• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

lusse: Jag ägnade inte heller så mycket tid till studierna på gymnasiet, jag var sjukskriven i ett och ett halvt år så det är det jag har tagit igen nu. Trodde aldrig att jag skulle sätta mig i skolbänken efter studenten, jag hade bara fått ihop ca 1000 poäng och skämdes över mitt samlade betygsdokument. Men sen började jag plugga till uska i brist på annat att göra och sen bestämde jag mig för att gå hela vägen och bli behörig till högskolan. Så nu ÄNTLIGEN är jag klar, bara väntar på att min slutbetyg ska komma med posten. Funderar till och med på att ha en liten studentfest, visserligen har jag ju redan tagit studenten en gång men den den här gången kan jag göra det med stolthet. Måste säga att jag tycker att det är mycket roligare att plugga nu som "vuxen", och jag ser verkligen fram emot högskolestudierna.

1.0 på HP är ju jätte bra ju, hur högt ligger antagningspoängen dit du ska söka? Tror du att du kommer in? Fick du tag i någon på VHS förresten?

• enlitenbitkaka

Japp nu har jag pratat med VHS....det är pga av att jag bara har samlat betygsdokument som det såg ut så. När jag läst klart kurserna så måste jag begära ut ett nytt slutbetyg med de nya kurserna + de kurserna jag läste på gymn. och då kommerdet se annorlunda ut. Så sa hon på VHS iaf....ska höra med KomVux också. Hoppas det löser sig, är så rädd att det ska krångla...

Vet itne hur det ligger....har varierat så från år till år. Men på den minst populära inriktningen förra året hade den som blivit antagen sist på HP haft 0.1 på HP't. Så jag hoppas att jag tar mig in

Vad roligt att du lyckades ta tag i det. Jag har väldigt svårt för diciplinen att sätta mig ner och ta tag i saker därför är jag ofta ute i sista minuten. Klart du ska ha en studentfest

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Thulan

lusse: Okej, då förstår jag också hur det ligger till med betygen. Skönt att veta att allt är som det ska. Visst är man rädd att det ska krångla, för man har ju ingen lust att behöva vänta tills nästa termin bara för att papperna inte kommer in ordentligt.

Ja nog kommer du att komma in, speciellt om det låg på 0.1 förra året. Längtar verkligen tills antagningsbeskedet kommer. Tänk vad snopet om man inte kommer in, för man räknar nu nästan med att man ska plugga på högskola till hösten.

Hur står det till med bebislängtan då?

• enlitenbitkaka

Ja vi får hoppas att det löser sig Både för idg och mig! Är så orolig nu när jag verkligen kämpat!

Med bebislängtan går det bra! Pratade med sambon nyss och det här kom vi fram till: Han pratade med en av sina kompisar igår om barn och han berättade att han och hans tjej ska börja så fort hon får fast jobb, sambon berättade att vi ska börja under utbildningen och att han verkligen ser fram emot det och bara kan se fördelar just nu

OCH att så fort vi fått antagningsbeskeden ska ta upp diskussionen om när vi ska börja *jippppppiieeee*!!!!! Det är ju snart

Själv då Thulan? Har en Paris-resa gjort din sambo mer mjuk?

• Cia80

Hej igen tjejer!
    Jösses vad det var mycket på jobbet idag, hann inte ens ta lunch!
    Jag hoppas att det blir lugnare imorgon.

Idag har längtan varit stor. Har nästan fått tårar i ögonen när jag sett små bebisar. Riktigt jobbigt.
    Känner fortfarande av lite molande värk.

• Frila2

Hejsan syltfiskar.
    Cia: det låter inte som en rolig dag. Hoppas att det blir bättre imorgon. Du får ta det lugnt och göra ingenting ikväll.

Har ett i-landsproblem idag. Det är greys anatomi samtidigt som säsongspremiär av projekt runway. Vilket ska jag se och vilket ska jag spela in? Exakt samtidigt är det fotboll men jag totalvägrar. Tänker inte slätta ifrån mig fjärrkontollen idag

• Cia80

Frila,
    Nä, det var det verkligen inte. Men tiden gick fort ialla fall.
    Nu har jag bänkat mig här i soffan, ska nog inte göra så mycket ansträngande saker ikväll.

Jag ska se Men in trees och Grey´s ikväll

• Thulan

lusse: Vette sjutton om Paris-resan gjorde min sambo mer mjuk på bebisfronten. Men jag måste säga att vi blev nästa lite nykära när vi var där, men vi får se om det känslorna hänger kvar nu när vi är hemma Jag försökte prata lite om barn när vi var där nere och allt var så där underbart romantiskt men det enda svaret jag fick var det vanliga "vi får se nästa sommar hur det blir, jag vill inte planera något" Blääää för karlar! Men jag köpte faktiskt lite bebiskläder i Paris. La Redoute hade en stor butik så jag passade på att köpa de kläder som jag tittat på i katalogen, det var 40% rea.

Jag försöker att tänka så lite som möjligt på barn just nu, försöker fokusera på de kommande högskolestudierna och hemmet istället, men det är svårt. Idag stod jag och höll 2 gravidtidningar i handen, men jag valde tillslut att inte köpa dem

• enlitenbitkaka

Cia, usch vilken jobbig dag! Men iofs...då slipper man tänka efter hur jobbigt det är också, när det är stressigt alltså

Frila: Här blir det Grey's.....no doubt

Ingen här som besiktigat sin bil utan att ha haft tid? Dvs kört på en drive-in tid?

• Cia80

lusse,
    Man kommer ju upp i varv, men sen blir man helt slut.
    Skulle kunna sova en stund i soffan, men då är det nog stor risk att jag missar tv:n ikväll.