• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Lusse: Ja det är verkligen så sant! Om vi ska handla kläder till honom så är det jag som ska hämta stl och säga om det är snyggt, vad som passar till m.m men som du säger är det till mig då heter det att allt är bra. Sedan en suck och frågan om vi inte kan åka hem nu! =D

Tack för ammunitionen, inte en chans att han kommer klara sig ur den här disskussionen =D ! Nää det är ju det inget kommer vara annorlunda egentligen.. Jag har ju pluggat klart så där blir det ingen skillnad, kommer ju kunna jobba extra i familjeföretaget när jag är mammaledig så pengarna blir ingen direkt skillnad.. Det enda är att han känner att han vill komma in i sitt jobb men det borde han ju hinna oavsett. Skulle jag mot förmodan bli gravid direkt i sept/okt så har han ju redan jobbat i ett år! Hehe nu ska han få sina fiskar varma =D

• Skrutt 83

Läste en tråd om att Aftonbladet hade en artikel som hette "så blir du på smällen i sommar" hihi ganska intressant läsning, blandannat detta:

Chansen att bli gravid vid varje ägglossning, om du har sex: (genomsnittliga siffror)

Ålder:
    15 år 40 %
    20 år 40 %
    25 år 30 %
    30 år 25 %
    35 år 20 %
    38 år 10 %
    40 år 5 %
    43 år 0-1 %

Ännu ett argument, blir ju 25 i februari så om vi kör igång i maj som önskat från A sida så är ju chansen 10 % lägre, det är ju STOR skillnad =D

• enlitenbitkaka

Haha, you go girl! Och jag antar att inte han ska va pappaledig den första tiden? Då har han nio månader EFTER att ni plussar på sig på jobbet + tiden du är mammaledig! Och ang. fertiliteten.....kör på det också!

Du måste berätta vilka argument han har mot detta OM han har några....

Vi pratade om föräldraledighet förut och kom väl halft fram till att jag ska ta ut all föräldraledgihet. Låter kanske lite stenålders men det passar oss perfekt. Iom att han fortsätter plugga kommer han ju va hemma mycket ändå!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Hehe ja jag lovar att rapportera hans argument! =D. Ähh det är väl inte stenålders, tycker det låter som en bra lösning. Din sambo kommer ju hinna vara med bebis mkt ändå om han pluggar. Vet inte hur det är på er utbildning men på min går man bara i skolan ca 2-3 dagar i veckan. Om det är så kommer ni ju ha mkt tid tillsammans hemma med den lilla!

För oss kommer det nog också bli jag som tar ut ledigheten, då sambon jobbar skift så kommer han ha mkt tid hemma med oss ändå, han kommer jobba ca 4 dagar i veckan.

Hur går det med lägenhetsletandet?

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 21:42:20 följande:
    Lusse: Hehe ja jag lovar att rapportera hans argument! =D. Ähh det är väl inte stenålders, tycker det låter som en bra lösning. Din sambo kommer ju hinna vara med bebis mkt ändå om han pluggar. Vet inte hur det är på er utbildning men på min går man bara i skolan ca 2-3 dagar i veckan. Om det är så kommer ni ju ha mkt tid tillsammans hemma med den lilla! För oss kommer det nog också bli jag som tar ut ledigheten, då sambon jobbar skift så kommer han ha mkt tid hemma med oss ändå, han kommer jobba ca 4 dagar i veckan.Hur går det med lägenhetsletandet?
    Ja för oss kommer detta funka bra....sambon får kanske 20% mindre med bebisen i veckan. Jag har inget emot att vara hemma, han skulle få krupp av att gå hemma. Sen slipper vi avbryta utbildningen båda två.....vilket gör att vi kommer vara färdiga ung. samtidigt då min utbildning är 3.5år medans hans är 4.5-5år. Perfekt
    Gud vad roligt det vore om ni kunde börja samtidigt!!!

