• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • Nyfiken gul

en undran....

HUR kan du se att folk klär sig i HM, Lindex osv??

Inte går jag o kikar i folks ryggar på vad det sitter för märken i topparna eller glor på röven o försöker klura ut jeansmärket...

Jag har bra koll på mode o stilar men har knappt nån aning om var min egen make köper sina kläder....

Så viktigt tycker jag att det är med märken o butiker.....

• Nevada

jag har inte precis den största plånboken, så jag handlar på hm, gina, cubus, åhlens bl.a
    men jag måste göra något RÄTT eftersom jag inte ser ut som alla trendslynor på stan

• Karpet

Här bär alla "thugs" (vet inte vad man ska kalla dem, småkriminella kanske) Burberry, så det är verkligen ingen hit längre. Synd att alla dessa chavs och thugs har förstört ett gammalt modemärke.

Själv har jag mycket kläder från Zara, men handlar också en del i mindre butiker.

• Bonanza

För att man inte bryr sig? Alla tycker inte att mode är ett intresse (fnissar lite för mig själv när jag tänker på alla människor som faktiskt bloggar om mode. Har de inga riktiga intressen?). Jag klär mig i billiga kläder som jag tycker är fina. Det innebär nästan alltid HM eller andra "opersonliga" butiker!

• Cornette

Jag köper mina kläder där jag har råd med det.
    Jag kommer ju hellre hem från stan med tre olika toppar och ett par byxor för samma summa som ett par märkesjeans.

Jag är telefonförsäljare, hatar du mig nu?
  • Skruttis82

Handlar på de butikerna av den enkla anledningen att de har snygga prisvärda kläder. Man kan ju mixa, Åhlens, JC, Carlings, Zara, H&M, Lindex osv osv.

Att köpa kläder från Marc Jacobs och Burburry är inte ett alternativ för de flesta svenskar pga priserna de har!!

• soffi86

Karpet - Burberry är ett underbart märke - kolla in kläningarna jag köpte därifrån i mitt galleri.

Hur man ser att folk har HM kläder? Jo, det ser man ju för att alla bär samma plagg och man ofta (iallafall jag) kan se att ett plagg är ett HM plagg (storkedje plagg).

tycker inte alls det finns märkeshets i Sverige - Det borde vara mer! Sen kan man ju köpa vintage om man inte har råd.

Och jag anser att utseendet är viktigt - alltså lägger jag ner mycket tid och en del pengar på det.

Men en sak är viktig, alla människor är olika så då är det viktigt att alla trivs och mår bra i det dem har på sig. Detsamma när det gäller vad man vill lägga sina pengar och sin tid på.

• soffi86

jo det är ju sant. Fast jag har hellre 1 snygg klänning än 3 som går sönder efter en tvätt.

• Nevada

Spela roll om det syns? Tycker du att folk ser "fattiga" ut för att du kan se vart plagget kommer ifrån eller hur menar du?
    När jag ser folk som går i dyra dyra kläder tycker jag faktiskt mest synd om dom.. att dom måste lägga ner så mkt pengar för att "synas" och att folk ska "se att dom är någon"

• Karpet

soffi

Jo, de har väl några fina plagg och de har ju försökt satsa på att få tillbaka någon sorts status igen men enligt mig så är märkets exclusivitet (om det nu är det man är ute efter) tappats helt. Idag när jag ser Burburry tänker jag på antingen Jodie March eller ett gäng killar i 17-års åldern med moppemustach som rånar äldre. Jag tror att det kommer att vara omöjligt för Burberry att återfå något sorts positivt rykte. Kate Moss lyckades ju inte ens.

Nu bor jag inte i Sverige så jag vet inte om det ser lika illa ut där eller ej men det är verkligen ett trashigt märke i mellersta Europa.

Svar på tråden I just can't understand it...