• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Cia:
    Var inte alls dumt! Man måste ju kunna kompromissa....det är ju två viljor man ska ta hänsyn till, inte bara en. Och vad roligt med svar Vi får hoppas på tjuvstart båda två! Eller ja...vi e väl några som gör det vid det här laget?

Fröken:
    Vad använder ni för fästinghalsband. Har köpt ett Scalibor men han får ändå fästingar...inte lika många förståss men några varje vecka blir det.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Lusse: Vi har scalibor och det funkar jättebra. De har nog haft 3-4 stycken tillsammans på över en månad. Sambons föräldrars hund som vi nästan alltid har med oss på promenaderna har ett par om dagen som man får plocka. Han tål inte halsbandet så han kan inte ha något. Så jag tycker att det hjälper iallafall även om de får någon då och då!

Cia: Näe, men det är ju inte jättelätt att hålla tyst om sin längtan. Man vill ju helst bara prata om det heeeela tiden!

• FiL81

cia: gulligt sms

nä killar förstår sig inte på skengraviditeter!

usch, min man håller precis på att packa väskan. Imorgon ska han på affärsresa till Sverige (exotiskt!) kommer tillbaka hem först på söndag eftermiddag. fyyyy kommer känna mig så ensam hära!!!

blir nog mycket FL för mig de kommande kvällarna!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-22 22:14:51 följande:
    Ja vi får väl se om det funkar bättre framöver. Brukar dem kunna ha dem hela sommaren? Så bökigt när man ska ta av dem hela tiden iom att han badar vid i stort sett varje promenad
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Hej syltfiskar!

Cia: Klart du är gravid! =) Det där med flytningarna är ett vanligt symtom. Kul att killen svarade så på sms:et, tror det blir en tjuvstart för dig!

Lusse: Hehe du är nog gravid du med! =)

Thulan: Välkommen hem!

Frila: Kul att du använde receptet, vad tyckte du om zucchini lassangen? Jag tycker den är så smarrig!

Fröken: Åhh jag skulle också behöva vara duktig och plugga!

Yoyna: Åhh jag hatar fästingar, finns ju så många på mälaröarna, inte kul!

• Skrutt 83

Angående fästinghalsbanden, scalibur är jättebra men det finns en ENORM nackdel! Innehåller ett medel som inte rekomenderas att vara nära små barn och gravida kvinnor. Föräldrarna hade alltid det på sina förr men inte nu när vi hörde detta, känns som att det innehåller lite för mkt gift! Synd för att det är verkligen bra.

• Skrutt 83

Nää tyvärr tjejer måste gå och lägga mig, ska vara på gymmet 07.30 och köra bodypump! Det är ju min å älsklingens förlovningsdag idag så jag fick en jättefin långstjälkad röd ros, sen åt vi god middag och gick en prommis. Ska ägna honom lite uppmärksamhet men ville bara kika in och se hur det var med er! Ses imorgon igen! Kram

• Cia80

Bara för att jag sa att det var lugnt här så vaknade ni till liv

Nu har jag pratat lite med sambon och han har nu lovat att känna efter i juli. Han har ingen aning om när han kommer känna sig redo för att, som han säger: aktivt skaffa barn.
    Men han säger det att om det skulle bli bebis innan så skulle han bli jätteglad, så det känns skönt.
    Men som sagt, nu ska jag försöka vara tyst om det, bara ni som får dras med mitt tjat

• Thulan

God kväll tjejer! Nu har jag vaknat till liv, har sovit som en stock. Tänk att man blir så sliten av att sitta still i en bil Vad har ni för er?

• Frila2

Yoyna: Jag tar spindlarna och sambon tar allt annat. Jag borde egentligen gå i terapi för getingfobin men vill inte behöva vara så nära som man ska vara. Blir illamående och kallsvettig av ljudet av getingar och bin.

Cia: Jättegulligt sms och ett inte helt fel svar heller. Juli är ju väldigt snart! 
    Nej, killarna kan nog inte förstå en skengraviditet. De kommer ju aldrig uppleva hormonförändringarna och alla symtom så de kan väl inte förstår känslan av det.

Lusse: Mina katter är innekatter så jag behöver inte fundera på äckliga fästingar.

Fröken: Jättegod lasagne. Sambon har också ätit med god aptit. Receptet sparas i kökboken för framtida bruk.

Skrutt: grattis på förlovningsdagen! Låter som en bra dag. 

Thulan: Visst blir man trött när man åker så långt.