• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • soffi86

Okej Kanelen, men för mig är det tvärtom! och Nu för TREDJE gången undrar jag om jag är den enda jävlen på denna familjesajt som köper rättvisemärkta kläder som garanteras att vara fria från arbetande barn och deras lidande 19/h om dygnet och miljöfarliga jeansinfärgningsmedel som fläckar deras händer.

• soffi86

därför att du misstolkar och misstolkar.

• Rokka Jill

Jag har hittat jävligt fräcka kläder uppe i ullared på gekås
    Fast det kanske inte är riktigt Ts klass..

men jag bär från alla möjliga affärer =) Bron över till dk är ett bra tips.

jesså...
  • mysrester

Nej du är inte ensam, men jag måste erkänna att jag blandar mellan rättvisemärkt och "vanligt"

• mamyleine

Ja de är ju tyvärr svårt att hitta andra kläder när man inte bor i STOR städerna.

Kan ju säga att värst var det när man bodde i Orsa och närmaste affärer låg i mora och den ända man handlade på var JC/veromoda eftersom de var ända utbudet som fanns på den tiden 13-18 .

Nu bor jag i falun och här finns bättre utbud + att de är nära till borlänge men det är fortfarande bara dom affärerna du rabblar upp som finns här. Vilket resluterar i att man handlar där. För i alla fall jag har inte råd att köpa en tågbiljett fram och tillbaka till sthlm varje gång jag vill ha nya kläder.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • HelleGbg

ja en anna sui klänning,marc jacobs klänning är ju inte det billigaste valet precis,,och tänk då om alla här plötsligt köpte märkes kläder så hade ju alla sett likadana ut igen,,oh det ville väl inte ts...???? eh,,eller???

• AmandaPitkänen

jaha, hade ju suttit bättre med att du förklarade vad du menade istället för att vara otrevlig, men men Skitsamma, tråden handlade  ju om varför man handlar på hm osv, så ååter tillbaka till det Lär ju inte få nån förklaring.

Ha en bra kväll, måste pyssla med annat nu här hemma!

• tessan8micke

Men TS..alla är inte lika intresserade av mode som du, och alla har verkligen inte råd med klänningar för 1500 spänn osv, eller vill inte betala 1500:- istället för 300:- på H&M, bara för att det står Chanel på en lapp i klänningen.

Själv älskar jag kläder och mode och blandar lite allt möjligt, tycker det är kul att köpa ngt dyrare ibland om jag hittar ngt jag gillar. Men jag bryr mig inte om vad andra har på sig.

Svar på tråden I just can't understand it...