• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Lusse: Jo de är verkligen extremt veliga våra kära män! =)hihi men man blir ju så glad ändå när de säger något sådant!

• Skrutt 83

Tjejer nu ska jag vara lite social mot min kusin och se en film! Tittar in igen imorgon! Ha en mysig kväll tjejer! Kram

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-17 20:35:10 följande:
    Lusse: Jo de är verkligen extremt veliga våra kära män! =)hihi men man blir ju så glad ändå när de säger något sådant!
    Ja man får vara glad för varenda litet framsteg... Allt prat om bebisar/barn är välkommet.

Har precis bestämt att vi ska fira midsommar i vårt sommarhus utanför Oslo tillsammans med min kompis+sambo och deras lilla kille. Ska bli så roligt
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Lusse: Ja, man tycker ju det. Nu är han bedömd och beslutet är att han ska läggas in (självklart för alla som sett honom) så nu återstår många timmars väntan på akuten för plats på någon avdelning. Men det brukar vara så här. Han har fått vänta mellan 7 - 14 timmar på akuten varje gång han åkt in. Harhar suttit på akuten kanske 15 gånger de senaste åren.

De som inte har alla kor i hagen kanske dras till psyk? Många med anorexi eller ätstörningar dras till den vården av någon anledning.

Visst har killarna varit veliga nu på sistone. Inte min då som står fast vi beslutet och inte ens vill prata om det. Tröttsam han är..   

• Fröken85

Skrutt: Det är lite bättre med värken idag, så imorgon är den nog borta. Brukar bara känna de första dagarna. Så bra att det är nära dig i sthlm. Blir ju kalasbra isåfall...

Lusse: Jag var tyvärr inte hemma förra torsdagen så jag missade lyxfällan då! Ibland undrar man ju hur folk resonerar... Vi har bestämt att vi ALDRIG ska ta några krediter. Banklån är väl ok för det måste man ju nästan ta till hus och så... men det andra är ju helt onödigt egentligen. Mycket bättre att inte ens äga ett kreditkort!

Å vad mysigt ni kommer få i midsommar, med en lite bebis å allt. Man kan ju hoppas att din sambo blir riktigt sugen då...

Frila: Din å min karl är nog ganska lika då... "Ställer upp" på -08 men vill helst inte höra något om det innan dess... *ler*...

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-17 20:37:46 följande:
    Skönt att han får komma in iaf, så dem har koll på honom. Kommer hon iväg din mamma då?
    Ja jag kan lova om man inte var psyksjuk sen innan så skulle man garanterat bli det av att ha den människan som vårdare
    Men att han inte är velig är ju bra....visst, han är kanske inte sugen på tjuvstart, men han säger ju inget om att skjuta på barnbakandet heller tänk positivt..
    Fröken85 skrev 2007-05-17 21:24:20 följande:
    Jag var så att jag handlade en massa kläder på postorder, kredit på IKEA osv och tillslut satt jag där med räkningar och inga inkomster. Inte roligt. Så jag jobbade och slet hela julen och betalade tillbaka varenda öre....så INGA mer krediter för vår del. *brr*
    Ja vi kommer nog få det mysigt....hoppas hans sug kommer!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Lusse: Näe, det är nog inte svårt att sätta sig i skiten när man väl har börjat... Tur att du kom ur det iallafall...

Frila: Hoppas din morfar blir bättre nu. Men nu är han ju inlagd iallafall, det gör väl att man blir lite lugnare kanske?!

• Fröken85

Säger bara godnatt till mina syltfiskar!!!!

• Frila2

Ja, nu är morfar inlagd iaf. Men han ligger på en diabetesavdelning eftersom den medicinska akutvårdsavdelningen var full. Men det blir väl bra det med. Det känns bra att han är inlagd men vet inte hur mycket bättre han kommer bli. Han kommer nog inte klara fler infektioner. Men han är seg. Jag har sagt till min sambo ända sedan vi träffades att morfar är sjuk och kommer dö. Sambon har hört detta i 4½ år nu. Tror morfar kämpar sig kvar för att han vill vara med på mammas 50 års dagi augusti.

Som det verkar nu kommer mamma och pappa åka till Nice på lördag trots allt. Men jag har fått tydliga regler på att jag ska ringa till mamma om det är någonting trots att mormor kommer säga att jag absolut nite ska ringa.

Fröken: ja, jag tror också att våra karlar är lika Godnatt fröken
    Lusse: du har nog rätt i det du säger. Tjuvstart är inte aktuell för sambon men han har inte backat något heller. Det är ju positivt!

Någon som såg dokumentären på 1an om Colombine morden med Eric och Dylan? Så mycket varningstecken som samhället och föräldrarna fick och ingen som gjorde någoting. De hade ju vänner som mer eller mindre borde förstått vad som var på gång. Usch.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-17 17:00:56 följande:
    Irland verkar jättetrevligt tycker jag! Om inte annat ett väldigt vackert landskap!Jag och sambon kikade på flygbiljetter med RyanAir till London och hittade biljetter för 1:-....hur sjutton kan det va sååå billigt?
    Var det inte utan avgifter och sånt då? Det kommer ju gå upp lite då men visst, superbilligt. När Flyme fortfarande var ett hederligt företag utan konskurser flög vi med dem ibland. Mamma åkte en gång / månad med det och det var det billigaste till sthlm och även ut i europa.