• Rönnbär

Vi i Kävlinge!

Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!

Snacka på!

Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......

• Svar på tråden Vi i Kävlinge!
  • snuttP

Oj.. ja då borde man kanske köra o kolla.. har ju nästa bebis i magen nu.. så då "behöver" man ju alltid nåt.. hehe..

• AnnikaS

Det kan ju vara värt ett besök iaf. Undrar om där är leksaker med ? Skulle behöva ha lite nytt...

Rönnbär, A är så bedårande så det är inga problem + att det blir lättare att hitta rätt klänning:):):), synd att mannen skall jobba en söndag :(.

Nu skall liten äta lunch och vi dricka kaffe, sen blir det nog en runda till Lund.
    Hörs senare,kram

• Mamma till Philip Nova Elliot

AnnikaS:

Okej ja jag hittade den på nätet när jag sökte

charmtroll:

Hejsan! Då har vi bf ungefär samma! Spännande med andra barnet va? Jag tycker det, ska bli intressant. Fast det var ju så längesen för min del *S* Philip blir 5 år i november, fattar INTE var tiden tagit vägen. Men det MÅSTE betyda att jag oxå är 5 år äldre haha. Var i Kävlinge bor ni? Mår du bra o så med magen? Jag har slutat jobba, e hemma med Philip som börjar på dagis 11 juni o valpen på 10 v som jag försöker få rumsren

snuttP:

Hej!

Jag ska anmäla min son till simskolan i juni. Det var ett visst datum man skulle gå dit. Han blir 5 år (!) i november och stolt storebror i juli/aug

Philip född 021128 och Nova med BF 070806
  • charmtroll

Philips mamma: vi bor på Arvidsborg, (Borgens allé) om det säger dig något.
    NU är allt bra med mig, men jag trodde inte det var möjligt att må så dåligt som jag gjort denna gången! Med Gabriel mådde jag prima (slutade tyvärr i katastrofsnitt) men denna gången har jag mått hemul! Kräks, haft uppstötningar så gott som dagligen från v14, fått finnar (aldrig haft en innan i mitt liv), fått borsta tänder i illfart(kräks av tandkrämsskummet), känslig för lukter osv. Så denna förlossning bara MÅSTE gå snabbt och smidigt eller hur?!

Ååå, nu blev jag också sugen på att ta mig till Furulund. Undrar vad maken tycker om den saken....Planerar en tripp till IKEA för att köpa garderob till bebben i magen (vill ju tvätta de minsta storlekarna NU!), lite till blivande storebror och hemmet.

Blä, det regnar i Lund. Hoppas det slutat tills jag ska ta mig hem (17),har inget paraply ju!

charmtroll:

Usch nä vad synd om dig!! Precis!! Klart förlossningen blir sbabb och lätt då Ska du föda vanligt eller vill du ha snitt? Vet inte hur det funkar det där om man haft ett snitt innan, många får snitt andra gången eller? Det är verkligen inget roligt att må så! Inte för att jag gjort det men jag mådde liiite illa v 7-10 ungefär och DET tyckte jag var pest Iaf i mitt jobb! *blää* Jo jag vet var det ligger, tror jag iaf. Jag vet var Arvidsborgsgården ligger.

Ja det regnade lite grann för en stund sen. Precis fyllt lite vatten i Philips nyinköpta pool! "De e KALLT mamma!!" Jaja en annan dag kanske de e varmare *S*

IKEA e roligt, lär vara knökat med folk idag, löning ju Vi har en byrå som ingen använder, den ska Nova ha sina saker i! Har köpt en hel del rosa sen finns det en del neutrallt i stl 50/56 som Phille haft. Med honom visste jag och hans pappa inte könet! Vet ni? Kram

• charmtroll

Philips mamma skrev 2007-05-25 15:12:06 följande:

charmtroll:Ska du föda vanligt eller vill du ha snitt? Vet inte hur det funkar det där om man haft ett snitt innan, många får snitt andra gången eller?
    Vi har en byrå som ingen använder, den ska Nova ha sina saker i! Har köpt en hel del rosa sen finns det en del neutrallt i stl 50/56 som Phille haft. Med honom visste jag och hans pappa inte könet! Vet ni? Kram
    Just nu så lutar det åt vaginal förlossning med snittberedskap. Fick remiss av förlossningsläkaren så att vi kommer att få vårt rutinultraljud2 i v32,annars hade vi i bästa fall fått det i v36 (de ligger otroligt back i Lund).

