• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Skrutt oc Lusse: Här kommer nog jag ta ut den mesta ledigheten (om inte all) eftersom jag pluggar och sambon jobbar. Det går helt enkelt inte ihop annars.... Lite tråkigt, men tyvärr enda lösningen....

När det gäller skydd så har jag snällt fått fixa kondomer oxå. Sambon säger bara att om vi inte har det så blir det inget sex. Å han har lättare att avstå än jag i det här förhållandet. Här är det jag som blir tokig....

Sambon viker sig inte... Jag har fortfarande ingen aning om vad "planen" är. Så jag försöker stäla in mig på januari även om hoppe för tjuvstart finns där fast jag egentligen inte vill hoppas. jobbigt det här!

• Skrutt 83

Ja det är inte lätt att hålla reda på allt i tråden! =D Jepp jag slutar i augusti, längtar galet mkt! Ja jag hoppas verkligen han gör det!

Känns lite overkligt att man ska sluta om 2 mån och att man då är oskyddad, att det kanske blir start i verkstaden och att man faktiskt kanske har ett litet frö i magen till jul *glädje* Nää nu ska jag inte hoppas för mkt, kommer bli så gruvligt besviken om han är benhård på gummit i höst..

Värst vad det var lugnt i tråden ikväll, bara vi som är FL besatta? =D hihi! Fick precis höra att älskade lilla vovven vaknat ur nakosen och operationen hade gått bra, så nu ligger hon på uppvaket och vaknar till, känns bra! Tack för allt stöd och lyckoönskningar!

Måste tyvärr överge dig nu och hoppa i säng ska upp tidigt imorgon och har lite övertalning av sambo att ta tag i innan jag somnar! Sov så gott, hoppas att vi ses imorgon igen! Kram

• Skrutt 83

Fröken: Vilken rackare, det var inte snällt =D Jag hoppas verkligen att planen är en tjuvstart, vore så kul om vi alla 3 fick starta i höst men jag vågar inte heller ställa in mig på det, får bli en glad överraskning i så fall!

Tack för stödet ikväll, nu har lilla vovven kommit ut på uppvaket och operationen hade gått bra, känns så himla skönt!

Måste tyvärr sova nu, hoppas vi hörs imorgon igen! Sovgott, kram!

• Cia80

Hej tjejer!
    Uj vilken diskussion ni haft ikväll

På tal om diskussion så har nu sambon sagt att han vill vänta till hösten och se hur det blir med ekonomin. Vi kommer ju få betala mer i månanden nu när vi ska betala av bilen.
    Men jag tror faktiskt det kommer lösa sig. Men det är väl bäst att vi gör som sambon säger så vi inte går back.

• Fröken85

Skrutt: Vad skönt med lugnande besked om vovven! Känner som du när det gäller tjuvstarten. Försöker ställa in mig på januari, men enbart en positiv överraskning om det blir tidigare. Tyvärr planerar ju hjärnan lite fritt ibland även om det inte är så man vill tänka. Tror jag är lite undermedvetet schizo... *ler*

Cia: Ekonomin är ju en ganska viktig del (tyvärr). Allt hade varit mycket lättare om man slapp bry sig om pengar och jobb... Men vad skulle man göra då lixom?

• Cia80

Fröken,
    Visst är ekonomin viktig. Men det är ju inte direkt så att vi går på knäna nu. Visst det kommer ju bli mer utgifter och barn är ju inte billiga. Men jag tror det går bara man vill.
    Äsch, är för trött för att gå in på det.
    Annars är det jag som är för naiv.

Såg en nästan nykläckt bebis idag, uj uj uj Låg på pappans axel och sov. Åhh...jag vill så gärna!!

• Fröken85

Cia: Jag vill oxå! Förstår faktiskt inte hur jag ska stå ut ytterligare 7 månader innan verkstan börjar och sen har man ju ingen aning om hur lång tid det tar att bli gravid. Å sen är det 9 månader kvar tills bebis komemr oxå. Fy f*n, det är ju en evighet..... (gud va negativ jag låter...)

Jag vill snusa på bebis nuuuuuu... Jag vill gå med barnvagn nuuuuuu....

• Cia80

Fröken,
    Tro mig, jag försöker få sambon att förstå att det kan dröja innan vi bebis kommer ut.
    För tänk sen om man får missfall, som verkar vara jättevanligt. Då dröjer det ännu längre.
    Men tror ni att han lyssnar på det örat, nejdå. Då säger han bara: Men tänk om det tar sig på första försöket. *Suck*

• Fröken85

Mmmmm, jo tänk om det tar sig på första försöket. Det är min dröm..... Sambon är övertygad om att vi kommer bli gravida direkt. Det är inte jag. Med min vanliga tur så kommer det dröja...

Egentligen kan jag inte förstå varför sambon inte bara kan säga; Fine, vi kör i oktober. Han vill ju ha barn med mig, och det snart. Jag vill ju inte börja förräns i oktober, även om han hade velat tidiagre, eftersom jag vill kunna läsa klart iallafall nästa vårtermin.... Jag förstår bara inte....

• Cia80

Fröken,
    Det är verkligen inte lätt att förstå sig på dem alla gånger.
    Ang. ekonomin så känns det som att man kommer anpassa sig. Svårare än så är det väl inte?? Eller är jag naiv nu igen

Äsch, lika bra att jag sover nu innan jag svamlar iväg alltför mycket

Vi hörs imorgon.
    Sov gott.