• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Nickname

amorcita

Men alla tycks ha fattat vad hon menade utom just du, så det kanske var du som var korkad.

Då glömmer vi det.

• Gammy

Litheo : klart jag vet om att det finns rötägg i alla raser..men nu handlar denna tråd just om kamphundsraser.

• Nickname

Gammy

Precis!
    Helt toookiga i barn.
    När jag är trött och bakis och inte orkar aktivera min hund så värst mycket en söndag, så sätter vi oss på en bänk i en lekpark och låter henne titta på alla barn och pussas och bli klappad.
    Då är hon nöjd för hela kvällen sen.

• Zaria

Amorcita: Men GE DIG NÅN JÄVLA GÅNG!!!!

Vill du diskutera mig kan du väl starta en egen tråd om mig?
    Dessutom är det ca 99% kvinnor i denna tråden och ingen annan tog illa vid sig.

• Jen nifer

ts o zaria..kan inte ni bara diskutera trådens ämne istället, speciellt ts

Nu är våran prinsessa här
  • Nattugglan72

Utan att ha läsa alla inlägg - men läste på förstasidan att ngn skrev att golden toppar statestiken, vilket inte är sant. Jag tycker amstaff och staffar är otroligt vackra hundar - och läser man rasbeskrivningen så älskar de alla människor, är en jättebra familjehund, den älskar barn - men är en urusel vakt- och skyddshund, då den välkomnar alla människor med glädje, inkl tjuvar.

Dock har de avlats för kamp från början - och vissa oseriösa uppfödare avlar på hundaggressiva föräldradjur, vilket resulterar i att dessa hundar kan bli mkt farliga för andra hundar.

Här citar jag ett inlägg ang liknande diskussion på alltomhundar.com

Angående Golden så är det endast en seglivad myt. Tråkigt nog så finns det personer som sprider myter med hänvisning till att "statistiken" säger så kring sig.

Här kommer lite statistik i alla fall från en forskningsrapport i USA.

www.dogbitelaw.com/breeds-causing-DBRFs.pdf

Angående dödsfall på grund av hundattacker.

För dem som inte orkar läsa så är listan enligt nedan, avsende hundattacker med dödlig utgång i USA från 1979-1998.

1. Pit bull-type (Pit Bull och Amstaff ihopklumpade, blandraser kommer i en egen sektion i artikeln och det är inte vad som avses här)
    2. Rottweiler
    3. German Shepherd Dog
    4. Husky-type
    5. Malamute
    6. Doberman Pinscher
    7. Chow Chow
    8. Great Dane
    9. Saint Bernard

• Zaria

Jen nifer: "Nja de beror väll på vad du menar med kamphund..
    Om du menar blandraser mellan Amstaff/pittbull/rottis m,m så ja då är nog medel åldern ganska låg

Men därimot renrasiga hundar av rasen amstaff,rottweiler,schäfer,staffe m,m
    Så är nog inte den medelåldern lägre än nån annan."

Japp var ungefär så jag menade, fast schäfer & Rottweiler är juinga "kamphundar" utan brukshundar.
    Där tycker jag man ser väldigt många äldre som har dem.
    Men just Amstaff/pittbull korsningarna ägs väldigt ofta av yngre människor.

• Zaria

Jen ifer: Så gärna så, är det jag försökt få fram, blir trött på att bli påhoppad av något jag inte ens skrivit.

• Nickname

Kan lägga till en liten historia om det där med att Staffar är tokiga i barn.

En gång när vi var ute i en park och jag satt på en filt och hon låg intill så började två ungar från en annan familj att bråka.
    Storebror drämde till lillasyster i skallen med sin festis.
    Min hund blev helt knäckt och började "grina"
    La sig bakom mig och tjöööt.
    Hon ville inte se på eländet när de söta barnen fick utbrott, vovven blev jättelsedsen.

Svar på tråden "kamphund"??!!