• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Gammy

är alla pitbulls snälla?? NEJ! man måste acceptera (ni "kamphundsägare) att alla hundar inte är snälla! Inget att skämmas över. Däremot handlar det om att visa att just ER hund är snäll. Och förklara vikten av att vara påläst.

• Zaria

Amorcita: Är inte det viktiga att diskutera HUNDAR?
    Inte dina missuppfattningar ang mig?
    Eller min stavning? osv?

• Jen nifer

jo som tex nån skrev här så finns de draghundar som blivit med bra resultat, o även en del jakt o sök hundar ..

men o andra sidan, finns de redan många fina draghundar, o jakthundar för sig.
    Så visst skulle man kunna förbjuda blandrasavel helt.
    Kanske enklast.
    MEN, de finns fortfarande några blandraser som funkar fint, o dom måste ju få avlas.

O visst är de pga av oseriösa uppfödare de blivit inavel..
    De är mycket inom hunduppfödningen som borde bli hårdare.

O blandrasavel borde prioroteras.
    För nått måste förändras.
    Det är helt fel hur de kan vara lagligt att blanda i stort sett vilka raser som helst.
    Fast deras ursprung o psyke är framtagna åt hel tolika syften.

Nu är våran prinsessa här
  • amorcitajq

nickname

va mogen du är! det hanldar om "kamhundar" och inte mig....jag tar inget personligt utan jag tänker utifrån erfarenher och min hund bara...

• Nickname

Gammy

Jag sitter inte här för att tjata om att min hund är snäll, det räcker med att jag vet det.
    Jag sitter här för att tjata om FAKTA, gång på gång, på gång, på gång.

1 av 100 tar åt sig.
    Nobelpris till mig.

• Zaria

Peppa: Har också funderat över varför ca 95% av alla "Kamphundsägare" är mellan 18-15 ca.

Inte ofta man ser en äldre "Kamphundsägare"

Inte för att ungar hundägare generellt behöver vara sämre hundägare, men det gör mig endå nyfiken på varför det ser ut som det gör ang åldrar.

• amorcitajq

som sagt alla vi har våra egna åsikter... och jag skriver mina och ni era!

• enbacken

Läste i någon annons att det var en som sålde en pitbull.
    Det stod att det var en jättebra vakthund och bodyguard.
    Trist när man läser sådant.
    I mitt hus kan vem som helst gå in och ta vad som helst och det enda min staffe skulle göra är att kanske bli så glad att hon skulle springa omkull inbrottstjuven och pussa honom :)

• Nickname

amorcita

Men någon skrev hur hon uppfattade två mindre bra typer av hundägare. Den ena gruppen hade gemensamt med dig att ni har samma kön, det var allt.

Och av det flög du i taket.
    Det var också moget.

• Jacqueline
    Gammy skrev 2007-05-08 12:39:48 följande:
    är alla pitbulls snälla?? NEJ! man måste acceptera (ni "kamphundsägare) att alla hundar inte är snälla! Inget att skämmas över. Däremot handlar det om att visa att just ER hund är snäll. Och förklara vikten av att vara påläst.
    Det beror oftast på ägaren faktiskt ,och i vissa fall mentalitet/sjukdom ibland till och med smärta hos hunden.
    MEN det finns "misstag" i alla hundraser....det finns nog inte en enda ras som INTE har bitit eller visat agressivitet mot människor/hundar.
Svar på tråden "kamphund"??!!