• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Lusse: Ojojoj vad din sambo verkar redo. Hoppas att det känns ok för er båda när beskeden kommer. Jag har bara ett litet tips och det är väl att inte börja verkstan förrens ungefär okt-nov så man vet att man iallafall hinner läsa ett år. Självklart är det upp till er, men det är bara ett litet tips. Rätt skönt att ha ett helt år avklarat! Skulle ju även bli perfekt om det tog sig på 1a försöket och man fick en juni-bebis, lagom till sommarlovet!

Cia: Fy vad jobbigt för dig gumman. Hoppas att det ordnar upp sig snart. Inget kul att längta såååå mycket ju!

Måste även berätta vad min sambo sa idag: Vi lästa nyheterna på internet och där var en liten kille som blivit biten av en råtta när han låg i sin vagn.
    Då sa sambon att han ville iallafall ha en rått-säker vagn.
    Jag: Ja men då kollar vi på vagnar nu då.
    Han: Okej
    Jag slog upp teutoniakatalogen och Emmaljunga i Acrobat Reader och han säger: Ja, jag vill inte ha en trehjuling och inte en sån där teutonia.
    Jag öppnade EL istället och visade på vagnarna. Helt plötsligt säger han: Den där då? (EL Edge duo combi)
    Jag: Njae, den är så stor.
    Sen tittar han på ceroxen och säger, den tar vi, med en sån där lift till.
    Jag: Okej...

Sedan när vi åker i bilen frågar jag honom; Börjar du se fram emot januari nu?
    Han: Mmmmm
    Jag: Det ska bli rätt kul va?
    Han: Aaaaa

Vad har hänt med min anti-sambo? Jag börjar hoppas mer och mer att jag har en jättevillig sambo med jättelängtan i januari!

Oj vad långt det blev!

• Cia80

Fröken,
    Det kommer troligtvis gå över snart, så det är ingen större fara med mig.
    Får tänka på hösten Eller kanske inte...

• FiL81

Tjena tjejer!

Hemma från jobbet med en lätt huvudvärk. Har varit på IKEA och shoppat kuddar till soffan och svensk polarkaka. Ikväll blir det äggmacka med svensk kaviar här i min ensamhet. Mannen har ju åkt på affärsresa till Sverige nu. Usch, tycker inte om att vara ensam!!!

Fröken: Å vad söt sambo du har som vill ha en "rått-säker" barnvagn

Thulan: Vad härligt med babyklädesshopping i Paris! Har själv inte köpt några bebiskläder ännu. Ångrar mig lite att vi inte köpte den där coola "Future Ski Bum"-bodyn när vi var i USA...

Cia: Vila ut nu i soffan! Själv hade jag nog en tvärtomdag jämfört med dig. Hade det toklugnt på jobbet. Vet inte vad som är värst egentligen, att ha det dööööödslugnt eller superstressigt...hmm..

Lusse: gullig sambo som pratar med kompisen om barn

• Cia80

Fi,
    Jag vilar för fullt.
    Skulle egentligen kokat ris, men inte ens det orkar jag, då är det illa!
    Men det löser sig säkert.

• FiL81

cia: ajdå...har du prövat koka ris i påse (asså sådana där färdiga påsförpackningar? gjorde jag igår - toksmidigt!

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-05-23 17:51:33 följande:
    Vad köpte du för bebbekläder? Men Thulan, är man i Paris så MÅSTE man köpa hem urgulliga bodies från Petite Bateau!   Dem säljs ju förvisso också via LaRedoute också....men bara några... Besökt du något Sephora-varuhus? *nyfis*

Ja semester gör underverk för kärleken...är alltid nykär på semester. Alla bekymmer är låååångt borta
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Fi,
    Jag har en riskokare, så det är ju egentligen inte så svårt.

Följer ni med ut i köket vänner så ska jag ta tag i det?

• FiL81

cia: bara om du bjuder på mat!

orkar inte laga nått idag då jag ju är själv här hemma, och hemlagad mat är ju sååå mycket bättre än äggmackor

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-23 19:23:35 följande:
    Ja semester gör underverk för kärleken...är alltid nykär på semester. Alla bekymmer är låååångt borta
    Åh, nu toklängtar jag ju till semestern!!!

Hur ser era framtida semesterplaner ut?
    Några fler romantiska Paris-resor?

Själva ska vi "bara" semestra i Sverige i sommar. En vecka i Norrland med päronen, en vecka på mitt landställe ute i Roslagen och en vecka på mannens landställe ute i stockholms skärgård.
  • Cia80

Fi,
    Äsch då, men du kan få en morot om du är snäll

Det är inte säkert att det blir någon semester-tripp för oss i sommar. Vi letar ju bil, så då kommer det försvinna lite pengar, sen ska jag väl försöka spela upp i golfen nån gång i sommar. Men vem vet, vi kanske tar en sista minuten.