• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

lusse: Vad ska du plugga för något idag då? Härligt att sola, men jag är tyvärr för rastlös idag, skulle inte klara av att sitta still i solen i mer än 10 minuter

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-05-02 11:46:31 följande:
    lusse: Vad ska du plugga för något idag då? Härligt att sola, men jag är tyvärr för rastlös idag, skulle inte klara av att sitta still i solen i mer än 10 minuter
    Lite svenska...har prov imorgon. Två stycken....först svenska sen nationellt engelska. Happy birthday to me...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Kelso

Är det många som "hänger" här?

Jag ser att det är en del sjuksköterskor=). Jag pluggar också till ssk!

Någon mer som pluggar och planerar barn?

• Thulan

lusse: Stackare, inge kul med prov. Men se det positivt, du är snart klar med skiten Sen väntar de roliga och intressanta högskolestudierna

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-05-02 11:55:12 följande:
    lusse: Stackare, inge kul med prov. Men se det positivt, du är snart klar med skiten Sen väntar de roliga och intressanta högskolestudierna
    Ja....man får väl tänka positivt Hoppashoppashoppas jag kommer in bara...har inte ens fått tillbaka HP än....
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Thulan

Kelso: Nej det är inte så många, bara vi på listan i TS. Man kan säga att den här tråden har blivit ett sidospår till tråden för de som startar i verkstan 2008. Vi höll ihop från början och valde att skapa en egen tråd. Den "riktiga" starta i verkstan 2008 tråden hittar du här: www.familjeliv.se/Forum-1-5/m19866434.html

Där är det ganska många som hänger men det har varit lite dött nu på slutet. Kanske dags att man ruskar liv i den?

• Skrutt 83

Hej tjejer!
    Allt bra med er?

Lusse: Skönt med en prommis, ska snart ut på en prommis jag också med min gravida kompis så jag antar att det blir en hel del bebissnack på den prommisen.. =) Angående rätt tid och förutsättningar för barn, tycker ni ska göra precis vad som känns rätt när det är dags men tror inte det känns 100% perfekt nån gång. Vad gör det egentligen om ni pluggar och bor i lägenhet, det viktigaste är ju all kärlek och omsorg ni har att ge!

Cia: Spännande att se om mensen hålelr sig borta, håller tummarna =)

Fi: Vad kul att ni har bestämmt er nu, inte så långt kvar ju! Anledningen till att vi kör april/maj var att jag skulle hinna klart skolan innan bebben kom men det har ändrats lite nu.. Kommer läsa lite extra i höst så att jag kan ta examen till sommaren i stället så kanske blir det tjuvstart. =)

Thulan: Skönt med sovmorgon och städning av hyllor mm, skulle verkligen behövas här hemma!

Fröken: Kul att han börjar kolla på vagnarna och bli mer intresserad! Min sambo är också en sådan som behöver en liten knuff för att bli redo. hihi

• presens konjunktiv
    Thulan skrev 2007-05-02 11:59:03 följande:
    Där är det ganska många som hänger men det har varit lite dött nu på slutet. Kanske dags att man ruskar liv i den?
    Dött?! Fatta hur många sidor jag har att läsa ifatt!

Min dator kraschade i förrgår (kortslutning i nätverksaggregatet), så nu sitter jag här och försöker jobba ifatt på en gammal laptop och två externa tangentbord....

Hoppas det är bättre med er än det är för mig.
    Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • Skrutt 83

Måste bara få berätta vad min sambo sa igår! Vi började prata om hur vi ska göra när jag slutar m pillren och hör och häpna han vill inte använda kondom, han vill att vi ska köra avbrutet och säkra perioder! Fast det inte är säkert! Blev så himla glad, då finns ju risken att en liten smiter trots allt! Detta är värsta framsteget för honom, förr skulle han ALDRIG chansat! Kanske är det hans sätt att säga att han börjar bli redo? Tror han tycker det är skönare om ödet får bestämma tror han tycker tanken på att "börja på allvar" är skrämmande. Vad tror ni, visst måste detta vara ett gott tecken?

Måste tyvärr kila iväg på min prommis, kikar in lite senare! Kram på er!

Svar på tråden SYLTFISK