Vi i Kävlinge!
Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!
Snacka på!
Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......
Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!
Snacka på!
Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......
Miafia33 och Philips mamma: tack!
Philips mamma: när jag väntade Gabriel visste vi att det var en pojke i magen redan från första ultraljudet, därför var det lite snopet när Caspian inte ville visa upp sig förrän på detta ultraljudet. Så visst är det skoj att veta, blir liksom lite mer verkligt.
Jag har otroligt svårt att greppa hur SMÅ bebisarna är när de födds! Förre veckan träffade vi två små flickor, en på 2 ½ månad och en på 3 veckor. Jag tyckte de var små, men de är ju mycket mindre när de föds!!!
Svärmor fyller år på lördag så då blir det tårtkalas. Söndag tänkte jag börja sortera ut Gabriels babykläder och tvätta/skölja de som Caspian kan tänkas få användning av. Gabriel är ju född i Oktober, så alla kläder funkar ju inte....
Mysigt att gå igenom gamla kläder.......![]()
Jag var duktig härom kvällen och arkivarade i olika storlekar och när jag hittade de Alex hade på Patienthotellet så var inte tårarna långt borta......sååååå smååååååååå!!!!!!
Vilket väder!!!!!!!!!!!!!!!!! Tråkigt bara att bebis inte uppskattar det så mycket.....han är redan varm av sig....och så verkar nya tänder vara på G....Matvägran i morse.......
Planer i helgen..tja........montera ihop ikeaskåp som shoppas just nu av mannen.......vi sak äntligen fixa iordning vardagsrummet och barnsäkra nere...........skynda innan bebis ålar o kryper
Och hur varmt har ni det????????
25 grader 09.30...................28 nu...................... *svettig pöl*
![]()
Sitter på jobb och njuter av svalkan! Fasar för värmen som kommer att slå emot mig när jag måste gå ut...
Vår ovanvåning är som i tropikerna minus luftfuktigheten! Trots att vi har öppet för fullt, rullar ner när solen kommer och har fläktar igång så går det knappt att vara där uppe.
Undrar hur bebisen kommer att klara av värmen. Kanske blir tvungen att bosätta mig i vardagsrummet?
*sitter o letar takfläkt*
nån som vet nån bra billig som kan dra luften både upp o ner........tänkte ha den i trapphuset så den kan dra upp sval luft på sommarnatten och trycka ner varm luft på vintermorgonen........
*surfa-surfa*
Charmtroll-------pust....skönt med luftkonditionering.....tyvärr får jag ont i halsen av att ens ha bilens igång.....nåt mer att luften är torr och torkar ut slemhinnorna.......
Bebbe kommer säkert att klarar sig bra...........skugga i bara blöja funkar nog...varmt och gott i magen ju
det är nog värre för dig......jag satt mest med fötterna i högläge förra sommaren för att inte gå åt!!
Nu har vi 30,9 utanför köksfönstret.... nån som toppar det !?!?! Kan tillägga att det är skugga där....
Gick till ÖF vid 9 tiden för att kolla när trädgårdsfesten är och då kan jag säga att det var väldans varmt. Nu sover skrutt inne i sitt någotsånär svala rum, själv sitter man i tvärdrag i köket och skall äta lunch men var ju tvungen att kolla här först :):):)
Rönnbär, har inte Bauhaus det verkar ha allt iaf enligt reklamen på TV :):):) Vi var där igår och köpte parasoll till trädgården så nu kan vi gå ut där...
Trädgårdsfesten är på fredag 10-1430.
Jag toppar......vi hade 32 i skuggan igår och 30 inne.....usch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Idag var det betydligt skönare och bebeis mår mycket bättre!
Får se hur det blir med öf på torsdag och trädgårdsfest på fredag............beror på hur liten mår och så ska vi ha gäster i helgen så vi vill inte ha minsta lilla onödiga smitta......å andra sidan kan ju gubbarna i kön på coop råka hosta på oss också
Jo visst är dom små!!! Ofattbart små tycker jag! Shit det var längesen jag hade liten bebis ju, kommer knappt ihåg hur man gör *asg*
VÄRME! Men underbart är det tycker jag
Kalla mig freak men detta är bästa årstiden enligt mig!
Imorron drar vi till stranden igen om de blir väder (inte glömma kameran!), ska vaccinera vov kl 16.
Har lite nya bilder på min tjocka mage, v 33 nu!
Kram o godnatt
så fin Philips mamma!!!
Rönnbär:
Tack
Så snällt! Jag känner mig som en flodhäst dock haha! Alltid blir det så här när jag är gravid. Längtar tillbaka till min gamla kropp, speciellt sen sambon sa att det kan bli en bebis till om sisådär 3-4 år. Haft lite små-ångest över att detta kanske e sista gången man e gravid.
Någon av er dom fött i Lund förresten?? Jag födde i Malmö sist men nu blir det Lund. Ska på studiebesök på förlossningen imorron.
Annars har jag mest varit hos en kompis idag o fikat och sen nu hos veterinären och vaccinerat Diesel.