• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Yoyna

Halloj!

Hoppas ni haft en härlig helg i fina vädret!

Ingen hockey här, sambon är besviken att han missat alla matcher, men han får skylla sig själv när han lagt sitt schema så att han jobbar varenda kväll!

Föresten... Vi kör ju med säkra perioder, har alltså inte sex när jag tror mig ha äl. Nu var jag säker på att få det typ på tors-fre, men redan ikväll fick jag äl-liknande flytningar (alltså ursäkta, det är ju asofräscht att berätta om men vilka är annars bra att fråga än ni???). Så nu undrar jag ju hur vi ska göra... Skippa sex just nu eller tro på min uträkning och hoppas att äl är punktlig som vanligt?

• Skrutt 83

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er!

Lusse: Ja jag håller med dig, förlovningsringen ska vara enkel och snygg så man kan blända folk med vigselringen sen =) Låter ju toppen med ridlektionerna, man lär sig så mkt mer när man rider privatlektion och 100 kr är ju värsta kapet! Hehe ja killar är allt bra sporttokiga dem, mysigt med grillning på balkongen!

Frila: Hoppas du kryar på dig snart, inte kul att vara sjuk!

Cia: Kul att det går bra med golfen, det är verkligen mkt att lära sig med all teori men det är ju jättekul att du och sambon kan ha samma intresse sen! Ja hitta bil är inte lätt, sambon och jag ska också köpa bil nu i sommar. Får se vad det blir men vi ska ha kombi iallafall.

Yoyna: Hrmm svårt det där.. De säger ju att man brukar få ÄL-flytningar nån dag innan själva ÄL (om jag inte minns fel) men det låter ju som om den kan vara på G redan så om du är osäker och ni vill vara på den säkra sidan kanske ni ska hoppa över myset..

• Skrutt 83

Fi: Vad gulligt att din sambo kollat upp spjälsängar! Verkar som att han börjar bli redo!

Hur är det mer er andra idag då? Själv är jag lite nere, min ena häst är skadad så det känns inge kul. Vill bara att han ska bli frisk.. Skulle tävlat om ett par dagar men det blir inget av med det. Bebislängtan är verkligen jobbig just nu, känns som tiden står still. Sambon och jag pratade om barnvagnar och bilstolar och sånt idag och han deltog i disskussionen, han suckade inte och såg besvärad ut, fatta framsteget =)! Längtar tills augusti å pillren rycker, eftersom jag kommer bli klar i juni-08 ist för jan-09 så skulle vi kunna börja direkt då men det tror jag inte sambon skulle gå med på men OM det skulle ske så hinner jag ändå bli klar m utb. och det känns TOPPEN!

• Skrutt 83

Nää ni tjejer nu väntar sängen, ska upp tidigt imorgon! Ha en fortsatt bra kväll så "syns" vi imorgon! Dröm söta bebisdrömmar. Kram på er!

• presens konjunktiv

Nu har ni väl gått och lagt er allihop, men som svar på din fråga, Skrutt, så är jag deppig i dag. Bebisverkstaden är lagd på is, vi bråkade i går, och Sarkozy blir president. Det är klart att inget av det är the end of the world, men... Livet suger, just nu.

Bad grammar makes me [sic!].
  • Thulan

presens: Vad tråkigt att höra att bebisverkstan är lagd på is, får man fråga varför?

• presens konjunktiv

För att vi ska vara vuxna och förnuftiga och göra färdigt huset först. Typ. I alla fall se till att vi har grund och tvättstuga och kök. Jag lyckades pruta ner det till det, i alla fall, och vänta med resten, men vi får se.

• Thulan

presens: Okej, då förstår jag. Det är inte alltid så kul att vara vuxen och förnuftig, men tror du inte att ni hinner bli klara med renoveringen i år?

• presens konjunktiv

Inte en chans. Vi håller på att kakla badrummet nu. Sen ska vi sätta väv i sovrummet, och måla den. Vi kanske är klara med det till midsommar. I sommar ska vi lägga om taket. Efter det ska vi riva ut tre rum, med väggar, golv och all badrumsutrustning. Vi ska sätta i en ny ytterdörr (=nytt hål i väggen), dra nytt avlopp, gjuta igen golvet i de tre rummen (vi blandar cementen själva och gjuter själva),  lägga nytt golv ovanpå betongen, isolera ytterväggarna, sätta upp innerväggar, spackla, väva och måla. Sen ska vi installera det nya köket.

Två år minst, kanske tre. *suck*

Därefter (det som jag har prutat bort och som kan vänta tills efter bebis) ska vi riva resten av innerväggarna i huset, samt riva upp golvet och innertaket. Isolera, gjuta igen, bygga nya innerväggar, spackla, väva, måla, spika nytt tak. Och sen ska vi lägga nytt golv i hela huset.

• Frila2

Oj vad tråkigt presens. Det var ju verkligen inte de du hoppats på. Inte alls kul att vara vuxen och förnuftig. Tror du det finns en chans att din fru hinner ändra sig innan året är slut? Det är långt kvar på året.

Skrutt: tråkigt med hästen. Allvarligt skadad eller någonting övergående?

Är trött och har ont i huvudet, vill egentligen bara sova men sambon har tjatat om en film hela dagen så den ska vi se nu. I gengäld  (stavning?) får jag massage och popkorn Kommer nog hålla mig vaken ett tag till.
    Tittar in egen efter filmen.

Svar på tråden SYLTFISK