• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Yoyna

För mig känns det mest vuxet att gifta sig!!! Kanske för att vi har barn och ändå inte känner oss speciellt vuxna egentligen?

För mig känns bröllop sjukt avlägset, liksom helt overkligt på nått vis! För det första tycker jag att det är helt galet att lägga en massa pengar (som många gör nu) på en dag, och sen kan jag inte se mig å sambon vara huvudpersoner på nått vis... Men visst vore det roligt att ha råd att bjuda nära och kära på en dunderfest! Överaskningsbröllop i samband med nästa barn låter däremot rikigt lockande!

• FiL81

lusse: oj, vad svartbrud-siten har ändrats sedan jag var där och hängde för ett år sedan!

*drömmer mig tillbaka* mmmmm - bara att planera själva bröllopet var såååå kul!! särskilt om man är lite pysslig av sig! Fixa med inbjudningskort, festprogram, vigselprogram och dukning. *like it*

• Frila2

Yoyna: känner likadant. Jag hade varit nöjd över att bara gifta mig utan själv vigseln och festen och uppståndelsen. Gillar inte att vara i blickfånget så. 
    Ett litet överraskningsbröllop i samband med dop hade varit perfekt men jag vill att barnet ska få vårt efternamn direkt och om vi inte gift oss har vi inte bytt efternamn heller.  

• Fröken85

hallå!!!

skrutt: Njae, inte så värst sugen faktiskt. Mer sugen på att vara gift, men kanske inte på själva bröllopet.... Fattar ni??? *ler*

frila: Ja vill oxå ha recptet på lasagnen!!!

Puss å kram allihopa. Nu väntar skolböckerna. Så vi hörs!

• enlitenbitkaka

Ja www.svartbrud.se har ju fått eget community och så ju...!

Ja bröllop i samband med dop vore en idé, då sparar man ju in på mat och lokal och kan lägga de pengarna på klänning och "appearance" Samtidigt som man får ha sitt älskade barn med sig på sin stora dag...tål att tänkas på!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Planeringen tror jag att jag skulle gilla, om jag kände att tiden räckte till. Älskar att pyssla! Sen måste jag väl iofs erkänna att jag egentligen gillar att stå i centrum (har väl inte gått musikalutbildningar för inte), sambon däremot skulle nog hellre dö än att t.ex. behöva dansa bröllopsvals! Kanske får jag gifta mig hed mig själv???

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-05-07 21:39:24 följande:
    hallå!!!skrutt: Njae, inte så värst sugen faktiskt. Mer sugen på att vara gift, men kanske inte på själva bröllopet.... Fattar ni??? *ler*frila: Ja vill oxå ha recptet på lasagnen!!!Puss å kram allihopa. Nu väntar skolböckerna. Så vi hörs!
    Nu har du fått receptet på Fi:s lasagne du också
  • enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-05-07 21:44:21 följande:
    Planeringen tror jag att jag skulle gilla, om jag kände att tiden räckte till. Älskar att pyssla! Sen måste jag väl iofs erkänna att jag egentligen gillar att stå i centrum (har väl inte gått musikalutbildningar för inte), sambon däremot skulle nog hellre dö än att t.ex. behöva dansa bröllopsvals! Kanske får jag gifta mig hed mig själv???
    Du får köra med kombinerat dop så kan du valsa runt med den lill*
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Hmm... Funderar på om jag inte ska fråga sambon om vad han tycker om bröllop till nästa dop (om det blir nått förstås, hoppas!)

Svar på tråden SYLTFISK