• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Frila,
    Ja, juli är ju nästan snart Men jag ska inte hoppas för mycket, för han har bara sagt att han ska lova att känna efter. Så det är inte alls säkert att det händer något.

Huh, vilken mensvärk jag har nu. Börjar fundera på om jag har räknat fel.

• Frila2

Cia: Visst ska han bara känna efter men ändå, vilket framsteg. Min sambo vägrar diskutera det mer. Vi har sagt jan och då vill han inte ens prata mer om det.

Det behöver ju inte vara så att du räknat fel för när man känner efter, väntar på att inte få sin mens och är stressad eller nervös så kan ju menscykeln bli totalt rubbad. Ofta blir mensen försenad men den kan ju lika gärna komma tidigare. Men jag håller tummarna ändå.

• Cia80

lusse,
    Jag hoppas det.
    Nu ska jag drömma söta bebis-drömmar.
    Hörs imorgon.
    Sov gott!

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-22 23:25:50 följande:
    Someone care to help me? Engelskaexperter? Anyone? www.familjeliv.se/Forum-5-176/m21084094.htmlCia:Du ska se att han kommer på bättre tankar
    Kan inte hjälpa dig tyvärr. Tappar bort mig efter halva meningen (som är onödigt lång). Hoppas att någon kan hjälp dig.

Dags att sova här också tyvärr. Hörs imorgon.
    Godnatt
  • Fröken85

Lusse: Jag är väldigt dålig på att ta av mina band *skäms*... De badar ju varje promenad nästan. Förra året märktes det ganska tydligt när det slutade funka, men vi köpteinget nytt. Men eftersom fästingsäsongen är ganska lång så kommer vi nog köpa en omgång till i slutet av sommaren i år.

Lusse igen: Ang. meningen få får jag inte ihop det. Och jag har pluggat engelska på högskolan *skäms jättemycket*

Skrutt: Näe, jag har oxå hört det men de får ha det nu iallafall innan det är dags för graviditet och bebis. Så får vi ser hur vi gör sen.... Får även önska grattis på förlovningsdagen... Jag och sambon lyckades BÅDA glömma bort våran i år...oops!

Nu har jag läst över 100 sidor i en bok med pytteliten text och är jättetrött i ögonen. Ska försöka plöja 40 till nu så har jag bara 50 kvar imorgon... Börjar klockan 8 imorgon och måste åka 7.15, så jag kommer väl vara helt död i plugget imorgon. Satt innan och gjorde upp en studieplan för den närmsta tiden. Fy f*n säger jag bara. Fattar inte hur jag ska orka/hinna med massa läsning av böcker + 3 inlämningsuppgifter + en komplettering från förra kursen + jobb ca 15 timmar i veckan + två hundar och sambo.. Å allt detta innan 8 juni.... TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT blir jag!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 00:16:46 följande:
    Ja, stackars fiskarna Haha, hon varnade tom om det på Apoteket så jag törs inget annat än att ta av det....
    Fick lite hjälp med meningn, vad skulle man göra utan FL?! Sitter och gör de sista uppgifterna i engelskan så jag kan få betyget. Fick MVG på alla delarna i a-kursen och MVG på alla delarna i b-kurser på det Nationella provet så vi får hoppas att hon tycker resten håller samma kvalitet

Nu ska jag sussa! *zzznark* Vovven ligger redan med benen i vädret och drar stooooora timmerstockar
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Lusse: Vilken tur att fl finns! *ler* Vad kul att det går så bra med engelskan! När vet du om du kommer in på högskolan? Det är i juli-aug nånting eller? Men jag antar att det inte blir några problem för dig att komma in... Har ni lärarutbildning i karlstad eller kommer det bli distanskurs? Många frågor som du väl får svara på imorgon om du har lust!?

Jaha, då var man sist här ikväll... Men jag ska oxå sova snart... Sov till 12 idag så jag ä ju inte så värst trött, men ska ju upp 6.30 så det lär bli tungt! Fy på mig! Godnatt!

• Cia80

Godmorgon tjejer!
    Kan inte påstå att jag är så jättepigg just nu, men det ska nog gå bra att jobba ändå.

Det känns riktigt bra efter samtalet med sambon igår. Sitter här med ett leende
    Är så glad över att han ville kompromissa. Hösten -07 är ju bra mycket närmare än dec -08. (Om det nu blir så att han känner sig redo i höst)

Ha en bra dag nu och tack för att ni står ut med mig.
    Hörs i eftermiddag.
    Kram

• Thulan

Hej tjejer! Här var det tomt! Vad har ni för er idag? Jag har städdag idag och så ska jag packa upp resväskorna, men får inte så mycket gjort. Det är faktiskt lite tråkigt att jag är färdig med komvuxstudierna, nu har jag "sommarlov" fram till slutet av augusti. Kanske är världens lyxproblem men jag vet faktiskt inte hur jag ska fördriva tiden