• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • Bonanza
    soffi86 skrev 2007-04-29 21:23:24 följande:
    Nej det är de inte! Lite grann, typ en hundring eller så (eko t-shirtsklänning på HM tex) tror till och med den kostade 198 istället för 98. Kan man inte pröjsa det för att värna om miljön då kan man lika gärna gå naken!
    Jag köper kläder för kanske 500 kronor per år. Så varje liten ynka hundring räknas!
  • Kanelflicka

Fast ingen här i tråden har sagt att det var Marie Antonette som sade det. Det finns olika teorier och en av de säger att det var faktiskt Rousseau som skrev dessa ord om en princessa (omöjligen om marie Antoinette som var endast 10 år vid det tillfället)

OT...men var tvungen att förklara mig

• Nevada

dom kläderna är ju inte snygga.

• mysrester

Nej, men syftet med dessa ord assoccieras alltid till M A

• Rokka Jill
    soffi86 skrev 2007-04-29 21:23:24 följande:
    Nej det är de inte! Lite grann, typ en hundring eller så (eko t-shirtsklänning på HM tex) tror till och med den kostade 198 istället för 98. Kan man inte pröjsa det för att värna om miljön då kan man lika gärna gå naken!
    Men om man inte bryr sig om miljön, varför ska man gå naken?
    Du vet att att sopsortera är mer skadligt för miljön?
    jesså...
  • HelleGbg

man kan göra annat för miljön än att köpa dyra kläder.som sagt,dyra kläder passar inte allas kassor.....

• Rokka Jill

Men syftet med ts var väll inte pga mijljön?? utan för att alla inte skulle se likadana ut. Asså jag undrar var du bor. Jävligt sällan jag ser någon som ens har likadan tröja på sig.

jesså...
  • frajsing

Gud nej! Jag köper inte rättvisemärkta kläder, och jag mår inte alls dåligt över att jag köper BILLIGA och ofta SNYGGA kläder på Ullared. Förstår inte varför folk gnäller över detta?
    Jag ser inte ut som "alla andra", ändå kommer mycket av mina kläder från veromoda/HM och gina tricot.

• Banana82
    frajsing skrev 2007-04-29 21:30:06 följande:
    Gud nej! Jag köper inte rättvisemärkta kläder, och jag mår inte alls dåligt över att jag köper BILLIGA och ofta SNYGGA kläder på Ullared. Förstår inte varför folk gnäller över detta?Jag ser inte ut som "alla andra", ändå kommer mycket av mina kläder från veromoda/HM och gina tricot.
    precis, handlar om hur man kombinerar sina kläder
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Dino78

KÖper mitt på H&M, Lindex och Kappahl för att jag tycker deras kläder är fina och för att dom har humana priser.  Har inte råd att handla på allaställen ens om jag skulle vilja.
    Och jag ser aldrig, eller iaf väldigt sällan, folk som har likadana kläder som mig.

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden I just can't understand it...