• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Skrutt: Vad trist med vovven Ska hålla alla tummar och tår för att hon blir frisk! Är säker på att Kenzo skickar några tassvink och pussar också *ler*

Fröken: Vad duktig du är! Vi skippade gymmet idag pga djävulsk träningvärk men har iaf hittils bara druckit en shake...

När sambon kom hem från jobbet åkte vi och badade.....det var svinkallt!!!! Som plåster på såren så tog han med mig till Barnens Hus där jag fick strosa omkring lite Föll som en fura för Teutonia Spirit S3 *vill ha* Så snygg, kanonkvalitet....Till och md sambon provkörde och det är inte klokt hur smidit det är med svängbart framhjul ca. 7700:- med hårdlift....

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Thulan

lusse: Åh va kul att kolla på vagn! Så din sambo provkörde vagnen, vad härligt Det kanske är dags för dig att ändra i listan i trådstarten till i höst istället för juni-08 Är sååå avundsjuk, vill också tjuvstarta. Vilken månad ska ni köra igång?

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-19 15:59:15 följande:
    lusse: Åh va kul att kolla på vagn! Så din sambo provkörde vagnen, vad härligt Det kanske är dags för dig att ändra i listan i trådstarten till i höst istället för juni-08 Är sååå avundsjuk, vill också tjuvstarta. Vilken månad ska ni köra igång?
    Haha...jag drog runt på vagnen och helt plötsligt säger han  "Får jag också prova" Babysteps....!

Ja Juni -08 blir det INTE.....sept./okt eller årsskiftet. Du får övertala din sambo att det är SÅÅÅ smidigt att börja i spet/okt så man slippr avbryta mitt i en termin....gjorde jag
  • Skrutt 83

Fröken: Hehe jo verkligen! Ja vagnen är jättefin! Ja tiden går ju ganska fort ändå. Spännande att få reda på vad sambons plan är, jag tror nog det är en tidigare start ändå! Oktober kommer vara här i ett nafs =D

Lusse: Tack, vad gulliga ni är! Ja jag hoppas verkligen det, stackars mamma ringde och var alldeles knäckt när hon hade lämnat henne.. Vad kul med barnvagnsprovkörning och att sambon var engagerad! Du behöver nog inte ens vänta på årsskiftet, det kommer bli start i sept/oktober för er =D ! Hur mår kroppen utan piller då? Fast det är kanske först nästa vecka det kommer kännad verkligt?

• enlitenbitkaka

Skrutt:
    Nej  just nu känns det som att det blir i sept/okt. Ja just nu inväntar jag mens så efter den får vi se hur kroppen reagerar! Ja han är så engagerad som han behöver ungefär....barnvagnar gick bra...när jag började klämma på mammajeans tröttnade han

• Skrutt 83

Lusse: Vad häftigt! Tänk om 3-4 mån kanske du sitter med ett + på stickan, COOLT! Din sambo har verkligen tinat på sista tiden! Jag hoppas verkligen att A är redo då så jag kan hänga på i jakten på ett +! Känns som det finns en liten gnista hopp iallafall! Vette sjutton om jag skulle lyckas få in A i en bebisaffär än.. Ja kan tänka mig att de kommer engagera sig i sånt som berör bebisen så som vagn och bilbarnstol mm men mammakläder lär inte intressera, A hatar att vara med när jag handlar =D

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 20:28:23 följande:
    Lusse: Vad häftigt! Tänk om 3-4 mån kanske du sitter med ett + på stickan, COOLT! Din sambo har verkligen tinat på sista tiden! Jag hoppas verkligen att A är redo då så jag kan hänga på i jakten på ett +! Känns som det finns en liten gnista hopp iallafall! Vette sjutton om jag skulle lyckas få in A i en bebisaffär än.. Ja kan tänka mig att de kommer engagera sig i sånt som berör bebisen så som vagn och bilbarnstol mm men mammakläder lär inte intressera, A hatar att vara med när jag handlar =D
    haha nu ska vi inte ta ut segern i förskott men visst vore det undebart Tinat vet jag inte om han gjort.... Han VILL ju ha barn men skulle även kunna vänta tio år. Men han har insett hur mycket det betyder för mig och efsm vi ändå ska ha barn ihop - varför inte nu?

Blir han till en svans? F är min svans när vi är ute och shoppar Går tätt efter mig och ser förvirrad, uttråkad ut. *haha*

Sa till honom att jag måste skaffa mig en till tjejkompis, en som är sugen på barn liksom jag som jag kan shoppa barnvagnar och mammajeans tillsammans med
  • Skrutt 83

Lusse: Haha en svans! Vilken bra beskrivning!! Ja det är verkligen så det är. Han ser extremt uttråkad och lidande ut samtidigt som han ger ifrån sig en massa läten iform av suckande!

Ska ta den där disskussionen med A ikväll, han vill ju ha barn med mig, han vill ha det inom det närmsta året och han vet hur mycket jag längtar. Dessutom får man räkna med att det faktiskt tar tid innan man blir gravid.. Räknar man med ett halvår som är normalt, så är vi ju i maj då han ändå ville börja! Dessa argument kan han väl inte motstå? =D

• Skrutt 83

Lusse: Glömde skriva att det är en bra idé att skaffa en bebistokig vän som tycker det är lika kul att provköra barnvagnar och kolla på mammakläder och bebissaker! Jag hängde med min gravida kompis/kusinens flickvän på ovanstående, hade hur kul som helst! Då hade man en ursäkt att klämma och provköra alla modeller! Vi var i butiken hur länge som helst =D

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 20:56:47 följande:
    Lusse: Haha en svans! Vilken bra beskrivning!! Ja det är verkligen så det är. Han ser extremt uttråkad och lidande ut samtidigt som han ger ifrån sig en massa läten iform av suckande!Ska ta den där disskussionen med A ikväll, han vill ju ha barn med mig, han vill ha det inom det närmsta året och han vet hur mycket jag längtar. Dessutom får man räkna med att det faktiskt tar tid innan man blir gravid.. Räknar man med ett halvår som är normalt, så är vi ju i maj då han ändå ville börja! Dessa argument kan han väl inte motstå? =D
    Ja men dem ÄR svansar. Har hittils inte träffat på en enda kille som gillar att shoppa....möjligtvis till han själv...p ex. Carlings men när det är tjejkläder som gäller då suckas och stönas det och har du märkt hur ALLT du tar på dig är "Jättesnyggt, älskling"?? *haha*

Ja kommer er situation vara annorlunda i maj nästa år? Kommer ni ha mognat? Kommer ni ha mer pengar? Vad är det som gör att han kommer vakna en dag i maj och känna att NU är jag redo? Nej just det