• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • reserverad

Soffi, ja det ar ju skillnad som jag skrev tidigare att ha marken for att visa upp dom eller att ha schyssta marken men inget vet det sa att saga.

Tyvarr sa ar det ju mycket loggor idag dock pa prylarna, speciellt pa handvaskor, vad 17 ar det fragan om?! Jag blir sa irriterad nar det ar sa svart att hitta vaskor utan LV, GG, CC osv.

• bonaqua

silentwings: Ja, precis, det är precis det jag menar. Men i trådstarten står det ju att det är så att alla ser likadana ut på grund av H&M och andra kedjor i samma prisklass.

Soffi86: Haha, ja, en krokodil menade jag ju. Usch, har nog alldeles för mycket graviditetshormoner som spökar i kroppen och knoppen just nu, är lite virrig :)

• soffi86

njae - jag tycker att Chloés, Marc Jacobs, Miu Mius, Sonia Rykiels, Bottega Veneta och Balenciagas handväskor är fina den här säsongen (de har en liten logo skylt inne i väskan och det kan jag leva med). Detsamma med Thomas Wyldes väskor (vissa av dem).
    i klännings väg är det nog Chloé, MJ, Burberrys med stenar, sonia rykiel, BCBG Max Azari, Rebecca Taylor, Nicole Miller, Anna Sui och Michael kors (lite). Tippsar även om Matthew Wiliamsons svarta klänning med röd/vita blommor.

• annajessika

handlar en hel på second hand och hittar därför mycket olika stilar och kläder.

• Tristans mamma

Jag handlar nog rätt mycket på H&M, Gina. Vero moda mm. Det är nog främst ekonomin som bestämmer det. Sen har jag inte heller möjligheten att gå å shoppa i "små butiker" på samma sätt eftersom jag bor i Jokkmokk. Den enda klädbutiken vi har här är Team Sportia. (närmaste Lindex är 10 mil bort och H&M Gina mfl ligger 20 mil bort)

mycket kläder beställer jag över internet, och då skulle man ju kunna hitta mer orginella kläder, men då var det ju det där med ekonomin... =)

Jag har dock turen att ha en syster som är designer i Barcelona, så ibland får man ju turen att få nå häftig tröjja eller liknande.

• Tristans mamma

Däremot vill jag tillägga att jag bara handlar på typ Lindex H&M cubus till min son. P&P hade jag kläder ifrån när han var yngre, men nu är min son mest en H&M-kille sklle jag tro.

Personligen så tycker jag det är "onödigt" att ha dyrare kläde på ett barn, för det växer ju så fort och använder verkligen kläderna...=)

Däremot köper jag en overall för yp 1800:- vinterkängor för typ 700-900 kr. Ordentliga underställ ch vindstopper fleece mm. Men det är ju bara för att det kan bli -40 -45 grader kallt på vintern här om det vill sig illa.

• HelleGbg

ja men vilket bra förslag som ts kan ta vara på,,du började ju babbla mitt i tråden om att det var för miljön man skulle handla si eller så,då kan du ju börja ta och gå på second hand,där får du dels olika stilar,och även så återvinner du ju kläderna! bätte än så kan de knappast bli!

• Rokka Jill
    HelleGbg skrev 2007-04-30 09:59:44 följande:
    ja men vilket bra förslag som ts kan ta vara på,,du började ju babbla mitt i tråden om att det var för miljön man skulle handla si eller så,då kan du ju börja ta och gå på second hand,där får du dels olika stilar,och även så återvinner du ju kläderna! bätte än så kan de knappast bli!
    du verkar ha läst tråden, men missade inlägg två som ts skriver..

jag köper kanske 10 % av mina kläder på HM och Lindex. resten försöker jag köpa antingen vintage, låna av mamma och just nu är jag SÅLD på Anna Suis klänningar liksom Marc Jacobs och Burberry. Hoppas, hoppas, hoppas klänningen blir de nya jeansen!

Jag tycker också att ts har uttryckt sig klumpigt. Men då vet jag hur jag ska kunna lägga kritiken genom att läsa tråden
    jesså...
  • HelleGbg
    Rokka Jill skrev 2007-04-30 10:05:07 följande:
    du verkar ha läst tråden, men missade inlägg två som ts skriver..jag köper kanske 10 % av mina kläder på HM och Lindex. resten försöker jag köpa antingen vintage, låna av mamma och just nu är jag SÅLD på Anna Suis klänningar liksom Marc Jacobs och Burberry. Hoppas, hoppas, hoppas klänningen blir de nya jeansen! Jag tycker också att ts har uttryckt sig klumpigt. Men då vet jag hur jag ska kunna lägga kritiken genom att läsa tråden
    öh..jaha...vad menar du???
Svar på tråden I just can't understand it...