• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Yoyna

Det är verkligen sent på kvällen som det händer mest här i tråden! Passar mig rätt dåligt när jag ska upp tidigt å jobba... Men alltid roligt att läsa vad ni skriver!

Fröken, det får fort tills jauri, jag lovar! En härlig sommar och sen höst att plaera och jul att kanske önsa sig pengar till kommande babyprylinköp å sen bara att köra! Kram!

Deppa inte Frila, mens suger det är bara så! Ska komma å döda skiten åt dig! Passar på att döda min pms samtidigt, är ju beredd att göra slut med allt och alla ingefär fem dagar i månaden... Och du, jag väger ungefär 20 kilo mer nu än när jag å min sambo träffades, men det känns helt orealistiskt, tar fem kilo i taget och hoppas på kanske, kasnke åtta ner totalt. Så dina tio på en sommar låter ju helt otroligt, du måste vara expert!!! Råd tack!

• Fröken85

God morgon... Vilken natt jag haft. Jag har t  om drömt om bebis och barnvagnar i natt. Å jag msåte säga att jag va j*vligt snygg med en BT framför mig Skrattande

Idag är jag ledig så jag tänkte göra min sista skoluppgift idag. Sedan måste jag åka å handla. Men först tänkte jag kolla lite på tv, käka frukost och gå en längre morgonpromenad. Måste ju gå minst en timme om dagen nu!

• Cia80

Godmorgon tjejer!
    Hoppas att ni har sovit gott. Det har jag gjort, förutom att jag vaknade vid 06.00 och behövde gå på toa.

Jag får väl börja titta på andra bebissaker när ni pratar om vagnar.

Längtan är så stor efter bebis nu, så snart vet jag inte vart jag ska ta vägen
    Skulle vilja ha fast jobb innan, men jag tror inte jag kan vänta så länge. Rör sig nog om ca 2 år, kanske.

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hur står det till med er denna morgon?

Lusse: Ojj, verkar vara ett stressigt jobb, skönt att allt gick bra! Ledig idag?

Fröken: Vad tråkigt att det inte verkar bli någon tjuvstart förstår att du är besviken, men som Lusse sa: ge inte upp hoppet, kanske är det en överraskning. Fattar inte varför de ska vara så kryptiska killar, de ger en hopp för att sen ta tillbaka det lika snabbt. Inte rättvist!

Yoyna: Tänkte faktiskt också unna mig ngt gott på midsommar, man måste ju få leva lite också! =D Klart du ska hänga på! Bra att du inte väger dig så ofta, önskar jag också gjorde det.. Själv väger jag mig MINST 2 ggr om dagen..

Frila: Åhh vännen vad jobbigt att du känner sig så deppig, dumma mens! Det är så jobbigt de dagar man känner sig så, känns som om hela världen är emot en. Ojj 10 kg på en sommar, vad duktigt!! Det är svårt det här med vikt, även om jag känner att jag vill gå ned i vikt så känner jag ibland att man lever ju faktiskt bara en gång, det måste ju vara kul och leva också inte att man bara ska tänka på vad man äter hela tiden. Huvudsakligen är väl ändå att man mår bra! Hoppas du känner dig bättre idag!

Thulan: Det är verkligen jobbigt när alla runt omkring en får barn, speciellt de som man vet inte längtat ens hälften så länge som en själv.

• Skrutt 83

Känner mig ledsen och orolig idag.. Vår stackars vovve är sjuk. Hon har fått livmoderinflamation och ska opereras idag kl 15. De sa att det var tur att mamma upptäkt det tidigt för då skulle operationen bli mkt lättare, men det känns ändå olustigt. Hon är ju 9 år i år så det känns inte så kul att hon ska behöva genomgå en narkos men jag hoppas av hela mitt hjärta att hon blir helt återställd och är på benen snart igen!

Igår kväll låg sambon och jag och pratade namn, vi verkar ganska överrens om tjejnamn iallafall =D Förstår mig verkligen inte på honnom, han pratar massa om bebisar och om hur kul det ska bli att se kompisens lilla kille och kusinens lilla som kommer om ca 1 mån, men han hintar ingenting alls om start.. Jag vill så det värker!! Hoppas verkligen att han är redo i höst eller senast i årsskiftet för april/maj känns som ett sekel bort!

• Fröken85

Skrutt: Fy vad tråkigt med er hund. Det gör ont i hjärtat på mig... Hoppas hon blir frisk snart er lilla älskling. Tyvärr är ju livmoderinflammation jättevanligt på hundar... Så tråkigt tycker jag..... Önskar er iaf lycka till med vovven!

Idag har jag varit duktig! Gick en timme med vovvarna på morgonen. Efter det gjorde jag klart min komplettering ch sedan har jag gjort massa ärenden på stan. Nu har jag precis ätit en stor skål med jordgubbar och mjölk (det kan väl andå inte vara onyttigt?)

Kram till er tjejer!

• Skrutt 83

Fröken: Tack, det värmer! Ja jag hörde att 3 av 4 tikar får det.. De sa på djursjukhuset att det är en rutin operation så förhoppningsvis går allt bra! Hon får inte komma hem förrens på torsdag, kommer bli tomt därhemma och lilla vovven kommer nog undra vart hon tagit vägen..

Vad duktig du varit idag, fått en massa gjort. Önskar jag kunde säga det samma men är så seg idag.. Nää jordgubbar med mjölk är jättenyttigt!

Vad har du för planer för dagen/kvällen? Vad ska ni hitta på i midsommar? Tittade in i gamla 08-tråden, den första vi skrev i, den hade du startat 26 februari, vi har alltså redan skrivit i 4 mån, tänk om lika lång tid är vi MKT närmre bebis! =D

• Fröken85

skrutt: Nämen det var väl ful. Var den inte det? Hahahah...... Fast vagnen är fin! I LOVE!!!

Oj, 4 månader redan. På midsommarafton har vi skrivit två månader i syltfisk! Då blir det kalas.

Just nu längtar jag bara till 1 oktober. Eftersom sambon lovade att jag skulle få reda på hans "plan" i september så måste jag ju iallafall vara något visare inan den 1 okt. Dit är det tre månader drygt... Tre låååånga månader...