• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Haha... Ja man kan ju alltid skylla på hunden...

Näe. Nu är jag trött.. Ska lämna sambon på jobbet vid 6 imorgon sen åker jag till jobbet å är där hela hela dagen... "Syns" väl imorgon! Kram å godnatt!

• Frila2

Hejsan.

Ang. att ha allt ordnat innan man skaffar barn så tror jag inte att det går. Om man väntar på det perfekta tillfället att skaffa barn kommer man inte få några barn alls för perfekt kan det inte bli. Det kan bli mer eller mindre bra men inte perfekt. Sedan blir det så bra som man gör det till (strör klyschor runt mig).
    Det kan faktiskt bli så att man väntar på att utbildningen ska bli klar, man ska få det perfekta jobbet, hitta det perfekta huset och sparat ihop en bra summa med pengar innan man försöker få barn och inser att det går inte. Det har tagit sådan tid att ordna allt perfekt att man inte längre kan få barn. Är det inte bättre att ha allt ok eller bra, få barn och sedan försöka få allt perfekt? En arbetskamrat till mig gjorde detta misstaget. Nu är hon 45, har inga barn och är rätt bitter. 

Vi kommer inte heller ha allt perfekt. Jag trivs inte på mitt jobb och tänker absolut inte vara kvar på natten när/om jag blir gravid och sambon har inget jobb alls efter augusti. Vi planerar ändå. 9 månader har man ju på sig att ordna det som måste fixas och kanske några månader innan det tar sig också. Jag har det hellre lite halvtaskigt ekonomiskt med barn än att vara rik utan barn.

Idag (igår) har jag ätit supergoda jordgubbar och glass. Gott! Men nu ska jag skärpa till mig och börja äta nyttigt igen. Det brukar inte vara några problem för mig men sambon köper hem godis och dricka hela tiden och kan aldrig klara sig utan socker vilket gör att jag äter också. Tyvärr. Han vill väl ha mig tjock kanske?
    Laga mat är han itne så jättebra på även om han klara lite grytor och köttfärssås etc. Han är alldeles för bra på att köpa pizza och hamburgare. Vår nya snabbmat är sushi som är jättegott (förrutom att jag inte tål soja).

lååågt inlägg som vanligt...      

• Yoyna

Hinner bara med ett hej innan jobbet! Va roligt att ni skrivit så mycket! Hinner nog kommentera lite ikväll.

Vilket underbart bröllop ni hade Fi, du var så fin och klännigen fantastisk!

• Frila2

God morgon och god natt säger jag då Snart hem och sova!

• Kelso

hej hopp, här är en till som planerar till nästa år=)

• Thulan

lusse: Va duktig du är! Skulle också behöva gå ut och promenera varje dag. Känner att kroppen inte är lika fast och fin som den var för något år sedan Kanske skulle hänga på i din tråd.

Jag har inte hunnit med så mycket än, unnade mig en lååång sovmorgon efter helgens bravader. Men jag måste ta tag i studierna idag och städa lite. Har tänkt att rensa i bokhyllan, den börjar gro igen med allt möjligt skit som inte hör hemma i en bokhylla

Vad har du för planer för dagen?

• enlitenbitkaka

Ja jag försöker iaf! Klart du ska haka på i min pepptråd! Behöver folk som skäller på mig om jag syndar

Rensa bokhylla gjorde jag höromdagen....vilken lättnad! Nu hittar man faktiskt saker i den. (bohylla och bokhylla...mer ett skåp)

Idag ska jag plugga....tänkte solen skulle komma på den här sidan huset så jag kan inta balkongen med bikini på....måste bli lite brun också!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden SYLTFISK