SYLTFISK
Frila2 skrev 2007-07-12 21:42:04 följande:
Ja, det är bara ett halvår kvar. Det är verkligen inte mycket *känner plötsligt lite ångest över allt ansvar* Fast man vet ju aldrig när man blir gravid eller när bebis behagar komma ut heller. En kompis försökte planera in barnet till sommarlovet men födde två månader för tidigt så hon blev inte klar med terminen ändå. Hela min släkt är födda mellan augusti till december med väldigt många i dec så egentligen är inte start i jan så bra men jag förväntar mig att föda för tidigt. Både sambon och jag är tidigt födda, min syster likaså samt sambons två av fyra syskon. 300 p är riktigt mycket men det är de nya poängen väl. Tidigare var 20 p = en termin men de har ändrat det nu så det är mer poäng per termin. Ssk var 120 p tidigare, den är fortfarande 6 terminer men de har ändrat poängen har jag hört. Vad försvinner om du väljer 210 istället för 300 p?
Ja jag börjar också få panik....tänk om det tar sig direk; då har vi en bebis nästa sommar

Här e ingen för tidigt född vad jag vet, men mamma hade en sjuhelvetes jobbig förlossningen så jag hoppas inte sånt går i arv!
Ja även om man blir gravid med BF under sommaren finns inga garantier...men man kan ju alltid hoppas
Skulle ni byta lght omdu blev gravid eller hur ska ni göra? För ni hade också bara en tvåa väl?
300p är ju fem år.....tio terminer á 30p. Om man väger det mot bara 210p som är 3.5år för samma utbildning i stort sett, samma chans till jobb

300p är "Estetiskt lärande".....inget mer "jobbgivande" än de andra utbildningarna.