• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Fi: jobbet innebär dagar och kvällar endast. Jag slipper dessa skitnätter. Dessutom jobbar jag då en helg av sju istället för två av fem. Synd att jag måste jobba natt i sommar. Känns inte alls bra. Kommer vara ensam sjuksköterska med en undersköterska (som vanligt) men alla avdelningar på kliniken stänger så man är helt ensam. Finns ingen at ringa till om det är något. Men, jag överlever ju det också.

Fröken: ha det så roligt på bröllopet imorgon.

Lusse: Åh, vad mysigt! G kallar inte mig för fästmö längre .Kanske beror på att det är tre år sedan vi förlovade oss nu, men ändå...

Presens: Det låter som om du haft en riktigt bra dag idag. Älskar sushi och gilmore girls.

Cia: Usch, det låter in kul. Vad är det som hänt? Fick ni ut något av att prata med chefen? 

• FiL81

ojoj här är man visst uppe med tuppen - trots att det är lördag och jag är heeelt ledig!

tänkte gå till bagarn snart och köpa förskt bröd *mums*

fröken: ååå så roligt med bröllop! ha en toppendag nu!

frila: men det låter ju toppenbra att du slipper nätterna! särskilt med tanke på framtida knoddar... hihi. Kämpa på nu i sommar och håll ut till hösten! Kanske har du tom lite semester i sommar oxå?

• Cia80

Hej tjejer!
    Det var ingen speciell händelse som utlöste det igår utan mer att vi hade så mycket att göra och sen en kollega som i stort sett inte gjorde nånting.
    Sen att man får höra att patienterna klagar på den personen gör ju inte saken bättre.

Chefen pratade med personen i fråga, men jag vet inte vad som händer sen. Personen går på ett vik som går ut i höst, så h*n kommer då få sluta, men det känns jobbigt om vi ska dras med personen hela sommaren.
    Jag sa till chefen att jag hellre jobbar en man kort istället för att jobba med personen.

Jaja, nu är det helg och jag är ledig.
    Det gick rätt så bra på golflektionen. Jag och sambon gav oss ut på en fadder-runda och det var inte det lättaste måste jag säga. Lyckades t.ex. hamna i ett dike

• Skrutt 83

Hej tjejer!
    Här var det lugnt idag. Vad har ni för planer för idag/ikväll då? Själv har jag världens huvudvärk och sambon jobbar så det blir en lugn kväll framför tv:n, borde plugga men orkar inte.

Cia: Vad jobbigt att ha en sån person på jobbet, hoppas det löser sig.

Fröken: Hoppas du får en riktigt trevlig dag på bröllopet!

Lusse: Vad gulligt att han kallar dig för sin fästmö, när ska ni kolla på ringarna? Vet du vad du vill ha för ring?

Igår var vi på middag hos några vänner och vår 2 åriga guddotter. Hon charmade sambon rejält så det är bra =) Så idag är bebissuget extra stort igen, jag vill ha bebis nu!!

• Skrutt 83

Frila: Vad bra att du fick jobbet! Hoppas du kommer trivad bättre där, skönt att slippa jobba natt!

• enlitenbitkaka

Cia:
    Oj vad roligt att det går bra med golfen! Blir lite sugen Hoppas det löser sig på jobbet...

Skrutt:
    Ja han har sina stunder Vill ha något sånt här: http://www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224092837230-7_yellow_01_c.jpg   eller så här: http://www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224092902231-5_yellow_01_c.jpg 

Idag har vi haft kalas här hemma....runt 17pers blev vi. Kusinen konditorn stod för hallontårta och före det bjöd vi på sallad och olika sorters  kex med brieost och buko picant...och lite honungsmelon
    Fick min efterlängtade grill + en massa annat fint...och höjdpunkten! 8st betalade ridlektioner av sambon!!!!! *lycka* Äntligen...har drömt om detta sen jag var 7år!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Åhh vad kul med kalas! Vad kul med ridlektionerna, du kommer älska det! Bara att fråga om du vill ha lite tips =) Ringarna var jättefina, stod själv och valde mellan 2 liknande modeller. Våra ringar är väldigt lika den första.

Vad har du för planer för kvällen då?

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-05 20:35:34 följande:
    Lusse: Åhh vad kul med kalas! Vad kul med ridlektionerna, du kommer älska det! Bara att fråga om du vill ha lite tips =) Ringarna var jättefina, stod själv och valde mellan 2 liknande modeller. Våra ringar är väldigt lika den första. Vad har du för planer för kvällen då?
    Ja vi vill ha något enkelt.....så man kan blinga iväg rejält med vigselringen
    Ja jag längtar så efter att få börja rida! Är hemma hos en tjej på sambons jobb....hon har flera hästar och driver även ridskola i liten skala med bildat företag och så. Så 8st privatlektioner! Och priset va rena rånet....100:-/h....skitbilligt jue!

haha..du kanske märker på sättet jag skriver hur otroligt exhalterad jag är?! *ler*

Ikväll ska vi mysa med lite gott att äta....imorgon blir det till att inviga elgrillen! Du da Skrutten?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

God kväll girls!

Vilken underbar födelsedag lusse! Ringarna du länkade till är superfina, skulle verkligen vilja ha den första!

För mig blir det riktigt lång å ensam kväll, sambon ringde just å sa att han måste jobba över... Men å andra sidan så ska jag storstäda badrummet innan jag lägger mig, så nu fick jag ju lite tid att häbga här!

• Yoyna

Hur har det föresten gått för er som gjorde hp? Fick ni tillräckligt för att komma in på era utbildningar? Hoppas!

Svar på tråden SYLTFISK