• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2
    Skrutt 83 skrev 2007-05-07 22:27:54 följande:
    Frila: Ja jag vet, men det dumma är att i det är inte avgiften till bostadsrättsföreningen inräknat, den var på 4000 nånting... Så det blir ju lite mer!Lusse: Javisst är den! Hehe ja 2 får lätt plats =) sen finns det gått om plats för skötbord mm i det stora badrummet, perfekt! hihi. Ang. tvillingar så har vi det i släkten men jag tror nog inte jag kommer få det. Jag tycker det vore jättehäftigt med tvillingar men vill nog helst ha en åt gången! =) Känns lite stressigt med 2 på samma gång. Själv då?
    Fast det ska vara medräknat. Det var det tidigare iallafall. Men det kanske är ändrat eller borttaget på denna lgh? Det stämde nämligen när vi köpte vår.

En åt gången är nog bättre om det är första barnet. En kompis fick två tjej och de var deras första barn. Det blev en jättechock för dem då men två spädbarn. Allting var ju nytt men det blev dubbelt så jobbigt.
  • Frila2

Glömde skriva att de är jätteglada för tjejerna nu men det var ett jobbigt första år.

• enlitenbitkaka

Vi har jättemycket tvillingar i släkten på både mammas och pappas sida men inga i "vårt" led. Dvs. mamma, pappa och mor/farföräldrar är inte tvillingar så jag tror inte vi får några heller Usch...hemska tanke med TVÅ barn när man pluggar....nej jag nöjer mig med ett i taget!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Frila: Ja det var det jag trodde också men det verkar inte vara så idetta fall så skummt...

Lusse: De brukar ju hoppa över en generation =). Nää håller med en åt gången är aldelles lagom! hihi

• Skrutt 83

Nu har jag precis tagit första tabletten på "4 sista" kartan, ska bli SÅ skönt att sluta.

Har ni pratat nå mer om hur ni ska göra Lusse? Blir det gummi i augusti eller tror du att du slipper undan? =) Har läst en massa trådar där man skriver att de började med gummi sedan avbrutet å sedan har de kännt sig redo. Verkar vara många killar som inte vågar ta steget ut och börja på riktigt, utan föredrar en mjukstart!

• Frila2

En mjukstart är kanske bra så att ni mitt i "akten" slipper höra sambon säga: vänta, har du ägglossning idag? *paniken lyser i ögenen* ska bara hämta en kondom!

• Skrutt 83

frila: Ja den var jättefin! Där var avgiften medräknad, konstigt att den inte var det på min...

Lusse: Oj, ja de måste verkligen haft fullt upp! Haha

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-07 22:41:26 följande:
    www.hemnet.se/a.aspDenna kan jag allt tänka mig.
    Vad fin! Älska HemNet
    Skrutt 83 skrev 2007-05-07 22:42:38 följande:
    Nu har jag precis tagit första tabletten på "4 sista" kartan, ska bli SÅ skönt att sluta. Har ni pratat nå mer om hur ni ska göra Lusse? Blir det gummi i augusti eller tror du att du slipper undan? =) Har läst en massa trådar där man skriver att de började med gummi sedan avbrutet å sedan har de kännt sig redo. Verkar vara många killar som inte vågar ta steget ut och börja på riktigt, utan föredrar en mjukstart!
    Har bara pratat löst om det. Han säger att jag ska göra som jag vill och att han "stöttar" mig vad jag än väljer men om han fick bestämma så räcker det om jag slutar i januari. Men antingen så slutar jag i aug. eller så kör vi en kompromiss och slutar i november istället
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden SYLTFISK