• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

lusse,
    Den drömmen finns fortfarande, men som sagt det är svårt att boka nåt i förväg.

• enlitenbitkaka

Hur långt i förväg skulle ni behöva boka då? Är det mycket pappersexercis som ska ordnas?

Cia80 skrev 2007-06-04 22:55:12 följande:
    lusse,Den drömmen finns fortfarande, men som sagt det är svårt att boka nåt i förväg.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

lusse,
    Jag vet inte riktigt, men nåt år.
    Papperna fixar dem. Alltså översättningar och så att vigseln blir laglig i Sverige.

Men vi får väl se vad som händer.

• FiL81

lusse: ååå vilken romantisk bukett! och tårtan såg väldigt avancerad ut - särskilt jordgubbarna. Vad är det i den?

pannacotta måste du ju bara prova! det är dessutom toklätt att göra det själv!

för fyra personer

3 dl vispgrädde
    1 st vaniljstång
    1 dl socker
    2 st gelatinblad

1) Blötlägg gelatinet (ca 5 min)
    2) Koka upp grädde, vaniljstång, socker och lägg sedan i gelatinet och rör runt så att det löser sig
    3) Häll upp i portionsformar och ställ i kylen tills pannacottan stelnar (tar någon timme)

Använd fantasin och servera med exempelvis hallonsås, frukter, chokladsås eller färska bär

Supergott, superenkelt och verkar superproffsigt

Sen kan man ju oxå smaksätta själva pannacottan med annat än vaniljstång

• enlitenbitkaka
    Cia:  Men då kanske ni hinner ändå eller? Har börja resonera som så att det inte gör något om bröllopet inte blir någon prinsesssaga, bara vi gifter oss och att vårt barn är med
    FiL81 skrev 2007-06-04 23:03:21 följande:
    Ja jag älskar pioner....blir vita eller rosa, i en handbunden bukett med sidenband runt stjälkarna. Tur man kommer ihåg lite från floristutbildningen
    Ingen aning om vad det är i tårtan...hittar en utsida jag gillar så får kusinen komponera insidan själv ...han gjode en god chokladtårta till mig för några år sedan som var dekorerade på ung. samma vis.
    Mm gott! Kanske ska fixa lite panacotta till midsommar i år!
  • Cia80

lusse,
    Ja, vi får väl se som sagt. Är jag gravid nästa år så vet vi ju ungefär när bebis vill ploppa ut och därifrån kanske bestämma när det är dags för bröllop, vad vet jag

• FiL81
    Cia80 skrev 2007-06-04 23:14:19 följande:
    lusse,Ja, vi får väl se som sagt. Är jag gravid nästa år så vet vi ju ungefär när bebis vill ploppa ut och därifrån kanske bestämma när det är dags för bröllop, vad vet jag
    låter som en bra plan tänk, nästa år går vi alla förhoppningsvis runt med en liten bebbe i magen!
  • Cia80

Fi,
    Ja, det vore nåt.
    Jag hoppas verkligen att sambon kommer känna sig redo i höst. Jag kan ju inte vänta ända till dec-08

• enlitenbitkaka

Klart du är gravid nästa år, det är vi allihop

Cia80 skrev 2007-06-04 23:14:19 följande:
    lusse,Ja, vi får väl se som sagt. Är jag gravid nästa år så vet vi ju ungefär när bebis vill ploppa ut och därifrån kanske bestämma när det är dags för bröllop, vad vet jag
  • FiL81

nej ni tjejor, nu väntar sängen. och imorgon vaknar vi alla upp och är en dag närmare BEBIS!!! huva, nu har jag vääärldens toklängtan!