Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Skrutt 83 skrev 2007-07-10 22:28:18 följande:
    Ja jag håller också tummarna för att det går smidigt! Hihi ja det är riktigt nära nu, så spännnade!Åhh vad spännande att ni kör oskyddat och vid ÄL också!! Hihi! Du ska se att det blir ett + på stickan fortare än väntat! När har du FUM? Håller tummarna för att du kommer slippa jobbig mensvärk. Ja killar är så roliga, de verkar tro att man blir gravid bara de viftar m kallingarna medan vi oroar oss för om vi ens kan bli gravida.
    Ja två månader kvar till start för vår del. Kollar på fertilityfriend.com och OM jag har en 28dagars cykel så har jag ÄL 30e augusti....hoppas vi kan börja redan då....om inte måste vi vänta till 27sept FUM den här månaden är 20e juli OM jag har en 28dagars cykel...vet ju inte än.

Hur länge har du ätiti dina piller/andra hormoner?

haha ja typiskt killar!!! När jag frågade varför han tjatade omdet hela tiden så sa han att han ville veta om han hade något att se fram emot....va lite sött *ler*

"beställt" bil än då?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-10 22:42:08 följande:
    Vad gulligt sagt Han verkar verkligen längta efter liten nu! Jag har ätit i lite mer än 8 år, du då? Hoppas verkligen att kroppen kommer igång. Har redan kollat att OM jag har 28 dagars cykel och får ÄL direkt har jag det runt den 6 sept. Håller tummarna för att ni sätter igång direkt då, om det inte redan är ett pyre på plats Nope ingen bil beställd ännu, får pengarna på tors så då åker vi direkt och beställer
    ja ha erkänner aldrig att han längtar Men det gör han! Har ätit i 7½år.......så ett par månaders paus är nog bra för kroppen! Då håller vi tummarna för mycket "mys" (*asg*) runt 6:e sept.! Sambon fyller år 23e sept. och vi firar vår årsdag 8e okt......hoppas på en fin present
    Börjar han "mjukna" din sambon nu? Längta lite extra kanske? *leR*

oooh vad spännande med ny bil!!! Ska definitivt ta med mamma och provköra Mazda3 på torsdag....och hoppas att det är öppet då
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-10 23:15:09 följande:
    Hehe ja vi hoppas på mycket "mys" då Jag ska hålla tummarna för att ni får den perfekta presenten på födelsedag/årsdag!Jag hoppas och tror att han mjuknat, han säger inget rent ut men pratat mkt mer om framtiden med barn och så. Jag hoppas verkligen att han är redo i augusti, kan verkligen inte vänta längre! Ja det ska bli jättespännande att få bilen! Det tycker jag verkligen du ska göra så får du rapportera vad du tycker om den. Ska hålla tummarna för att de har öppet
    Ska hålla tummarna för tjuvstart för er! Ska också sussa....imorgon kommer mamma och då ska vi åka och hälsa på några vänner som okcås har en labbe! Hoppas på fint väder då dem bor vid sjön

Kram på dig Skrutt!
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-11 00:04:42 följande:
    Hihi......lite läskigt...8:e OCH 22/23 sept! Hoppas vi båda får en fin present Ang. vågen = vet inte hur för jag har INTE skött mig.
    Skrutt 83 skrev 2007-07-11 09:24:13 följande:
    Tack! Hoppas det inte regnar idag iaf.....har ni för planer fördagen? Ska du jobba? kram!
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-07-11 10:48:05 följande:
    Vad skönt att höra! Jag hade så ont att jag låg och grinade...*usch*
    Skrutt 83 skrev 2007-07-11 18:36:38 följande:
    Skönt med slappardag!! Hade jättetrevligt idag...blev fika, grillat och sen jordgubbar. Kenzo är kär i tiken och försöker para sig heeeeela tiden! Men dem hade roligt och simmade och så iaf......trots att det sprack upp och blev sol så avstod vi tvåfotingar från det nöjet
  • enlitenbitkaka

Skrutt:

Skitsnygg bil!! Vi körde runt hela dagen idag och provkörde bilar...ingen Mazda dock då närmaste Mazda-ÅF låg låååångt bort. Stod mellan VW Polo och Ford Fiesta....blev till slut den sistnämnda; femdörrars. http://www.ford.se/ie/Fiesta/fie_overview/fie_bodystyle/-/-/12/-#

I den här färgen: http://www.ford.se/spg/getImage.asp?imageName=SPG_12_26_0_251.jpg&filename=gal1_l.jpg

Inte helt ny...en -06 som gått 700mil bara. 106 000:- bara inkl. vinterdäck.....! *avis*

Nu e jag tröööööött...ont i huvudet! Ska slappa....motivera mig till att inte "synda" med en påse godis?

