• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-06 00:01:15 följande:
     Men det är lixm 3 månader, vi hinner inte ens satrta en syltfisk III innan det är dags... Satt å surfade runt å kollade babyskydd. Innan var jag helt innepå att köpa det billigaste på silvan, men nu har jag ångrat mig... Men frågan är ju om man kan behålla det till ev. syskon sen. Hörde något om två år ungefär.... Man kanske ska hyra istället, men vågar man de? Ännu fler frågor som cirklar runt i huvudet....
    Ja ibland håller man på att dööööö av längtan sen får jag panik för att det är "imorgon" vi ska börja Två månader för vår del....ingenting om man jämför med juni -08!

Babyskyddet från Silvan; är det samma som Ellos säljer? Vi ska hyra från BB/NTF.....litar på dem! Sen blir det nog en Akta Graco Duoflex när bebson blir större...! Fem år har jag hört att barnstolarna är i OK skick. Sen blir plasten osv. dålig. Men jag vet inte om det stämmer...

Din sambo gör ju jättestora framsteg! Är med och väljer barnvagn och allt
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Lusse: Näe, ja vet inte vad hans överraskning är (eller om det ens blir någon nu ;) ). Men vi pratade en kväll å på något sätt så frågade jag om han längtar nu och om inte jag kunde få reda på hans plan. Han sa nae längtar gör jag inte än men han vill börja verkstan för han tror han kommer börja längta när det blir verkligt. Då sa jag bara, då sätter vi igång i januari då.
    Jaaa sa han.
    Då sa jag; Eller oktober kanske?
    Han; Mmmm, vi kan väl säga så då. BLir du glad då?
    Jag blev självklart överlycklig.
    SÅ på den vägen är det och nu är det bara självklart att vi kör i oktober (förhoppningsvis sept om jag har ÄL sent den månaden).

Jo, det kanske blir så att vi hyr oxå. Blir mer och mer övertygad ju mer man läser...

• Fröken85
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-06 00:19:22 följande:
    Perfekt för sådana som jag som inte e sååå haj på att sy: www.blocket.se/vi/12389500.htm
    Men det var väl billigt?! Jag har ju ingen aning om vad det kostar egentligen men jag tyckte det var jättebilligt!
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-06 00:29:19 följande:
    Men det var väl billigt?! Jag har ju ingen aning om vad det kostar egentligen men jag tyckte det var jättebilligt!
    Är ju inget massproducerat...bara privatpersoner som syr En sån "tygbit" + suflett kostar runt 1000-lappen när det är orginal men dem e ju iiinte lika snygga!
    Fröken85 skrev 2007-07-06 00:18:43 följande:
    Wow han har ju verkligen mjuknat!!! Ja vi har redan kommit överens om att F nog aldrig kommer längta som jag...och att nog inte kommer fatta det förän ungen "ploppar ut"! Dem kommer nog bli så blödiga när dem inser att det är deras unge dem håller i famnen
    Vad använder ni för skydd nu? F har ju inte köpt något än och jg vägrar....så avbutet it is!

Ja hyra är bra....men kolla så dem inte är fööööör slitna bara. Kompisen gick "i sönder"...."bärgrejen"/handtaget fastnade i bärläget och gick inteatt böja bakåt. När hon åkte in för att byta fick hon veta att just det skyddet skulle slängas när dem använt färdig det....hon fick ett nyare och fräschare efter det.
  • Fröken85

Vi kör med kondom nu. Varken jag eller sambon gillar det men det får vara så nu. För NU vill vi inte blir gravida. Men i oktober vill vi å då ryker gummit!

Jo, han har verkligen mjuknat och blivit sådär mysig... Han klappar mig gärna på magen å håller om mig. Jag tror att det här beslutet har gett en liten nytändning nu, vi har det så himla bra! Jag satt innan å tänkte bara på hur otroligt lycklig jag är just nu, å det är inte ofta man känner så! Sambon (och jag) tror inte heller han kommer fatta förrän han sitter där med pyret i famnen. Men ändå så knns det lite tråkigt att han inte kommer vara lika förväntansful som jag, men det får jag ta. Om jag ska vänta på det så kommer det nog aldrig bli några barn här...

Ja det är ju det mn är lite orolig för, att de är slitna å så... Men vi får väl se vad vi känner för sen. Köper man ett av lite finare kvalitet så kommer man ju kunna ha det till fler barn!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-06 00:44:15 följande:
    Ja jag vill eg. inte bli gravid nu men jag vägrar av princip att köpa skydd....det e hans grej nu. Men chansen med avbrutet är ju extreeeeeemt liten.

Vad mysigt! F klappar mig på "tjejmaggisen"....han mobbar alla dumma FL-uttryck.... Man e ju alltid lycklig liksom...men lyckorus upplever man intevarje dag! Njut *ler* Skulle F längta lika mycket som mig skulle jag bli rädd! Han är engagerad på sitt sätt...jag på mitt sätt

Funderar också på tt skippa babyskyddet....och köpa en "stor" stol direkt som kan användas från nyfödd till 4år: http://www.akta.se.oas.funcform.se/cache/ttf/0ee8d55220eec72c39.jpg  Lite dyra men våra fonder går bra och det är ju verkligen en investering! Kan man spara till nästa barn som sagt...
  • Fröken85

Näe du gumman, nu ska jag gå å lägga mig! Börjar bli trött i ögonen nu...

Vi "hörs" väl imorgon kanske! Jag jobbar kväll/natt men finns väl här på dagen!

God natt tjejen!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-06 01:03:52 följande:
    Näe du gumman, nu ska jag gå å lägga mig! Börjar bli trött i ögonen nu...Vi "hörs" väl imorgon kanske! Jag jobbar kväll/natt men finns väl här på dagen!God natt tjejen!
    Sussa sött fröken!