• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Skrutt,
    Tack så mycket!
    Midsommarafton var riktigt trevlig.

Ja, det är pirrigt värre. Men nu försöker jag intala mig att mensen kommer i natt eller imorgon.
    Fast jag har inte inbillat mig så mycket symtom denna månad, det är ju alltid nåt

• Fröken85

Själv så kommer jag ha max 1,5 år kvar när det blir bebis. Om det skulle bli en bebis till nästa sommar (om sambon villbörja tidigare och det skulle ta sig direkt *hoppas*) så har jag 3 terminer kvar. Jag ska ju gå hemma ett år så jag kan nog tänka mig att skaffa ett barn till innan jag är klar(men det är inget jag har sagt till sambon 'hihi') eftersom jag vill ha mina ganska tätt!

Hur vill ni ha det tjejer? Hur många barn och hur nära? (om man fick önska alltså)

• Thulan

Tjejer, har jag gjort något hemskt nu? Jag skrev ett litet inlägg i "starta i verkstan 08"-tråden, vill inte framstå som elak men jag har stört mig så länge på att folk som redan startat i verkstan skriver i en tråd för dem som av olika anledningar inte kan starta förrän nästa år.

• Fröken85

Lusse: TACK!!! Skönt att ha er som peppar mig oxå!
    Men sprite zero är ju typ 0 kalorier... Det är ju ingen fara ju!
    Vilka mysiga böcker.. gillade den sista mest. Blir ng en sån till sambon när det är dags! *drömmer mig bort*

Cia: Skönt att slippa syptomen iallafall! Tänk hur man kommer bli sen när man verkligen försöker bli gravid... Usch å fy va skengravdi man kommer va!

• Skrutt 83

Fröken: Ja det är verkligen så, förrut hade jag att jag fick äta på lördagen men det ledde oftast till att man bara fick igång suget igen, lagom till att man blivit av med det..  O andra sidan är det bra att unna sig något gott då och då annars blir det ju lätt att det blir allt för mkt när man väl ska göra det. Sen måste man ju få leva också, svårt att hitta en bra balans tycker jag!

• Fröken85

Thulan: Go, go, go!!! Bra gjort tjejen. Har inte läst det än men ska göra det direkt!!! Puss på dig gumman... Önskade att jag vågat själv!

• Cia80

Fröken,
    Jag tror att jag vill ha två barn Med kanske 3 års mellanrum. Eller så får det räcka med ett

• presens konjunktiv

Thulan: Inte elakt. Alldeles rätt. Jag läser knappt inläggen i den tråden längre.

Fröken: Ett barn blir det här, om vi ens lyckas med det.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Thulan

fröken: Som jag känner idag skulle jag vilja ha 4 barn. De första vill jag ha ca 3 år mellan, sen får det gärna gå 4-5 år innan jag skaffar nästa och sen blir det ännu en sladdis. Men sambon vill bara ha 2 och det är mycket möligt att jag också känner så när jag väl inser hur mycket jobb det är med ett barn. Men minst 2, och gärna minst en liten sladdis också Har alltid velat ha en stor familj.

• Fröken85

Skrutt: Jag tycker det funka bra så som jag bestämt. Jag får äta TVÅ saker i veckan. Vill jag fika en onsdag så kan jag göra det och vill jag sen ta ett glas vin eller en pizza på lördagen så har jag förbrukat mina två. Då kan jag ta något om jag blir extremt sugen och så slipper man bli helt besatt av att äta allt man vill på en dag!