Vi i Kävlinge!
Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!
Snacka på!
Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......
Har saknat en tråd med snack om allt som händer i Kävlinge med omnejd!
Snacka på!
Väder, vind, bästa rean, ankorna vid ån, bästa pizzan.......
AnnikaS-----då hoppas jag att vi får sjunga lite ihop!!!!!! kommer jag inte så är det för att det tog tid hos sjukg! tjingeling!
Ingen idé för mig att fika på deras.....knappast mjölkfritt!?!?
AnnikaS:
Ok så det var baby-café? Ja men det brukar alltid vara 0-1 år. En annan dag låter kanon
Nu vet jag var det ligger oxå, var och lämnade papper hos en Monica som sitter på 2:a vån i det huset. Såg att där var nåt barnaktigt på 1:a vån men trodde kanske det var dagis...
Då vet jag vilka dagar som gäller. Synd jag inte är 24 så kunde jag gått imorron em
Fast jag läste något annat när jag var på MVC för att skriva upp oss till föräldrautb (går på mvc i malmö men ska gå för.utb. här) Det var något om de som fått barn eller ska få barn som är födda 1980 eller senare?? Är det det på ÖF eller?
Philips mamma, inte en aning var det är någonstans men det vet säkert MVC.
Som sagt vi följer gärna med en annan dag, nu tror jag att de stänger när skolan stänger men vi får se till att hitta en dag innan dess :):):)
Får man fråga varför ni flyttade hit ?Är någon av er härifrån eller var de den billiga skatten som lockade :):):)Lite därför vi bor kvar + att mannen fiskar i"floden".... Mannen är från Dalarna och har bott nära Dalälven så han skrattar på sig om han hör att jag kallar ån för floden :):):)
AnnikaS:
Ok ja det får vi göra! Hade varit jättekul
Nu när jag tänker efter så är det jag menar på ÖF på torsd em men åldern kan ha ändrats...
Nja ingen av oss är härifrån. Mest de lägre priserna sen att skatten är låg är inte fel
Hört mycket om ån hehe. Mickes kompis är en fiskefantast och de ska väl prova sin lycka där nån dag!
Var bodde ni innan? Jag är en så inbiten Malmöit så det är skrämmande, sambon likaså men det finns nog hopp för oss ändå ![]()
Jag kommer från en liten håla 12 km härifrån(Teckomatorp) flyttade till Kävlinge och sen till Lund och bodde där 5 år och sen tillbaka till Kävlinge... Mannen flyttade ner från Borlänge för ca 12 år sen för att plugga och hamnade då i Eslöv där han bodde när vi träffades, fick hit honom ganska snabbt(jag vägrade att bo där)och nu lär vi väl bli här till "thebitterend"... Nej skämt åsido vi trivs bra här och det lagom avstånd till Lund där vi jobbar.
Inbitna Malmöiter, låter farligt :):):) håller ni då på MFF och MIF, kan vi få problem här är det HIF och Leksand.....
Nu skall jag fixa fika till Grey´s anatomy.
AnnikaS:
Jaså haha. Eslöv, där har jag faktiskt oxå varit och vänt i ca 9 mån när Philip var liten. Tror han var 9 mån när vi flyttade dit och sen 1½ när vi flyttade tillbaka till Malmö (och skildes) Annars är det överallt i Malmö som gällt. Måste erkänna att jag saknar Malmö liiite, men de e nog mer utelivet isf.
Kan oxå tänka mig jobba i Lund sen. Vill jobba på BB eller KK som USK men de e ju himla svårt att hitta såna jobb.
Nee vi gillar inte (läs hatar) sport så vi håller inte på några lag
Fast när Sverige spelar i VM och så kan jag tänka mig kolla-kanske-ifall jag inte gör nåt annat-har tråkigt hehehe
Tänkte kolla på "Robins" nu på ettan, ganska roligt. Philip o jag ritar i köket, måste hutta honom i säng!!
Tråden håller på att hamna långt ner
Tror jag får ta det där på ÖF lite senare. Inte tränat valpen att vara ensam hemma ju. Idag är det tråkigt väder, ska ut med hunden snart annars inga planer *soft* Ni då?? kram
Vi körde till ÖF bara för att bli informerad om att idag skulle de på långpromenad till Viken badet... snacka om att bli snopen. Här var man inställd på sångstund och att J skulle få träffa andra bebisar. Så vi körde hem igen...och lastade bilen full med tidningar och tomma barnmatsburkar och körde till tippen. Ja jag J var hemma med mannen som inte började jobba från kl 14.
Nu tror jag att J snart sover (hoppas) och jag sitter och väntar på mina föräldrar som kommer och fikar.
Vädret är ju inte det roligaste men kanske det blir en promenad iaf.
Kram
AnnikaS:
Jaså vad snopet ja! De har ett schema på en dörr såg jag idag
Var där på em mest för att kolla läget och så. Det är upp till 24 år ja och alla hade små bebisar.
Men där var ju super! Tänkte ta mig ner imorron fm eller nåt.
Rönnbär, körde ner om Furulund efter ÖF. Om det är Barnvagnskällaren (tror jag att det vad) så ligger den på vänster sida efter andra guppet om man räknar från mataffären i början av Furulund (om man kommer från Kävlinge). De har öppet lörd och sönd 10-14. Det satt en liten lapp på dörren om utförsäljning men kunde inte läsa från bilen (jag är ju skit gammal...)