Vi i Kävlinge!
Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!
Snacka på!
Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......
Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!
Snacka på!
Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......
Philips mamma: ja, jag har fött i Lund. Tillbringade 21 timmar på förlossningen med krystvärkar och allt innan det blev katastronsnitt. Nu var det visserligen snart tre (!!) år sedan och innan de byggde om. Den nya är helt underbar, har inte varit på öppet hus där, men varit i ett av undersökningsrummen när bebben skrämde oss med minskad fosterrörelse.
Imorgon är det mvc-dags och på måndag ska vi prata med förlossningsläkaren om vad vi vill ha: planerat snitt eller vaginal förlossning med snittberedskap.
charmtroll:
Aha okej låter bra
Ser fram emot hela förlossningsgrejen så nu ska man bara orientera sig så man inte hamnar helt fel när det är dags. min sambo har avslutning på skolan imorron o kan inte byta men jag tar min lille son me mig. Tror micke ändå kommer vara helt stirrig haha
Oj 21 timmar, det var länge!! Med krystvärkar? stackare!!
Philips mamma: nej, nej, nej! Inte 21 timmar MED krystvärkar! Jag var på förlossningen i 21 timmar totalt innan det beslutades om snitt. Var öppen 10 cm, hade krystvärkar men fick värksvaghet plus att Gabriels hjärtljud sjönk i botten!
Insåg inte hur tokigt det lät förrän du påpekade det!
Hej hopp,
Glöm inte att POP rean startar på söndag!!! Själv skall jag till Väla och IKEA med svägerskorna och shoppa loss. Vi skall dit UTAN barn!! Mannen har gått med på att vara hemma ...som han hade något val :):):)
Nu klagar jag på regnet innan var det värmen, ja,jag vet jag är aldrig nöjd... men vi hade tänkt att gå på Trädgårdsfesten en stund i dag men ikke i regn. Så vi körde till Maxi och handlade mat istället, J tyckte väl att det var kul i ca 15 min sen försökte hon packa upp allt ur kassarna :):):). Köpte hennes FÖRSTA docka idag :):):) men det lär väl bli fler vad det lider.
Hur mås det annars här idag med alla ? Händer det ngt kul i helgen hos er?
AnnikaS: Vad roligt att shoppa loss på Ikea och Väla
Jag var på Ikea i Torsdags men då var det så varmt där så jag tog bara vad jag skulle ha och skyndade mig till kassan. Märkligt att dom inte har ngn AC där.
Själv ska jag jobba, min bonusdotter kommer hem först ikväll. Hon är hos en kompis och leker och mannen jobbar till 19 idag.
hur gammal är din flicka?
Miafia 33, va!!! ingen AC på IKEA !!! De trodde jag, då förstår jag att du skyndade på....
Vår dotter(familjehems plac) är 9,5 mån och det är full rulle morgon till kväll. Men nu sover hon middag.... så då passar jag på att vara här :):)
AnnikaS: Man kan ju tycka att ett så stort företag har råd med luftkonditionering...
Vad mysigt med en sån liten tjej, kan tänka mig att det är fullt upp
Miafia33: när vi var på IKEA förra helgen var där sååå svalt och skönt! Rena himmelriket när man är höggravid!
Charmtroll: Var ni i Malmö då?
Miafia33:Japp, och ni?