När vi väntade Gabriel visste vi från första ultraljudet att det var en liten pojke. Denna lill* filuren har vägrat visa upp sig, så vi vet inte om det blir en pojke eller flicka. Vill ju veta!

Kram tillbaka!
  • AnnikaS

Tillbaka från en kvavt Lund, inte kul, men det blev en ny vagn till J. En sulky variant med 4 lägen på ryggen. Kan säga att det var liiiite svettigt att styra barnvagnen med vänstran och bära sulkyn med högran...tur man styrketränar :):):)Sen en sväng ner till jobb för att mellis till J och kaffe+hembakt kaka till mig:):):)
    Nu sover hon sen 1630 det blev väl för mkt på jobb, alla vill ju titta och känna...de menar väl men det blir för mkt för henne ibland, tur att mannen oxå jobbar där så hon kan få en fristad..Han vägde henne ...dagens matchvikt 9600 gr !!!!!
    Mannen jobbar em så jag lär väl sitta här ett tag....
    Har ni andra haft ngt kul för er idag ?

• Zuzzie2

Annika: Det är väl aldrig fel med en ny vagn. Det är alltid roligt att handla. Vi var iväg, jag och min äldsta igår på Burlövs center. Det blev så klart kläder till henne bara.
    Då blev dom väl glada på jobb när du kom och hälsade på.

Vi skall till grannarna och "pilla" räkor och dricka vin det är aldrig fel.

Ha en trevlig helg på er allihopa

Kramisar

charmtroll:

Ahh ok! Det är ju bra, känns väl tryggt? Fast varför är det så att om man en gång snittats så kan man "få" bli det igen? Jag e helt okunnig om snitt, därför jag undrar Vi går på mvc i malmö forfarande. Går privat så vill inte byta. UL gör vi på Cura Kliniken och vi har fått tid 18 juni men såg på mvv här i Kävlinge att det står en lapp om att de ligger back, att man inte ska ringa dit mm. Måste vara en ny baby-boom...?

AnnikaS:

Säger som Zuzzie2! En ny vagn är aldrig fel Vet ärligt talat inte hur många Philip haft eller så skäms jag för att säga det men jag har testat det mesta hehe. Vad är det för sulky? Nu har Philip en emmaljunga scooter och inköpt till Nova är en emmaljunga city cross i soft pink! Mycet rosa kommer det bli

Jag är sååå trött så jag har somnat en gång redan. Kollat på 4 st avsnitt av desperate housewives i sovrummet. Ja jag är social jag vet Men jag o min käre sambo har inte riktigt samma smak haha.

Så det blir nog en tidig kväll för mig skulle jag tippa på!

• AnnikaS

Tjejer, det blev en Carena Easy,grå, det hade rea på dem på Jättekul i Lund. Att det blev det var ett infall, såg den i tidningen på morgonen och blev nyfiken. Allt är bättre än den stora,tunga och ibland svårframkomliga vagn (Brio Duo)som vi köpte av min bror.

Zuzzie2, det lätt sååå gott med räkor och vin, det var evigheter sen vi hade det. Kan bero på att mannen lyckas alltid hitta DEN dåliga räkan i ett parti... Alltid och allltid 2ggr av 2....

Idag blir det fiskspett från fiskdisken på Konsum,tonfisk och lax, så det blev liiiite dyrt. Men mannen kände sig generös idag. Till det en matig sallad och en god flaska vitt, mums.

Ha en bra dag i regnet, kram

Svar på tråden Vi i Kävlinge!