet att han ska vila 3 veckor och sen skulle han vara så gott som ny! Så det känns bra att det inte var ngt allvarligt. Mamma fyller år idag så ikväll blir det middag med show, vi ska se Joe Labero, hoppas det blir kul! Så nu ska jag ut och springa en runda efter jag jobbat och sen göra mig iordning! Ha en underbar fredag och helg alla syltfiskar, kikar in imorgon igen! Kram på er!

• Fröken85

sus: Vad roligt att du skrev en lista igår! Det gjorde jag oxå 'haha'. Vi börjar bli alltför lika i den här tråden... Till och med sambon var med och diskuterade. Han föreslog ett flicknamn som jag aldrig tänkt på innan men är helt såld på nu: Freja. Grejen var att vi pratade pojknamn, som jag håller med om att det är 1000 ggr svårare än flicknamn, och jag föreslog Loke (Jag hade ju valt Alex innan, men fick reda på att en nära bekant ska döpa sin lille till Alexander och det är för likt tycker jag). Då sa han: " men då måste vi ha en flicka som heter Freja ju". Helt okej för mig *ler*...

Cia: Verkar som du hade en trevlig kväll igår då!

Fi: En rolig grej; Min mamma heter Signe Elisabeth (2a o 3e namn) och min lillasyster heter Louise....

Jag satt uppe till efter 3 inatt och läste en bok. Tänkte vid 23-tiden att jag kan börja läsa den där boken så kanske jag somnar. Men den va så himla bra så jag kunde inte sluta, så jag läste ut hela 'hahaha'... Men nu behöver jag inte göra det idag iallafall!

• FiL81

fröken: va kul att din mamma oxa har namnen Signe Elisabeth! de klingar sa vackert ihop!
    Alexander tycker jag oxa är fint

• Cia80

Fröken,
    Ja, det var riktigt trevligt. Vi började kvällen på en grekisk restaurang, jättegod mat. Sen spelade vi biljard, riktigt skoj Vi avslutade kvällen på dansgolvet, var skönt att släppa loss lite

Namn är svårt. Vi har en liten lista som ligger i en låda. Den skrevs för ett bra tag sen och den fylls på vartefter

• Fröken85

Vad tycker ni om Freja då? Jag var lite tveksam i början men nu kan jag verkligen sen en liten Freja springa omkring och leka med vovvarna på gräsmattan utanför huset *ler*

• Cia80

Fröken,
    Jag tycker Freja låter jättefint. Hmm..undrar om jag inte ska lägga till det till vår lista, om jag får

• Fröken85

Cia: Mmmmm det kan du få...*ler*

Jag älskar verkligen det namnet... Tänk lilla Freja som klappar mammas mage där lille Loke bakas..... *drömmer*

• Fröken85

Fast jag är mycket inne på Malte nu oxå, men sambon var lite mer tveksam... Så jag säger Loke så länge *ler*

Freja och Malte... hahaha

• Frila2

Ni verkar ha fått ner namnen till några få alternativ. Jag har hur många som helst. Tjej är klart redan, så länge som det passar barnet. Olivia Gabriella kommer första tjejen heta. Olivia från morfars mormor och Gabriella hetta sambons mamma.

Annars gillar jag Siri, Alva, Stella, Alica, Elsa mfl. "Upptagna" namn som jag tycker om men inte kommer välja är Alma, Ella, Julia.
    Outsider är Lova.

Killnamn är mycket svårare för jag har inte något som är första favorit ens.
    Alvin, Viggo, Elis (eller elias), Edvin, Vilmer mfl. Gillar uppenbarligen V-namn upptäckte jag nu  Sebastian gillar jag men två kompisar har killar med det namnet.

Vilka fina namn ni har kommit på. Undrar vad det blir tillslut. När vi sitter här i slutet av 09 (hoppas att de flesta fått då) undrar vad alla barn kommer heta då?