Ang. lght så letar vi sporadiskt. Sambon vill veta så han får csn först....är orolig efter att han hoppas av Chalmers. Men så fort allt är spikat kommer vi börja leta mer effektivt Är inget att snacka om då vi sparar flera tusen i månaden.
  • Skrutt 83

Lusse: Ja verkligen det vore så himla skoj! Har svårt att tro att han kommer att skydda sig när jag slutar, känner jag honom rätt så kommer han säga att vi ska chansa.. Tror han tycker det är lättare än att säga att "nu skaffar vi barn".. ÅÅhh vad jag hoppas nu!

Okej, ja det är ju bra att veta om han får det innan ni börjar leta på allvar. När kommer antagningen föresten, det är i mitten av juli va? Det är ju smidigt att ni bli klara samtidigt! Vilken årskurs var det ni ville ha nu igen? *glömsk* sorry! Ville din sambo ha gymnasiet och du yngre?

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 21:56:47 följande:
    Lusse: Ja verkligen det vore så himla skoj! Har svårt att tro att han kommer att skydda sig när jag slutar, känner jag honom rätt så kommer han säga att vi ska chansa.. Tror han tycker det är lättare än att säga att "nu skaffar vi barn".. ÅÅhh vad jag hoppas nu!Okej, ja det är ju bra att veta om han får det innan ni börjar leta på allvar. När kommer antagningen föresten, det är i mitten av juli va? Det är ju smidigt att ni bli klara samtidigt! Vilken årskurs var det ni ville ha nu igen? *glömsk* sorry! Ville din sambo ha gymnasiet och du yngre?
    Ja jag ska hålla alla tummar och tår för dig iaf Hoppas också på att sambon vill att vi ska chansa. Han har inte köpt kondomer än iaf...och jag tänker INTE göra det *ler* Dels för att jag inte vill använda dem och dels för att jag köpt p-piller i över sju år!

ja antagningsbesken kommer väl i mitten av juli någon gång. Sambon ska läsa mot gymnasiet och jag mot förskolan/lägre åldrarna. Ja är vi färdiga samtidigt så slipper vi problem om en av oss får jobb längre bort medan den andre måste plgga kvar...
    vad jobbar din sambo med? och vad sysslar ert familjeföretag med?
  • Skrutt 83

Lusse: Tack så mkt! =D Hehe nää jag kommer inte heller köpa kondomer, vill han ha det får han skaffa det! Hihi! Ja ansvaret har legat på oss i alla år, så om de verkligen vill skydda sig så får de sköta det själva, det är inte mer än rättvist =D

Ja just ja så var det! Minnet är bra men det är kort. Sambon är polis så han kommer efter sin aspirantperiod börja på ordningen, dvs jobba på uttrykningen. Familjeföretaget är en zoogrossist. Så via oss köper zooaffärerna artiklar som levereras direkt från Tyskland. Så kanske har Kenzo något som kommer ifrån oss =D

• Skrutt 83

"uttrykningen" HAHA jag måste vara sjukt trött, utryckningen ska det självklart stå!

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 22:24:50 följande:
    Lusse: Tack så mkt! =D Hehe nää jag kommer inte heller köpa kondomer, vill han ha det får han skaffa det! Hihi! Ja ansvaret har legat på oss i alla år, så om de verkligen vill skydda sig så får de sköta det själva, det är inte mer än rättvist =DJa just ja så var det! Minnet är bra men det är kort. Sambon är polis så han kommer efter sin aspirantperiod börja på ordningen, dvs jobba på uttrykningen. Familjeföretaget är en zoogrossist. Så via oss köper zooaffärerna artiklar som levereras direkt från Tyskland. Så kanske har Kenzo något som kommer ifrån oss =D
    Ja nu är det deras tur att fixa skyddet! Hur var det....du skulle sluta med pillerna snart? Så svårt att hålla ordning på alla här i tråden

ja och jag visste ju eg. att din sambo nyss fick sin examen! Är bara lite tankspridd! *ler* Handlar tp aldrig i zooaffärer...bara maten från Royal Canin och någon enstaka gång ett halsband eller ben

Nej det låter allt som at han kan ge med sig i höst din sambo..

Såg den här bilden på aftonbladet.se.....så jäkla glad unge: http://img.aftonbladet.se/foraldrar/0706/12/sofiawistam.jpg