• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2
    Skrutt 83 skrev 2007-05-07 20:05:37 följande:
    Thulan: Åhh jag älskar Johan Glans. Han är grym.Någon här som såg Kvarteret Skatan? Helt UNDERBART roligt! Var å såg den som teater också, verkligen att rekomendera. David Batra är ju bara för härlig!
    Jag har sett David Batra live. Han kom till en studentfest på kåren när jag pluggade till ssk. Tyvärr var det inte så speciellt kul men det var nog mycket för att folk inte brydde sig/okade lyssna/var tillräckligt nyktra för att fatta. Annars tycker jag att han är superkul men inte då.

Du kan ju inte nämna mat sådär utan att lägga upp receptet förstår du väl?! Receptet tack!
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-07 19:44:04 följande:
    Lusse: Har ni pratat om när ni vill gifta er?
    ja men bara lite löst....vill väl vänta till efter att vi har pluggat så vi har råd att kosta på det så som vi vill. Men jag leker också med tanken på att göra det OM det blir en bebis, så vi gifter oss när jag är gravid alltså...fast lite mindre än jag tänkt mig från början. Men hur fancy bröllop har man råd med som student liksom?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Frila: Synd att han inte var bra när du såg honom live, han var grym när vi var å såg honom i skatan.

Hehe ok. Här kommer receptet. Man kan ju göra köttfärssåsen lite som man vill men jag skriver det jag har i sen kan man ju som sagt byta ut och lägga till det man känner för:

Till köttfärssåsen:
    500 gr Köttfärs
    hackad gul lök
    salt
    vitpeppar
    svartpeppar
    lökpulver
    oregano
    timjan
    1 tetra passerade tomater
    tomatpuré
    (lite vitlök om man vill det, lika gott med som utan)
    låter detta puttra en stund
    Sedan tillsätter jag majs i min men det kan man välja bort om man vill.

Övrigt till lasangen:
    I dl grädde
    2 påsar riven gratäng ost

1. Gör iordning köttfärssåsen
    2. Skölj en zuchini och hyvla sedan den i tunna skivor med hjälp av en osthyvel. Lägg skivorna på hushållspapper, salta den lätt och låt saltet dra ut vätskan, torka sedan av denna vätska.
    3. Smöra en form och lägg zuchinin så den täcker formens botten.
    3. Lägg ett lager köttfärssås, strö över en påse gratäng ost, lägg sedan ett lager till med zuchini och sedan ett lager till med köttfärssås och ett lager till med ost.
    4. Häll över 1 dl grädde över lasangen.
    5. Grädda i mitten av ugnen ca 20-25 min i 225 grader.

• Skrutt 83

Lusse: Börjar också bli grymt sugen på att gifta mig men sambon är inte lika på =) Tror han tycker det är för mkt vuxenpoäng =)

Hehe jag är nog bra knäpp, sitter och läser en massa trådar om hur säkert (osäkert) avbrutet är som preventivmedel, blir lika glad varje gång man läser om de som blivit gravida. Gud va knäpp man kan vara ibland, hur kan man längta så gruvligt!

• Frila2

Tackar för receptet. Skrivit ut det. Kommer nog laga detta under veckan. Sambon älkar ju köttfärsås och lasagne och vi har båda kommit på att zucchini är supergott. Har gjort lite grytor med zucchini tidigare. 
    Jag tror att Batra hade varit bättre om han hade fått resons från publiken (vilket han inte fick). Har sett honom på inspelade liveföreställningar och då verkar han superkul. Men, alla kan ha en dålig dag och vi studenter underlättade inte direkt.    

• Yoyna

Hej hej!

Klart jag ska förlösa alla era barn fröken! Så gärna!

Kommer tillbaka strax!

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-07 20:14:45 följande:
    ja men bara lite löst....vill väl vänta till efter att vi har pluggat så vi har råd att kosta på det så som vi vill. Men jag leker också med tanken på att göra det OM det blir en bebis, så vi gifter oss när jag är gravid alltså...fast lite mindre än jag tänkt mig från början. Men hur fancy bröllop har man råd med som student liksom?
    ni kanske kan göra ett dop+överraskningsbröllop

bjud de närmsta på dop + fika (behöver ju inte bli så dyrt) och överraska med att gifta er! tokmysigt!

eller du/ni redan kanske har lite tankar kring hur ni vill ha ert bröllop? såg ju tidigare i tråden här en länk till en mysig herrgård.

ang ekonomin - kan föräldrarna vara med och hjälpa till att bidra? Vi delade allt på tre (det var faktiskt min pappas förslag): en del tog vi, en del tog mina föräldrar och en del tog mannens föräldrar. Åsså var alla med och planerade - även om vi eg "styrde" det hela så vi fick det som vi ville tyckte det funkade superbra!
  • FiL81

Skrutt 83 skrev 2007-05-07 20:29:24 följande:

Lusse: Börjar också bli grymt sugen på att gifta mig men sambon är inte lika på =) Tror han tycker det är för mkt vuxenpoäng =)
    hmm, appropå vuxenpoäng - vad tycker ni ger mest "vuxenpoäng"? Att gifta sig, eller att skaffa barn?
  • enlitenbitkaka

Pappa har ingen möjlighet att va med att betala....mamma vill men kan inte, tror jag. Sambons föräldrar skulle utan problem kunna betala ett lyxbröllop själva....men tror inte dem skulle vilja hjälpa till faktisk

Så det blir på vår egen lott att försöka skarapa ihop. Vill ju ha hela baletten med klänning med släp, håruppsättning, manikyr, våningstårta, trerätters, fin bukett, fin lokal, bröllopsresa. Det jag INTE kan tänka mig att tumma på är klänningen...och iofs, hur lätt är det att hitta en snyg klänning om man har magen också?

Drömmen vore: få ett plus i juni, gifta sig i juli innan magen hunnit bli stor

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden SYLTFISK