• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

God Morgon tjejer! Vaknar av sambons väckarklocka....jag går upp, han ligger kvar....*suck* Jag som ville sova längeeee

Vad har ni på schemat idag då tjejer?

Presens:
    Vad trist att ni in är "överens" i barnfrågan. Men ni får väl helt enkelt kämpa på och se hur långt ni kommer. Att leja bort en del av jobbet kanske inte är något alt.?  Ska hålla tummarna för er iaf!

Skrutt:
    Usch Håller även tummarna för att hästen ska bli bättre. Appropå hästar så längtar jag såååå.....kruxet är att hon jag ska hos har sin gård en bit utanför stan och jag har ingen bil just nu. *suck* Sitter ideligen inne på Hööks hemsida och kikar efter billiga saker

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Hej allihopa!

Har haft en fantastisk helg med ett jättefint bröllop. Allt gick som de skulle så nu är de man och hustru 'hihi'....

Har precis varit på promenad med vovvarna, men fy vad de blåste kallt. Jag hade ju bara shorts på mig, det va ju så varmt igår. Lilla jag hade ju inte en tanke på att kolla hur varmt det va IDAG innan jag gick iväg...'haha'

presens: Va tråkigt att planerna lagts på is ett tag. Hoppas först å främst att du å din fru kommer överens och blir riktigt sams, det är det viktigaste ju. Sen hoppas vi ju även på att det kanske blir om ett tag ändå. Lycka till, tjejen!

luscious: Va kul med ridlektioner. Du måste berätta hur det var sen när du varit där! Å grattis än en gång till "förlovningsplaneringen(?)"...

frila: krya på dig gumman! Inget kul att va sjuk alls!!!

yoyna: Hoppas verkligen ni kommer in på er utbildning! Både för er och för vår skull! 'hihi'. Det är ju inte dumt att ha en barnmorskeutbildad här! Ska du förlösa våra knoddar sen då?! 'hahaha'

skrutt: Hoppas allt ordnar upp sig med hästen....

Oj vad långt det blev, men det blir väl så när man varit inaktiv hela helgen.

Trodde jag skulle vara ledig idag men de ringde igår och frågade om jag kunde jobba i em. Så nu åker jag snart, men är inte sugen alls. 12-17 blir det idag och sen har jag hundkurs vid 19 och sen måste jag plugga. Usch å fy, vilken dag!

Ha det bra tjejer!!!

• Cia80

Hej tjejer!
    Så var det måndag igen. Usch vad fort helgerna går.
    Men imorgon har jag golf igen så då måste sambon komma hem så han kan köra mig dit så nu dröjer det inte alltför länge tills jag får träffa honom igen.

Just nu är bebislängtan inte så jättestark. Försöker istället få sambon att vilja gifta sig med mig nästa år, fast jag tror inte att jag lyckas särskilt bra tyvärr.

• enlitenbitkaka

Cia:
    Men ni spelar golf ihop eller? Jag försöker få sambon att ta några ridlektioner tillsammans med mig....får se hur det går   Hoppas han kommer på bättre tankar med bröllopet, Cia.

Nu står promenad med vovven på schemat, sen skolan i 2h och SEN ska vi ut på stan och titta på ringar....

• Cia80

lusse,
    Nu går jag ju på golflektioner. Men när jag går fadder-rundor så går jag tillsammans med sambon. Han har ju grönt kort så då kan han vara min fadder

Det hoppas jag med att han gör. Fast just nu känns det rätt så kört. Är ju fortfarande det där dilemmat att vi inte bott ihop. Så egentligen är han väl rätt så klok.

Åh, så mysigt att gå och titta på ringar
    Själv ska jag jobba ikväll, roligare än så blir det inte här.

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-07 10:51:00 följande:
    lusse,Nu går jag ju på golflektioner. Men när jag går fadder-rundor så går jag tillsammans med sambon. Han har ju grönt kort så då kan han vara min fadder Det hoppas jag med att han gör. Fast just nu känns det rätt så kört. Är ju fortfarande det där dilemmat att vi inte bott ihop. Så egentligen är han väl rätt så klok.Åh, så mysigt att gå och titta på ringar Själv ska jag jobba ikväll, roligare än så blir det inte här.
    Ja det är ju det som är kruxet....dem har ju rätt egenltigen. Sjutton att dem ska va så förnuftiga
  • Cia80

lusse,
    Ja, hur lyckas de?
    För egentligen när jag tänker efter så är nog inte 2009 helt fel. Sen vet vi ju inte om det kanske blir bebis innan, som ni vet hoppas jag ju varje månad.

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-07 11:14:12 följande:
    lusse,Ja, hur lyckas de?För egentligen när jag tänker efter så är nog inte 2009 helt fel. Sen vet vi ju inte om det kanske blir bebis innan, som ni vet hoppas jag ju varje månad.
    Cia, vi hoppas alla varje månad....i smyg Nej rent praktiskt så borde vi inte börja försöka förän i slutet av sommaren/början av hösten då jag helst vill ha en maj/juni-bebis så man är ledig hela sommaren från skolarbete. Men vem sjutton orkar vänta

Men tror de flesta här inne kan skriva under att på att ju mer tanken fått smälta in ju mer sugna har våra "män" blivit....så ge inte upp än, Cia!
  • Cia80

lusse,
    Jag är så glad över att jag hittat er. Är så skönt att kunna prata av sig.
    Självklart har jag inte gett upp. Som jag berättade så sa ju sambon att vi får se hur vi känner i höst. Men tydligen så skulle jag inte haka upp mig på det, enligt honom

• enlitenbitkaka

Det låter bra det, att du inte gett upp! Han kommer nog på bättre tankar...se till att umgås med bebisar och gå förbi bröllopsbutiker oooofta Hihi....sambon va så söt häromdagen!
    Vi var ute vid Vänern med våra vänner som har en liten kille på 5mån...dem hade glömt selen hemma så dem fick bära honom. Sambon tog på sig uppdraget att bära det tomma babyskyddet..... när jag sa "älskling, den klär dig" så skrattade han bara åt mig

Svar på tråden SYLTFISK