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-12 20:43:21 följande:
    Lusse: Tack, själv tycker jag den är ganska ful! Haha!! Nä men den är lite cool just för att den är annorlunda och sen var den extremt prisvärd! Interiören är riktigt häftig med digital hastighetsmätare mm. Är riktigt nöjd!Det var ju en jättefin bil, ett riktigt kap! Inte kul att ha ont i huvudet, din stackare! Känner du för det tycker jag du ska motivera dig med en godispåse! Själv äter jag just nu lite naturgodis, försöker intala mig själv att det inte är så farligt
    Vad fick ni ge för den då? Och när får ni den? Mamsen hämtar sin älskling på torsdag då den är polerad och färdig Och då tar vi över hennes...*glad* Och just det...har den plats för en barnvagn?

Naturgodis e ju såååå gott....blir nog en tripp till ICA för det! Men akta dig för bananskivorna och sånt
  • enlitenbitkaka

Mmm....chokladdoppade hasselnötter är så gott! Som "riktigt"godis...

Vad roligt att han pratar så om bebis!!!  Klart du ska *skryta* om hans framsteg! Grattis till en villig sambo

175k är ju okej om ni får "mycket" bil för det! Mammas hade ju bara gått 700mil och var en 06:a...priset sänkte dem med 30000:- jämfört med en helt ny. Ganska bra Och smidigt med isofix! Är ingen airbag på passagerarsidan i mamma bil som vi ska ha, vilket är smidigt. Jag litar inte på "urkopplade" airbags då själva sprängladdningen kan "detoneras" och så kan det blir kortslutning och airbagen utlöses osv. Tror baksätet är det bästa Men många skaffar en sån spegel till baksätet och glor i den istället för på vägen
    Vad roligt om du e gigantisk när brorsan kommer hem! Chockad kanske

Vi får mamsens bil på torsdag då...hon får de 23000:- vi fick för min bil

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-12 21:26:49 följande:
    Lusse: Tack för att du orkar lyssna på mitt babbel! Ja det känns faktiskt som enorma framsteg nu på sistone. Jag hoppas och vågar nästan tro att vi kör på direkt! Åhh vad jag vill!Nää man ska nog inte lita på dem alls, vår kommer få åka bak! Sambon föreslog faktiskt en sådan spegel, hihi men det kanske inte är så bra då trots allt! Det var ju ett jättebra pris hon fick! Och ni också! Hehe ja han skulle nog bli det! Fast det kommer vara svårt att låta bli att berätta när man hörs!Ska fika med sambon och hans kompis kikar in sen igen! Kram!
    Hihi...klart jag gör! Du lyssnar ju på mitt Klart ni kommer köra på direkt! Men han e väl som min F, vill inte prata om det för "det är så långt bort"....synd för honom som har en så förutseende planeringsberoende flickvän som mig! *ler*

Imorgon ska vi till Mora...och hälsa på F's syster! Aldrig träffat henne under våra sju år tillsammans Hon har tre barn, hennes nye man har två och sen har hon en till i maggen som ska "ploppa" ut i augusti!

Ha det bra med fikan och kompisarna!
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-12 21:31:51 följande:
    Vilka framsteg hos alla respektive här i tråden! Jag är kvar på januari och kan garantera till 99% att det inte blir någon tjuvstart här. Fast det känns rätt bra, tidigare än så blir så himla nära på något sätt.Lusse: läste i din tråd om antagningsbesked. Har du fått besked du också? Tolkade det som att du kom in på din utbildning. Grattis till dig också!
    Men Januari...inte ens ett halvår kvar ändå! Skulle han säga januari skulle jag kunna vänta tills dess också...men vill inte ha bäsis mitt i terminen OM man nu kan tajma. Men det problemet har ju inte ni Januari är ju så tidigt i -08 som det kan bli!

Japp jag kom in.....på mitt förstahandsval som jag INTE trodde jagskulle komma in på *glad* Men den inriktningen är på 300p....funderar på att byta till en på 210p! Inte lika mycket studielån och de där extra 90p vet jag inte om den inriktningen ärvärt.
Svar på tråden SYLTFISK