• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Cia: Ja det ska bli spännande! Blev så chockad när sambon sa att han vill köra avbrutet eftersom han inte varit riktigt redo tidigare, var säker på att han skulle föredra gummit men icke! Vi pratade om risken å så men han sa att det är helt ok. Kanske hans sätt att säga att han börjar bli redo?! Planen var ju egentligen april/maj, får se hur det blir nu ska försöka plugga ikapp så jag blir klar redan till nästa sommar så kanske blir det tjuvstart eller så smiter en liten rackare.=) När sätter ni igång? Vad har du för planer för kvällen då?

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-02 15:33:09 följande:
    Lusse: Låter som om det skulle kunna vara ÄL.. Annars kanske det kan vara sån här vätskefylld cysta på äggstocken.. Min kompis fick det, helt ofarligt men gör tydligen väldigt ont... (Är dock inte blivade ssk, bara en amatörmässig gissning..) Låter inte bra att du har ont. Ring sjukvårdsupplyssningen så kan de säkert hjälpa dig!
    Nej ÄL är det nog inte....inte riktigt tid för det riktigt än. Usch cysta lät otäckt Ska googla lite och se vad jag hittar...

Varför kan inte jag få en sån bra sambo som ni har?! Föreslog avbrutet.....han bara skrattade åt mig
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Om du känner dig osäker så ring sjukvårdsupplyssningen, de kan säkert hjälpa sig, du ska ju inte behöva gå runt och ha ont din stackare! Hehe ja så har sambon varit förr också, vet inte vad som flugit i honom men är jäkligt glad iallafall! =) Sambon din kanske ångrar sig han med sen när det blir aktuellet, gummi är ju inte det roligaste och killar har en förmåga att tänka med annat än huvudet i sånna lägen ;)

Nu när det börjar bli aktuellt börjar jag bli lite nervös, kommer vi klara att få barn? Kommer förhållandet klara det? Antar att man alltid kommer bli nervös, det är ju en väldigt stor omställning!

• enlitenbitkaka

Ja jag ska sluta med pillrena i slutet av sommaren och då får han göra som han vill.....kommer säkert köra med gummi i, tja, kanske en vecka. Sen kommer han säkerligen tröttna och lita på mina råd och rön ang. avbrutet.....

Ja jag kommer va skitnervös! Idag är en bra dag, idag känner jag att vi kommer fixa att skaffa barn! Det jag nojar mest över är ekonomin och hurvida förhållandet kommer fixa vaknätter, kolik, blöjor osv. Kommer säkert gnällas mer än en gång om vem stur det är

• Skrutt 83

Lusse: Ja, jag tror också att han kommer gilla ditt förslag skarpt efter ett slag =) Hehe vad spännande då är vi ett par stycken som kommer sitta och hoppas på rymmare i höst. =) Ska bli jättespännande att sluta tycker jag då FINNS iallafall en chans, det känns ju rätt kört med pillren. Ska bli kul att se hur kroppen reagerar iallafall!

Ja man har ju lite upp och nergångar i det där med nervositeten , skönt de dagarna man bara går på rosa moln och inte tänker på det andra. Hehe ja det lär ju bli lite sådanna disskussioner. Men det är nog normalt att vara nervös tror jag sen får man hoppas på att kärleken övervinner allt =)

• enlitenbitkaka

Ja jag har precis börjat på en ny pillerkarta nu och har tre st. kvar. Så om jag inte räknar åt h*vete fel så bör väl den sista kartan va i augusti? Så efter augusti är jag med och nojjar om BIM, ÄL och annat skoj man "oroar" sig för när man inte har skydd.

Ja idag är en "rosa moln"-dag...allt är perfekt och vi är jättekära! Älskar sådana dagar Vi har gått igenom mycket tillsammans under 7år så jag tror att har vi klarat av det så klarar vi av ett barn.

• Skrutt 83

Lusse: Vad skoj det ska bli att nojja hihi! Jag börjar på ny karta på måndag sen har jag 3 kvar så då borde det bli ungefär samtidigt vi slutar. Ja sånna dagar är underbara! Jag och sambon har det också så bra nu, känner mig alldeles nykär, knäppt att man kan göra det efter 8 år =) Ja man hinner ju med lite ups and downs under den tiden så ett barn ska väl inte vara några problem =)

Har ni några roliga planer inför sommaren? Iväg på semester?

• Kelso

Kanske är det vårkänslor i luften för vi är också EXTRA kära idag=)=)

Jag äter inte heller p - piller, och vi kör med avbrutet... Kan ju bli kul om han inte klarar av att "hålla tätt". Isf är ett barn mer än välkommet!

• enlitenbitkaka

Ja men då slutar vi nästan samtidigt! Jag började på kartan i måndags. Vad knaprar du? Jag har Cilest28 och sexlusten blir lite kullkastad av dem så det ska bli skoj å se vad som händer när man slutar. Har ätit dem i över 7år så...började med dem innan jag började ha sex så det ska bli spännande.

Så skönt när man e nykär i ett "gammalt" förhållande...! Lyfter verkligen humöret!

Sommaren blir lugn, kommer bli lite tajt ekonomiskt...men kaaaanske Arvikafestivalen och sen till sommarhuset i Norge. Kaaaanske GBG också...

• Fröken85

Hejsan mina underbara goa favorittjejer! 'hihi'...

Kom hem nyss efter en full dag med praktik + massa ärenden å långpromenad. Nu väntar kaffet i bryggaren...mums...

Sambon är borta nu igen till på fredag så jag kommer hänga mycket med er, vänner!

Längtar så mycket nu. Fick veta att ännu en bekant väntar bebis nu. Sen har många av mina kompisar som skaffat barn blivit riktiga mamma-polare å umgås jämt med bebispromenader å så. Jag känner mig så utanför ju. Jag kan väl iallafall få en mage (med bebis i såklart.'hihi')...

Depp depp depp...

Men solen skiner ju iallafall...

Svar på tråden SYLTFISK