• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Cia: Tack för stödet!

Lusse: Tyvärr så är det ju det man hoppas på, med risk att bli besviken alltså.

Husplanerna ligger lite nere nu. Vi har varken tid eller pengar just nu.

• enlitenbitkaka

Vad trist Men som man märker....allt det här går verkligen upp och ner i ett förhållande. Snart är ni på topp igen med ett hus att inreda och en kula på magen

har börjat kika mer och mer på barnvagnar det senaste tiden....älskar som bekant barnvagnar har fastnat för Teutonias vagnar... Spirit s3 och Mistral S

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Fröken,
    Det är klart vi finns här.
    Jag ska också tacka för stödet du ger mig, det är guld värt.

Nu ska jag sova, men vi kanske hörs imorgon förmiddag.
    Ta hand om er och dröm sött om bebisar inatt.
    Kram!

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-06-18 22:54:31 följande:
    Fröken,Det är klart vi finns här.Jag ska också tacka för stödet du ger mig, det är guld värt.Nu ska jag sova, men vi kanske hörs imorgon förmiddag.Ta hand om er och dröm sött om bebisar inatt.Kram!

Är det inte det tråden är till för? Så man ska kunna prata av sig om sina tankar och problem, och få stöd av varandra!

Sussa sött Cia!

• Fröken85

Lusse: Jag sitter oxå å spanar på vagnar. Å är helt inne på babytravel jogger just nu. Fattar inte att jag inte sett den innan. Kollade på blocket å de är inte alls dyra ju. Ca 1700 för en ett år gammal vagn + ca 600 för liggdel. Verkar himla bra faktiskt!

Å vill vara i din paln istället... med kula och hus!!! hihi

Cia: Sov så gott, gumman min!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-06-18 23:03:13 följande:
    Lusse: Jag sitter oxå å spanar på vagnar. Å är helt inne på babytravel jogger just nu. Fattar inte att jag inte sett den innan. Kollade på blocket å de är inte alls dyra ju. Ca 1700 för en ett år gammal vagn + ca 600 för liggdel. Verkar himla bra faktiskt!Å vill vara i din paln istället... med kula och hus!!! hihi Cia: Sov så gott, gumman min!
    Ja Baytraveln är nog vääldigt prisvärd Och snygg! har försökt gilla UJ men Babytravel är mycket snyggare!
    Börjar tvivla på om Bugaboo är rätt vagn för oss...ska def. ha svängbara framhjul men behöver kanske något med robust än Buggan *velar*

ja kula och hus vore inte fel Sitter och letar treor nu iofs....
  • Fröken85

Thulan: Jag är här och deppig (se ovan i tråden så förstår du).. Men ni piggar upp mig rejält, ch nu sitter jag å spanar vagnar och gör bebisbudget. Kanske inte dämpar längtan, men det är kul! Vad gör du, gumman?

Lusse: Mmmm, jag gillar verkligen BTn och planen jag har just nu är att köpa en sån, men sen även köpa en begagnad typ Nizza att ha när man ska gå hemma på landsvägar och grusvägar. Jag misstänker ju att man kan kommer tillbringa rätt mycket tid inne i stan när man äntligen får bebis så då är det ju bra att ha en smidig vagn. Men sen kommer vi ju säkert gå mycket hemma oxå å då är väl Nizzan en jättebra vagn till det. Det är väl just stigar som BTn inte är optimal till kanske. Men Nizzan finns ju för ca 1000 kr beg. så då behöver man ju inte vara så rädd om den heller! Tycker jag har en perfekt plan nu *ler*... Nu saknas bara pyret!!!

• Frila2

Hejsan på er. Någon vaken fortfarande?
    Själv sitter jag på jobbet och är på riktigt dåligt humör. Fick mens idag och har ont i magen. Är riktigt grinig av någon anledning.

Hur har ni haft det? Ni har skrivit så himla mycket så det är svårt att hänga med på allt.

Namn såg jag att ni pratat om. Namn som Noah, Julia, Alma, Theo som jag gillar har jag kompisars barn som heter så det går ju bort. Tycker själv att killnamn är svårast.

Fröken: förstår att du är deppig men det är ju kul att det är några kvar på 2008 med mig.

• Fröken85

Frila: Tråkigt med mens. Hoppas värekn går över snart.

Ja, jag får nog snällt vänta med dig till januari. Det värsta var ju att jag var sååå inställd på januari när den här diskussionen kom upp härom dagen å allt hopp tändes igen... Men jag överlever. Jag är bara glad att jag vet att han iallafall vill ha barn med mig.

Men som sagt. Jag har iallafall 7 kg kvar innan det är aktuellt. Så jag har lite att lägga min energi på!