• Rönnbär

Vi i Kävlinge!

Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!

Snacka på!

Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......

• Svar på tråden Vi i Kävlinge!
  • Zuzzie2

Okidoki det är klart man blir irriterad på sådant.

Jag jämför ju bara hur ica såg ut innan den flytta och då var den ju under all kritik. Men nu är jag bara på Ica och handlar om jag inte är i Lödde.

• charmtroll

Någon som haft eller varit på dop i Gamla kyrkan? Vi funderar på att ha vårt dop där.. Hur är prästen? Vid vår sons dop (i Lund) haade vi en virrpanna till präst, därav frågan.

• Rönnbär

Vi var där på dop för någon månad sen...en präst som hette Eva....hur mysig som helst.....och kyrkan...ja den är ju bara såååå fiiiin!!! Bara positivt!!!

• Zuzzie2

Det är världens mysigaste kyrka. Eva som Rönnbär nämde är helt underbar. Men det finns andra präster som också bra. Bor ni i Kävlinge så tycker jag ni skall döpa barnet i den.

• snuttP

Vi döpte Liam i den kyrkan. Kommer dock inte ihåg prästens namn, men allt va super bra och jätte mysigt.

• Rönnbär

Har alla små ankungarna vid ån försvunnit i regnet....vi var och skulle titta på de små söta med de syntes inte till....de kan ju knappast ha vuxit så mycket på en vecka?? Så att de har vuxenstl alltså

• AnnikaS
    Zuzzie2 skrev 2007-07-10 09:58:32 följande:
    Jag jämför ju bara hur ica såg ut innan den flytta och då var den ju under all kritik. Men nu är jag bara på Ica och handlar om jag inte är i Lödde.
    Håller med Zuzzie2 om ICA, handlar i regel bara färsk fisk på
    Coop då jag i övrigt tycker allt annat är gammalt och ofräscht. Man måste/bör kolla bäst före datum på all mat för ofta hittar man mat som gått ut en eller två veckor tidigare och det tycker jag är mindre bra.Så om Coop lägger ner gör det inte mig något.

Godare är det då på nygamla kondiset bakom Coop, ny ägare = godare och smarrigare kakor. Har ätit kakor och bullar där fred-mån :):):) så nu får det bli först till helgen.
  • newatthis

Hejsan!

Hur ser det ut med dagisplats i Kävlinge, vet någon det? Brukar det vara svårt att få i januari tex?

Kram

• Zuzzie2

Hej på er allihopa!

Ser att det inte varit så många inne här. Visst skulle man kunna tro att man regnat bort.

Vi har varit på Strukö och där har det varit ganska torrt faktiskt. Men nu skall den där solen komma, det skall bli så skönt. Men nu börjar man ju snart arbeta. Tur man har ett arbete som man kan vara ute i.

Ha det bra

• Rönnbär

Det är verkligen helt tomt här*ekar*.

Vi håller på att snygga till utomhus.....staket och lite nya plattor

Sen vill man ju inte surfa när mannen har semester.....bättre att gosa

Trevlig helg till alla!!!!

• vinylblomma

Hej alla!

Visste inte om att det finns en kävlingetråd.
    Men här är en Kävlingebo till iaf! *vinkar*

• kessie
    Vilket underbart väder vi har idag!!

Hoppas att det har kommit för att stanna!

(¯`°?.¸ ღ♥ William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • AnnikaS

Vinkar tillbaka vinylblomman och välkommen hit .

Själv har vi varit i Dalarna några dagar och i Tylösand några dagar men nu är vi hemma och skall ta dagen som den kommer på resten av mannens semester.

Så nu hoppas jag att det fina vädret har kommit för att stanna. Vill inviga nya bikinin ju Skrattande.

Svar på tråden Vi i Kävlinge!