• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85
    Elessario skrev 2007-07-04 12:51:05 följande:
    startade en ny 08 tråd eftersom alla verkade fly den andra...ni som inte tjuvstartar får gärna komma in familjeliv.se/Forum-11-238/m22433887.html

Bra initiativ! Kändes inte rätt att jag skulle starta en ny då jag kommer tjuvstarta!!! 'hihi'

Lusse: Hoppas hoppas hoppas det är ÄL!!!!

Jag var blond när jag var luten men sambon ljusbrun. Men vi har båda blå ögen så jag hoppas på en lite lintott med blåa! Men egentligen tar jag vad som helst, bara det är en bebis!!!! 'hihi'

Skrutt Jäpp, din sambo börjar bli redo!!!

• Skrutt 83

Fröken: Hehe då kommer det kanske finnas 3 st små lintottar vid den här tiden om ett år *drömmer mig bort* Ursch vad jag längtar efter bebis nu!!

Åhh tror du det!! Önskar han kunde säga rakt ut att han är redo, men är han villig att skippa gummi så är det tecken nog! Ska bli så spännande i höst, kan inte förstå att det bara är några veckor bort.. Känns otroligt!

Vad har ni Syltisar för er ikväll då? Var och kollade på Citroën även om den var fin så tycker jag bättre om Mazdan.. Kollade på Honda Civic också men hann ej provköra, ska göra det nån dag i veckan kanske!

• Fröken85

Skrutt: Jag längtar oxå något enormt mycket. Det är det enda jag tänker på hela dagarna. Idag på jobbet funderade jag på om jag kommer kunna jobba något öht om jag blir gravid. För det första är det ju jättestressigt å man bara springer runt som en galning hela tiden, bär massa tunga saker och kan ibland inte ens gå ifrån för att gå på toa.. Det värsta är ju att jag verkligen behöver pengarna... Dessa tankar bara snurrar runt i huvudet hela tiden...

Jag kom nyss hem från jobbet och en sväng på stan så jag väntar bara på att sambon ska komma hem å laga mat till mig... mums... sen ksa jag ligga i soffan å softa heeeela kvällen.

Vad gör alla andra syltisar idag?

• Elessario

fröken, du får kanske söka ngt annat jobb... vad jobbar du som du som nu?

nu har jag kommit hem från stan, shoppat bra skor att gå med (haft ont i knän o så).. dyra borde vara bra va shoppat asdyr bh 600kr (billigaste i affären), så går det när man har stora bröst.. så har lite penga ångest.. tänkte ju klippa mig imorgon oxå, har inte gjort det på ett år...
    nu är det slappning som gäller.

• Skrutt 83

Fröken: Ja bebistankarna tar upp VÄLDIGT mkt tid.. Alla bilar vi kollat på har jag funderat på om det är säkert nog, om det finns plats för barnvagn och om det finns isofix-fästen för bilbarnstol.. Man är ju allt bra knäpp!

Ja det är ju knepigt det där med jobb, tror du inte att de kan lösa det så att du slipper bära en massa tungt och så? Så du kan jobba lite längre. I början kan man ju förhoppningsvis kunna jobba då magen fortfarande är liten, hoppas bara man slipper må illa..

Ja vart är alla syltisar ikväll? Lusse skulle jobba till 21 tror jag det var!

• Skrutt 83

Elessario: Härligt med shopping, synd att det inte är gratis bara Flört Skönt med en slappar dag, det är det som står på mitt schema också!

• Fröken85

elessario: jag jobbar på mcdonalds nu. Har precis börjat där och jag trivs jättebra. Det är så flexibelt med arbetstiderna oh jag kan jobba så mycket jag vill. Det passar jättebra nu när jag pluggar.... Usch, jag får ångest över det här... Jag kanske ska börja kolla efter något annat? Men jag vill ju va kvar... Blä, vad jobbigt....

Skrutt: Ja det är ju det jag är orolig för, att man mårilla, å man kan inte ens gå iväg å gå på toa lixom... Men jag får väl se hur det blir till hösten. Jag kan ju iallafall jobba så länge, så får man ju se hur man mår efter man har plussat...

Jag har oxå köpt skor idag! 3 par + gummistövlar... (349 för allt, I love skopunkten!)Så nu klarar jag mig ett tag!!!

• Elessario

åh vill oxå ha stövlar... men nog med shopping på ett tag nu..
    då är det inget fast jobb på mcd.. annrs är de väl skyldiga att hitta andra arbetsuppg och om de inte gör det får man gå hemma med lön..

• Fröken85

essa: Näe, det är ju inget fast, så kan jag inte jobba så får jag inga pengar helt enkelt.... Men jag säger väl som med allt annat; Det löser sig!!! Kan jag inte jobba så får jag väl ta studielån så löser det sig ju ändå...

• Elessario

de är rätt, det löser sig.. fast jag brukar oroa mig ändå... så du har tänkt att klara dig helt utan studielån.. det orkar inte jag, vill lägga all min energi på att plugga, så skulder here i come.