• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

lusse,
    Åh, torktumlare, det vore nåt. Men jag är glad över vår tvättmaskin. Så skönt det är att slippa gå ner i tvättstugan varje gång.

Glass är inte helt fel.

• enlitenbitkaka
    Fi:
    Mumma med paj! Och en sambo som gör det....blev helt chockad när sambon ställde sig och stekte hamburgare igår!! Kan säga att skulle han laga mat skulle vi svälta...
    Ja jag vill ha ett Wii....men sambon tycker dem e för "löjliga".

Cia:
    Ja, vi har en såndär tvättmaskin med inbyggd torktumlare. Är superglad över att den ingår i lägenheten! När vi bodde i GBG var vi tvungna att gå ut för att at oss till tvättstugan...inte roligt.

Vad roligt att han blivit mer med på noterna, Fi! Ett par vi känner ska ha barn och sambon började prata om att vi var tvugna att köpa kläder åt den lill*...han skulle minsann med ut och shoppa!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Fi,
    Nja, är väl inte så övertygad om det.
    Konstigt nog är jag helt inställd på att mensen kommer dyka upp.

lusse,
    Vår tvättstuga är i ett annat hus, så det är riktigt skönt att man slipper släpa all tvätt.

• FiL81

lusse: äsch, försök övertyga honom - inte är det löjligt med Wii! Dessutom finns ju Zelda - klart det bästa äventyrsspelet - åsså är det ju mycket billigare än de andra spelen. Varför lägga flera tusen på ett TV-spel, då man kan få en schysst dator för lika mycket lixom?!? Hehe, men det ligger nog nått i det att vi fick gå till leksaksavdelningen för att köpa Wiit medan de andra spelen fanns på datoravdelningen...

jodå, mannen min är super när det kommer till köket, matlagning, bak och kakor. -Stor anledning till att jag föll för honom... Han påstår att han bakade sin första sockerkaka helt själv vid 4 års-ålder ;) hihi.

• FiL81

nä, nu blir det mys med mannen i soffan, lite mat (spagetti och köttfärssås) sedan paj!

trevlig kväll på er tjejer!

• enlitenbitkaka

Ja jag får bearbeta sambon! Njut av en man som kan sin väg i köket....min är hopplös ch jag gör inte saken bättre genom att ta på mig all matlganing. Men iofs tycker jag det e jätteroligt

Pratade nyss med mamma....hon hade städat garaget och hitttat mina gamla bebiskläder....hon frågade lite finurligt om hon skulle spara dem för "framtida behov" *hihi*

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • FiL81

nu har mannen och jag haft ett lååångt bebissnack och kommit fram till att jag slutar med pillerna nu i nov/dec, låter kroppen komma igång (hur lång tid det nu kan ta?) och att vi sedan kör igång på allvar i mars 08!

anledningen till start just i mars, och att vi inte "kör på" direkt efter p-piller stopp i nov/dec, är att vi inte vill riskera att en bebis kan komma i aug-okt 08 eftersom maken kommer ha fullt upp med en kina-projekt då och antagligen kommer åka på många resor fram och tillbaka dit - inte vill vi då att jag ska sitta ensam här med stooor mage eller med en liten plutt-bebis.

känns skönt att ha bestämt oss nu..
    blir alltså till att köra med andra skydd mellan p-piller stopp i december och bebisverskad i mars...

sååå, jag joinar alltså mars-gruppen nu!!

var det någon som planerade att starta i mars 08?

• Fröken85

fi: Gud va skönt att sambon din är så med på noterna. Jag får nästan lite dåligt samvete för att ha "tjatat" mig till ett ja. Men sen vet jag ju ändå att han behöver en push, annars skulle jag vara 45 innan han blir redo... Härligt att ha ett datum att se fram emot nu... Är det okej om jag ändrar ditt datum i TS?

lusse: Gulligt med bebiskläder. Fin pik ifrån "mormor"...'hihi'

cia: lilla du får inte lämna tråden. Vi behöver lite nojjande här i tråden ju 'hihi'.... Förstår att det känns jobbigt nu de första månaderna med avbrutet, men förhoppningsvis så kanske det lättar lite efter några månader....kanske...

ang. karlar i köket, så vet min knappt var köket är. Jo, det är där man kan bre mackor och värma oboy och kanske koka en korv någon gång... 'hihi'

såg en EL city jet med citykorg i racing red igår å jag älskar den vagnen. Sambon tyckte den va ful men färgerna va häftiga. Så han tittade ialafall på den.... STOOORT FRAMSTEG för N.

• Fröken85

N=sambon... (börjar släppa lite på min anonymitet)...'hihi'

• FiL81

fröken: äsch ja, det tänkte jag inte på, att jag kunde kolla i TS vilka som skulle börja i mars - ingen tydligen :( aja, du får gärna flytta mig till mars eftersom det är ju det som gäller nu! Hamnar då emellan januaribrudarna och skrutt.

Skrutt: hur var det nu, varför skulle ni börja just i april/maj?

Har förresten lagt upp lite nya bilder i min presentation, så kan ni se hur vi har det här i Frankfurt. Oxå lite nya bilder från bröllopet förra året...*drömmer mig tillbaka*

Svar på tråden SYLTFISK