• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 01:28:06 följande:
    Ja ang. högskolan så är jag väldigt brydd nu. Fick sånt där kontrollbesked nu där min betyg står med osv. och det var bara 1800p som stod med där. Jag kryssade i att jag skulle komplettera med det jag läser nu men bifogade betyg från gymnasiet och floristutbildningen jag gick. Betyg som Historia, Geografi, Engelska A osv. stod inte med på pappret jag fick hem *rädd att något blivit fel*

Ang utbildningen så finns den här i stan! Vi har faktiskt ett universitet
    Cia80 skrev 2007-05-23 05:56:45 följande:
    Hihi...får dåligt samvete när jag ser hur tidigt du va uppe....jag har precis gått upp men är ändå dödstrött   Jag gRATTIS! till att han börjar mjukna!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Thulan

lusse: Jag har samma problem som du. Fick också ett kontrollbesked men när jag loggade in på studera.nu så fanns bara de kurser jag läst på komvux med och inte de kurser som jag läste på gymnasiet fast jag skickade in både betygen tillsammans. Man blir ju väldigt orolig att det ska vara något fel. Jag väntar just nu på att mitt slutbetyg ska ramla ner i brevlådan så att jag kan komplettera med det. Är du klar snart med dina kompletteringar? En sak till som jag är jätte skraj över är att posten ska tappa bort mina betyg när jag skickar in dem till antagningen, tror du att man kan ringa och kolla sen om de har kommit fram?

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-05-23 11:38:44 följande:
    lusse: Jag har samma problem som du. Fick också ett kontrollbesked men när jag loggade in på studera.nu så fanns bara de kurser jag läst på komvux med och inte de kurser som jag läste på gymnasiet fast jag skickade in både betygen tillsammans. Man blir ju väldigt orolig att det ska vara något fel. Jag väntar just nu på att mitt slutbetyg ska ramla ner i brevlådan så att jag kan komplettera med det. Är du klar snart med dina kompletteringar? En sak till som jag är jätte skraj över är att posten ska tappa bort mina betyg när jag skickar in dem till antagningen, tror du att man kan ringa och kolla sen om de har kommit fram?
    Ja alla uppgifter i svenska ska vara inne i morgon, får ut mitt betyg till veckan. Engelskan får jag också nästa vecka.

Ja jag vet inte vad jag ska göra? Hur många poäng och kurser fanns med på pappret du fick hem? Ska man ringa till dem eller bifoga samma betyg igen och hoppas på att det blir rätt? För det är bara några betyg från gymn.utb. och några från floristutb. som finns med nu.
  • Thulan

lusse: Usch nu blir jag också jätte orolig. Jag har inte fått hem något papper alls, det enda jag har fått är ett mail där det står vilka utbildningar jag har sökt och ett ett mail om att min ansökan är behandlad och att allt ska finnas på studera.nu. Vad har du fått för papper? Det är kanske bäst att ringa och fråga om allt är som det ska? Det kanske är så att de inte lägger in alla betyg förrän efter de har fått in kompletteringarna. Fast varför skulle de då lägga in några betyg överhuvudtaget. Hmmm... det här känns inte bra.

• enlitenbitkaka

Jag skickade in min ansökan via brev, kanske därför? Men sambon som amnälde via nätet fick hemma samma papper fast förra veckan.

Har tittat igenom kurserna och det som finns med är kurserna jag läste inom flloristutbildningen på KomVux, de två kurser jag läste på KomVux för ett par åre sedan (Data och NkA)

Av de kurser jag läst på gymn. finns bara Matematik A, Svenska B, Engelska B och Samhällskunskap B med....

• Thulan

lusse: Ja det är verkligen jätte konstigt. Men det kanske ordnar sig när vi har skickat in våra kompletteringar, då kanske allt blir som det ska. Annars får man väl ringa dit och försäkra sig om att allt har kommit fram.

Nu är det mindre än 2 månader kvar tills vi får antagningsbeskeden

• Thulan

lusse: Ja skicka med allt en gång till när du skickar in kompletteringarna. Nix gjorde inte HP, har så pass bra betyg så jag skippade det. Men funderar på att göra det om något år, för skojs skull. Gjorde du HP? Hur gick det?

Mina planer för dagen är att städa, har precis vart på stan och gjort en massa ärenden. Ska nu ringa till a-kassan och tjata för hundraelfte gången. Vad ska du göra idag?

• enlitenbitkaka

Meh *avis* Jag ägnade inte så mycket energi åt studierna på gymnaiset....därfr jag slavar på KomVux nu Japp jag gjorde HP, fick bara 1.0 men medel iår låg ju på 0.9 så....

Ska ta och ringa VHS nu och höra vad som hänt...