• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Lillmorsan

jag har hafft pittbull å vå då kamp nej hon gjorde inte någon illa allsbara åt upp mina badtofflor :)

• Nickname

Men det är BRA att schäfer tas upp, det behöver belysas.

Kan från SKK's sida meddela att det pågår kraftiga diskussioner om vad som måste göras med den aveln, och det är fort.
    Lite byråkrati först bara.

• Zaria

amorcita:Men snälla GE dig, att du tog åt dig för att du var tjej får stå för dig!!!!

Det är ju precis som att jag säger att det bor en kvinnlig pedofil här, skulle du då ta åt dig för att ni har samma kön?

Lägg ner

• amorcitajq

ooGizzYoo

ja du kan ha köpt den av någon oseriös och jag menar inte att hunden är sämre för det.. det var någon som undrade vf alla dessa hundar ägs av 15 eller 18-åringar och då skrev jag att det oftast är så att den som säljer vill tjäna pengar och inte bryr sig vart hunden hamnar

• enbacken

Oseriösa uppfödare kommer det alltid att finnas. Det kanske är bättre om man var godkänd att föda upp hundaräven blandisar. tyvärr blir väl mörkertalet stort i alla fall. svårt problem

• Gammy

Nickname : jag mena ju inte att du skulle stå på stan med en skylt runt halsen där det står "jag har en snäll hund"

Det är väl fakta att vissa individer är snälla, andra inte?

Jag är här för att tjata om att ägaren gör hunden..i 99% av fallen. Finns ju faktiskt sjuka hundar också...hade en familjehund (rottis) med hjärntumör. Vi kämpade länge med olika typer av träning, friskvård mm mm... (lång och känslg historia, men summan av kardemumman...) till slut fick vi avliva honom, och vid obduceringen upptäckte de en jättetumör... Men å andra sidan kämpade vi för denna hund, vi ignorerade inte hans beteende, eller som många andra gör, avlivar utan att försöka hjälpa.

• Jen nifer

zaria:

Nja de beror väll på vad du menar med kamphund..
    Om du menar blandraser mellan Amstaff/pittbull/rottis m,m så ja då är nog medel åldern ganska låg

Men därimot renrasiga hundar av rasen amstaff,rottweiler,schäfer,staffe m,m
    Så är nog inte den medelåldern lägre än nån annan.

Men menar du blandraserna så ja.
    Tycker ju inte dom blöandraserna alls borde finnas, o ja tycker absolut inte den gruppen du pratar om borde ha hund.
    Unga okunniga tjejer o killar som av nån anledning vill ha hunden som en symbol

Nu är våran prinsessa här
  • Nickname

Min ras, Staffordshire bullterrier är en riktig kärringhund faktiskt, många tanter som har upptäckt det.
    I England har de alltid varit en tanthund av stora mått, och jättevanlig i barnfamiljer.

Dom ska jämt sitta i knät och vill vara med överallt och tycker om bullar och kakor, så de trivs prima hos damer.

Förra tisdagen när jag höll öppen kurs kom det en fin lady på 63 som gått i pension och skaffat sig en staffe som sällskap på dagarna. Tjusigt värre!

• amorcitajq

zaria.. du kan juh inte må bra eller så hajjar du inte vad jag skrev! som sagt jag tycker att det var korkat skrivet och jag såg även att du inte tyckte att det gällde alla men då bör du kanske inte skriva så??!!

• Gammy

staffen...kallas inte den för "nannydog" i england för att den är så bra familjehund??

Svar på tråden "kamphund"??!!