• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • bonaqua

Ja, precis Silentwings! Jag förstår inte allt vad TS vill få fram. Kan ibland tycka det blir lite pinsamt om man skulle svassa runt i ett plagg som är så där uppenbart Burberryrutigt eller med en liten Lacoste-elefant. Bara för att liksom. Oerhört opersonligt och inte alls särskilt eget. Mer åt det osäkra hållet liksom.

Sen undrar jag om folk är missunsamma verkligen, som TS påstår, mot människor bara för att de klär sig i ett visst klädmärke? Va??

• reserverad

Jag har sjalv 98% markesklader och skulle aldrig satta min fot pa H & M t ex men det ar for att jag tycker att markesklader ar battre kvalitet och jag har rad med dyrare marken. Och jag brukar undvika att kopa nagot plagg dar man ser vad market ar utanpa och da vet ju inte folk om jag gar i Hennes eller Armani anda. Precis som jag vill ha det. Jag vagrar att vara en vandrande reklampelare at nagot foretag!

• vackrastarflow

för att återgå till trådstarten, så håller jag med TS jättemycket. Sverige kännetecknas av att alla ser likadana ut. man ska ha vissa kläder när man går ut, vissa kläder när man är hemma osv. är en stil shorts på modet, ja då är det skitsvårt att hitta en annan stil. helt otroligt.

har nu bott några år i andra länder, där skillnader är mycket mer accepterat. alla behöver inte ha samma stil/frisyr/skor etc.

jag tror Sverige är för litet, hela landet blir som en småstad, även om regionala skillnader finns.

det är ganska kul faktiskt, jag satt på ett kafe i LA förra året och kunde långt borta se ett par svenska tjejer komma gående. sa det till min amerikanska kompis, och visst, när de gick förbi snackade de svenska. och nej det var inte för att de var blonda

• bonaqua

Ja, men ser man mindre likadana ut om alla går i Burberry eller Chloe eller nåt sånt jämfört med om de flesta går i kläder från Gina Tricot??

• reserverad

Alla i Sverige verkar ha linne och jeans, hoga klackar, utslappt har och massa smink pa sig nar de gar ut pa krogen en helg.

Sa i ren Emma-tvartemot stil tar jag pa mig typ en tjock, stickad kofta, svarta byxor, lagklackade skor, har uppsatt har och har knappt nagot smink pa mig.

Det funkar, jag far uppmarksamheten iaf, formodligen for att jag sticker ut sa mycket fran alla andra, inte for att jag skulle vara snyggare an mina kompisar. Men what the hell, vem bryr sig?

• Banana82
    reserverad skrev 2007-04-30 00:18:11 följande:
    Alla i Sverige verkar ha linne och jeans, hoga klackar, utslappt har och massa smink pa sig nar de gar ut pa krogen en helg. Sa i ren Emma-tvartemot stil tar jag pa mig typ en tjock, stickad kofta, svarta byxor, lagklackade skor, har uppsatt har och har knappt nagot smink pa mig. Det funkar, jag far uppmarksamheten iaf, formodligen for att jag sticker ut sa mycket fran alla andra, inte for att jag skulle vara snyggare an mina kompisar. Men what the hell, vem bryr sig?
    det håller jag med om, känner mig som ett ufo på krogen i mina klänningar, långärmat och minikjolar
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • spiritsinlove

Klart att Sverige suger stilmässigt. Bristande innovation och allt ska vara lagom.

Föga inspirerande land på det viset..
    - alla stavfel är medvetna -
  • reserverad

Bonaqua, det handlar val mest om vilka man umgas med. Ostermalms-tjejerna ser ju likadana ut och har samma dyra marken, likaval som forortstjejerna som har samma men billigare marken.

(Jag menar att de tva grupperna ser likadana ut som sina kompisar.)

Sa det handlar val mer om vilka kretsar man ror sig, eller hur?

• vackrastarflow

jag kör på min 50-60-talsstil, vida kjolar och balettskor

• soffi86

bonaqua: sen när började lacoste ha en liten elefant som logga. tror det är krokodil.

sen är jag nog ingen logo girl på det sättet med Fendi F:en eller Gucci G:en utan tycker att vissa märken gör finare kläder än andra. men som tex GG på Gucciväskorna är inte alls min stil...

Svar på tråden I just can't understand it...