• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • Nie

TS
    I Sundsvall finns det inte så mycket annat...

• LenaLotta

Jag handlar vädigt blandat, allt beroende på kassa. Visst blir det en del HM, mest toppar man kanske tröttnar på. Jeans ,jackor och skor blir ofta dyrare mest för att jag avskyr basplagg som inte håller måttet.

Och gärna rättvisemärkt om det är möjligt. Handlar mycket på nätet.

• Kanelflicka

Hmmm..där jag bor finns ingen Marc jacobs, Burberry osv.
    Ska man vara tvungen att åka till Göteborg för att köpa miljömärkt topp? Hur miljövänligt är det?

• Nyfiken gul
    soffi86 skrev 2007-04-29 20:23:24 följande:
    jo det är ju sant. Fast jag har hellre 1 snygg klänning än 3 som går sönder efter en tvätt.
    Fast jag kan ju ärligt säga att märket har ingen betydelse för hur tåliga dom är..

Har ägt massor av märkeskläder o många av dom har tappat formen i tvätten (oftast tröjor som blivit sladdriga) o många finbyxor har spruckit i sömmarna  och jeans har tappat både färg o form...

O jag kan ärligt säga att jag har hellre sönder ett par jeans för 299 i tvätten än att dom går sönder o kostar mig 1200 kr...
  • Tudde

Du har ju inte ens något galleri???

• AmandaPitkänen

var in i din blogg nu och tittade och helt ärligt.... så var det inte många klänningar där jag skulle ens ha köpt för en billig peng inne på Gina tricot. Nån klänning såg ju ut som nån städrock  typ... näää, det var inget i min smak, hittar både billigare och finare på hm, lindex, gina tricot osv

• mysrester

de är fattiga och saknar känsla för stil.

• Giz the wiz

sa det inte till ngn, klänningen är en sak och det var min åsikt om klänningen. och det var min åsikt att dom var fula.

soffi86 skrev 2007-04-29 20:47:30 följande:
    Humbela humbela humbela humbela: Okej tråkigt att du känner så. Jag hade dock aldrig kunnat säga så till ngn, det är elakt.
  • soffi86

mysrester: jag börjar hålla med dig. Lite white trash för att de mest av allt på jorden vill äga en chloé klänning men är för feta/fula/sönder blonderade/ohyffsade för att kunna veta hur man får tag på en.

Sen undrar jag om någon (utan att vara ohyffsad) kan svara på min fråga som delvis bevisar att svenska konsumenter är mindre vetande. Jag hr fortfarande inte sagt ngt om Monkis icke kontrollerade fabriker och miljögifter, likaså med Gina Tricot, cubus etc.:

Men sen undrar jag en sak till: Jag köper en del rättvisemärkta kläder. Då är det mest baskläder som t-shirts, trosor och t-shirtklänningar. De är lite dyrare än 49.50 på HM. rättvisemärkt-affären här i Gbg är toppen by the way (så den slår jag ett slag för!). Sen har jag handlat massor (det är väl de 10% av min garderob) av HMs eko-cotton linje. Är jag den enda som gör det eller? För jag har inte sett en enda annan individ på stan med samma t-shirt klänningar ur den kollektionen som jag.

Tycker det är lite bedrövligt att konsumenter inte är mer medvetna! Att när Monki rear ut sina 400 kr jeans på 75% rea så är det jäkligt lite cash som går till arbetaren och väldigt mycket skit som går ut i miljön.

• AmandaPitkänen

soffi86: aha ok, vad tråkigt att du haft den upplevelsen av kläder från hm.

Men jag vill bara tillägga att jag inte tycker det är FEL att man handlar dyra märkeskläder, det är bara det att JAG inte har det intresset och då är det otänkbart för mig

Och sen många gånger man har bläddrat i alla dessa modemagasin (jo jag gör det ofta trots att jag inte lägger pengarna på dyra kläder ) så kan jag ofta undra när man ska ha dessa dyra kläder Haha jag som har 2 småbarn skulle aldrig våga sätta på mig en tröja/byxa eller vad det kan vara för flera tusen. Jisses, efter en kvart kan den ju vara både nerspydd och nersnorad Och sen tycker jag många kläder som är av dyra märken är lite..... vad ska man säga.... "spejsiga" Kan inte riktigt se i vilket sammanhang man ska ha dessa kläder

Svar på tråden I just can't understand it...