• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Jag vill också shoppa!!

Lusse: Yoyna hade ett mycket bra förslag. UVI kan det mycket väl vara. Man behöver inte känna av att det svider eller bänner när man kissar. Vissa får istället ont i ryggen (kanske inte ljumskarna men ändå). Jag har haft uvi tre gånger och jag har aldrig haft besvär när jag kissat. Jag har känt att det värkt litelite i urinröret någon gång under dagen men inte när jag kissat eller så. Sedan har jag kollat en sticka på jobbet och haft uvi, fått antibiotika och sedan blivit bra.  

• Cia80

Fi,
    Åh, vilken fin klänning du hade.
    Det är typ sån jag vill ha när jag gifter mig
    Men den får inte vara för tjock för då kanske jag svettas bort

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-05-02 19:02:20 följande:
    Jag söker bm-utb. nu faktist! Hoppas av hela mitt hjärta på att komma in till hösten, eller senast efter nyår!
    Åh, ska hålla alla tummar och tår för att du kommer in!

Vem var det som gjorde HP här inne nu i vår? Nyfiken på om någon fått tillbaka svaret.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-02 19:11:43 följande:
    Frila föresten, va svårt med jobben! Att slippa jobba natt vore ju guld, men att behöva hantera cyt-patienter är ju oxå jobbigt, speciellt om man planerar att bli med barn, eller kanske just plussat men inte vill berätta. En kompis jobbar på en lungavd., och har just plussat, hon tycker det är riktigt jobbigt, har visserligen berättat för sin (oförstående) chef, men är alltid orolig att hon ska komma i kontakt med något sm eventuellt kan vara farligt. Stackarn! Så jag har väl egentligen inte något råd att komma med tyvärr!
    Ja, det är svårt. Men jobbar jag natt kommer jag i kontakt med cyt då också men inte i samma utsträckning. Men då är jag ensam ssk och kan inte be någon annan ta det vilket jag skulle kunna på natten. 
    Det är ju så, man vill ju inte berätta för alla direkt, inte innan vecka 12 iaf men hur ska man kunna undvika cyten utan att säga någonting?
    Eller som min chef sa, det har fötts säker runt 20 barn på kliniken de senaste 10 åren och ett barn har haft ett hjärtfel men alla andra är friska. Men frågan är hur många missfall det har varit under samma period?

Förstår att du inte har några råd eftersom jag själv är helt virrig. Det lutar åt att ta dagtjänsten ändå faktiskt. Jag mår ju inte bra på natten och jag tror dessutom att det är lättare att bli omplacerad om jag jobbar dag eftersom det inte är någon som söker nattjänsterna som varit ute.
  • Skrutt 83

Cia: Härligt med shopping!

Frila: Kul att han vill shoppa en större lägenhet!

Fi: Ja, eller det är 4 kartor kvar med den jag börjar på måndag men det ska bli skönt! Ja om de är minsta olika måste du sluta omedelbart ;) :D

• Skrutt 83

Yoyna: Håller tummarna för att du kommer in!

Nää nu måste jag äta lite. Kikar in om en stund igen! Kul att så många är inne samtidigt! hihi

• Thulan

Yoyna och Frila: Hur gamla var ni när ni började plugga till ssk?

• Frila2

Thulan: Jag var 18 när jag började. Fyllde 19 några månader senare, är oktoberbarn. Var fördig när jag var 21 år.

• Cia80

Skrutt,
    Ja, var ju tvungen att dämpa mina sorger

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 19:09:07 följande:
    Fi:Såg lite nya fina hemma hos-bilder.....tidernas häftigaste balkong måste ni ha! Är det dyrt med boende i Tyskland? Och så fina ni var, verkar va ett riktigt drömbröllop ni fick uppleva! Vad är det för klänning du har?
    jo, balkongen är super, 10 kvm stor och söderläge! Boendet är ganska så dyrt här, men det finns iaf hyreslägenheter att välja och vraka på - inte som i Stockholm där det är helt omöjligt att hitta något att hyra.

Klänningen var en Aspera 27014 - den blev utsedd till årets klänning 2005!
Svar på tråden SYLTFISK